M2

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

M2

Bericht door treinbruno »

weet er soms iemand waar er nog M2 rijtuigen rijden?

ik dacht eerst de kayaktreinen naar houyet maar ik heb elders op het forum gezien dat die met 41 rijden[/quote]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
De NMBS heeft er nog een aantal, in het groen, die meerijden met de 29.013.
Het TSP heeft er 1, in het rood, een AB.
En verder: her en der kan je er nog enkele tegenkomen.
Stuurrijtuigen voor de 25 vindt je in Aalst, voor diesels vindt je er 2 in Schaarbeek.
M2 rijtuigen zijn officieel al enkele jaren uit dienst... En een paar jaar terug alweer heeft er een hele lading klaargestaan in Gent-Zeehaven, om te slopen...
Tenslotte: Ergens in Frankrijk moeten er nog enkele M2's ex Loversrail rijden. (Vernieuwd met Bar e.d.)
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

In Italië bij FNM (Ferroviaro Nord-Milano) rijden er nog M2 rond, zelfs stuurrijtuigen voor HLE.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Dietrich schreef:In Italië bij FNM (Ferroviaro Nord-Milano) rijden er nog M2 rond, zelfs stuurrijtuigen voor HLE.
En zelfs nog M3 rijtuigen!
Maar, je moet ze er wel weten te vinden... Bij mijn pogingen heb ik er geen enkele gezien... (Oa zelfs in Milano zelf).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

leuk om weten, maar ik ben nog maar 13. ik zal niet alleen naar milaan mogen en als ik dan ouder ben zijn ze daar dan ook al afgedankt. :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:leuk om weten, maar ik ben nog maar 13. ik zal niet alleen naar milaan mogen en als ik dan ouder ben zijn ze daar dan ook al afgedankt. :twisted:
Italië kennende zijn die nog niet zo snel weg hoor...
En (ik wil nu wel niet je ouders op m'n dak krijgen), je moet zo een beetje zeuren voor bepaalde reisbestemmingen (in de zomervakantie ofzo, samen met het gezin), waar dan achteraf toevallig een interessante trein paseert. Die truc pas ik toch vaak toe...
Ik was ook maar 13 toen ik in Milaan was.(Maar ik was dus wel niet alleen...).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

En er staat ergens in Zoersel eentje, in NewLook livrei. Dit is het rijtuig wat in Blankenberge als info stand werd gebruikt. Het is nu eigendom van een firma die het voor feesten verhuurd.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Aha, ik dacht dat ze die al lang gesloopt hadden. :)
Werner

Bericht door Werner »

Vanuit het station van Bergen vertrekt er alle dagen nog een diensttreintje naar het atelier van Cuesmes. Dat is een treintje met 1 M2-rijtuig (een jaar geleden toch nog).
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Werner schreef:Vanuit het station van Bergen vertrekt er alle dagen nog een diensttreintje naar het atelier van Cuesmes. Dat is een treintje met 1 M2-rijtuig (een jaar geleden toch nog).
Dat is ondertussen ook al gedaan, in maart of april is dat treintje, getrokken door een 73, ontspoord. Gevolg: 73 gekanteld en M2's beschadigd.
Ik meen dat de TEC nu bussen inlegt tussen station en atelier.
2160

Bericht door 2160 »

Tim schreef:
Werner schreef:Vanuit het station van Bergen vertrekt er alle dagen nog een diensttreintje naar het atelier van Cuesmes. Dat is een treintje met 1 M2-rijtuig (een jaar geleden toch nog).
Dat is ondertussen ook al gedaan, in maart of april is dat treintje, getrokken door een 73, ontspoord. Gevolg: 73 gekanteld en M2's beschadigd.
Ik meen dat de TEC nu bussen inlegt tussen station en atelier.
Wel, ik denk dat het is niet gedaan. :wink:
Deze rijd nog steeds zo rond met een 73 + 1 M2. Nog gezien op 9 augustus in het station van Mons, 7374 was loc van dienst.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Vroeger was dat-dacht ik-wel met 2 M2's...
Die M2's zouden gehuurd zijn van het historisch patrimonium, nu die originele M2's beschadigd zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Volgens dit artikel zou er maar 1 M2 ontspoord geweest zijn in dat voorval. De andere is misschien nog in gebruik voor dit treintje?
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Bericht door tt44ta46 »

Yo,

Het is waar dat het historisch erfgoed de dag van het ongeval zelf al werd benaderd om 2M2 te huren. Toen bleek dat er 1M2 nog in staat was én al het volk gerust op eentje kon voortaan, ging de deal (gelukkig) niet door.

Het erfgoed heeft dus de volle beschikking over 1A-1AB-4B-1BDR

greetz
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Staat er ook geen in Planckendael?
Plaats reactie