IC/IR 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

Ik heb bij het begin van deze actiegroep voorgesteld aan de initiatiefnemers om contact op te nemen met de BTTB. Heb zelf ook contact gehad met de BTTB. Een tijdlang heeft er dan ook een link gestaan vanop de BTTB-site naar turnhoutmanage.be. Ik begrijp de uithaal van het comité niet zo bijzonder goed, waarschijnlijk heb ik ergens een stuk info gemist, want ik heb de BTTB niet weten verklaren dat de voorgestelde dienstregeling zo goed is. Het lijkt me zeker niet te laat om de krachten wat te bundelen.

Ik heb wel gemerkt dat turnhoutmanage zeer hard gedragen wordt door de pendelaars op deze lijn. Ik hoor er dan immers zeer vaak over spreken op de trein en het lijkt me dat een comité met een 400-tal leden zeker een grote representativiteit heeft.
ronny
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

Gregske schreef:
Zeg me: what will be the difference?
De trein uit Neerpelt geeft nu ook aansluiting richting Brussel. Is dit geen verbetering voor de "Kempen" ??
Een rechtstreekse trein van Turnhout naar Antwerpen, ook tijdens de daluren. Ik ben benieuwd hoeveel reizigers daarvan gebruik gaan maken.

Dat ze eerst een extra P-trein uit Turnhout beloofden waarover zelfs een rondvraag is gedaan en deze nu niet invoeren maakt de directie niet geloofwaardig. Maar er zijn ook in andere regio's gebreken (gering gebruik bocht van Leuven , verbinding Sint-Niklaas Brussel, verbinding Dendermonde Antwerpen,..)

Volgens mij is de enige oplossing het goederenverkeer tijdens de spits verbieden op sommige lijnen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

een mens die een beetje nadenkt weet dat elke trein vanuit turnhout naar brussel een stukje L25 moet doen. wetende wat voor soep het al is om die lijn te krijgen zoals ze nu geregeld word met al die treinen moet je toch verstaan dat in gegeven omstandigheden de nmbs zeker niet kan toveren. de verschuiving van een half uur is idd niet voor iedereen even ideaal. maar als je met massavervoer bezig bent kan dat ook onmogelijk volgens mij. de firma moet er naar streven natuurlijk maar wonderen bestaan niet echt. weten dat op L25 met de nieuwe beurtregeling elk half uur een vaste IC met M6 zal rijden daartussen zal met een kwartier verschil een IR rijden. dus al elk kwartier een trein brussel antwerpen, hiertussen moet je nog een stoptrein en een benelux krijgen zonder dat deze elkaar gaan hinderen. als je dit al op een rij hebt gekregen mag je de trein vanuit turnhout naar brussel er nog is tussenkrijgen vanaf kontich.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef: de firma moet er naar streven natuurlijk maar wonderen bestaan niet echt. weten dat op L25 met de nieuwe beurtregeling elk half uur een vaste IC met M6 zal rijden daartussen zal met een kwartier verschil een IR rijden. dus al elk kwartier een trein brussel antwerpen,
Wanneer verdwijnt de L naar lijn 27 ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:als je dit al op een rij hebt gekregen mag je de trein vanuit turnhout naar brussel er nog is tussenkrijgen vanaf kontich.
momentel is dat pas vanaf nekkerspoel. Gaan ze dat dan ook veranderen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef: de firma moet er naar streven natuurlijk maar wonderen bestaan niet echt. weten dat op L25 met de nieuwe beurtregeling elk half uur een vaste IC met M6 zal rijden daartussen zal met een kwartier verschil een IR rijden. dus al elk kwartier een trein brussel antwerpen,
Wanneer verdwijnt de L naar lijn 27 ?
niet onmiddelijk vermoedelijk zal men eerst L25N af willen hebben tussen mechelen en schaarbeek voor men nog grote aanpassingen zal doen aangezien men dan alle treinen die niet moeten stoppen in vilvoorde dan langs daar kan sturen.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
dentheo schreef:
Steven schreef: de firma moet er naar streven natuurlijk maar wonderen bestaan niet echt. weten dat op L25 met de nieuwe beurtregeling elk half uur een vaste IC met M6 zal rijden daartussen zal met een kwartier verschil een IR rijden. dus al elk kwartier een trein brussel antwerpen,
Wanneer verdwijnt de L naar lijn 27 ?
niet onmiddelijk vermoedelijk zal men eerst L25N af willen hebben tussen mechelen en schaarbeek voor men nog grote aanpassingen zal doen aangezien men dan alle treinen die niet moeten stoppen in vilvoorde dan langs daar kan sturen.
Ik dacht dat dat gelijk ging gebeuren met de Thalys op lijn 25 ??? Dus niet ??
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja alles zal ook een beetje afhangen hoe ze de cargo(want L27 = cargolijn) daar wat beter kunnen schikken zeker)
carlos

Bericht door carlos »

Jeroen schreef:
Overleg met NMBS loopt af op sisser

Burgemeesters steunen Turnhout-Manage tegen nieuwe dienstregeling

Actiecomité Turnhout-Manage is teleurgesteld na de meeting met de NMBS over de nieuwe Kempense dienstregeling. 'Van overleg was geen sprake. De aansluiting in Lier naar Herentals en Wolfstee blijft beperkt tot de spitsuren', klinkt het.

Met de invoering van de nieuwe dienstregeling vanaf december verschuift het treinverkeer op de lijn Turnhout-Lier-Brussel met een half uur.

'Pendelaars hebben 's ochtends weinig keuze. Als ze de trein van 6.05uur nemen, komen ze te vroeg aan in Brussel, die van 8.05uur is dan weer te laat. Iedereen zal dus 'moeten kiezen' voor die van 7.05uur', vreest de actiegroep bij monde van Bert Celis. 'De NMBS erkent dat de trein van 7.05uur in Turnhout en van 16.45uur in Brussel met stip de drukste zullen worden. Er zal slechts gaandeweg geëvalueerd worden hoe dat probleem opgelost kan worden.'

Geen keuze

'De duizenden pendelaars die vanuit Turnhout, Tielen, Kasterlee, Herentals, Wolfstee, Bouwel, Nijlen, Kessel, Lier, Berlaar en Heist-op-den-Berg naar Brussel moeten, hebben dus geen recht op enige keuze. Ze moeten zich schikken naar de slechte oplossing van de NMBS, ongeacht de werktijden, openingstijden van kinderopvang en school en aansluitende buslijnen. Als kers op de taart zullen ook de aansluitingen naar Berlaar, Melkouwen en Heist-op-den-Berg in Lier niet langer bestaan', zegt Celis.

De wachttijd zal oplopen tot meer dan twintig minuten. 'De NMBS kon enkel beloven dat er tijdens de ochtend minstens één piekuurtrein toch een betere aansluiting zou geven. Buiten de spitsuren zal er vanuit Lier ook geen aansluiting meer zijn naar Kessel, Nijlen, Bouwel en Wolfstee. De wachttijd bedraagt dan dertig minuten', legt Celis uit.

Burgemeesters Jan Peeters (Herentals), Marcel Hendrickx (Turnhout), Ward Kennes (Kasterlee) en Herman Wouters (Grobbendonk) hebben eerder hun steun voor het actiecomité al uitgesproken. Vandaag hebben ook Luc Vleugels (Heist-op-den-Berg), Walter Horemans (Berlaar) en Paul Verbeeck (Nijlen) zich daarbij aangesloten.

'Met de zware impact van deze dienstregeling zijn we niet gediend', zegt Verbeeck. 'In het verleden hebben we nog brieven gestuurd naar de NMBS en dat heeft toch iets uitgehaald. Ik zal dit probleem voorleggen op het schepencollege maandag. Voorlopig zal elk gemeentebestuur apart reageren, maar de dienstregeling komt in december zeker ter sprake op de conferentie van Kempense burgemeesters', belooft de Nijlense burgemeester. Ook de actiegroep zal zich de komende dagen bezinnen en bevraagt zijn 450leden.

http://www.turnhoutmanage.be

Sarah Schoeters
BRON: HNB
die meneer Celis moet nu niet doen alsof ie begaan is met de mensen uit Heist-op-den-Berg, reeds zolang het Turnhout-Manage comite bestaat, heeft dit comite enkel naar de eigen streek gekeken, en daar hoorde Heist niet bij, in tegendeel er zijn in het verleden meerdere voorstellen geweest van het comite, die indien gerealizeerd als gevolg zouden hebben dat de dienstverlening in Heist naar omlaag zou gaan.

Heist heeft van het comite, en de politici die dit comite steunen niets te verwachten (hoewel tijdens de verkiezingen deze politici op de Heistse markt ook om stemmen komen smeken...)

De pendelaars uit Heist die met de trein naar Brussel gaan hebben al lang hun conclusies getrokken: met de auto naar Aarschot of Mechelen, en daar de directe trein naar Brussel...
Gregske

Bericht door Gregske »

overweg13 schreef:
Gregske schreef:Man, van welke eeuw komt u? U haalt heel het huidige systeem van belangenorganisaties door de grond. Neen, Brussel bepaalt wat goed is voor u! :roll:

Dat tijdperk is gedaan, zeker wat mij betreft. 8)
Ik kom uit een eeuw waarin men opgestoken, gloeiende middenvingers nog niet als avatar gebruikte. En eigenlijk zou ik het liefst geen woorden meer aan U vuil maken, maar U moet leren lezen wat er staat. Als belangengroeperingen (o.a.) dienstregelingen moeten bepalen, dan vindt U altijd wel een tweede belangengroepering die net het tegenovergestelde wil.
In die eeuw bestonden nog geen websites, fora en avatars :idea:
Maar je snapt kennelijk niet de humor die ik met mijn avatar voor heb :!:
I rest my case 8)
Gregske

Bericht door Gregske »

ronny schreef:
Gregske schreef:
Zeg me: what will be the difference?
De trein uit Neerpelt geeft nu ook aansluiting richting Brussel. Is dit geen verbetering voor de "Kempen" ??
Een rechtstreekse trein van Turnhout naar Antwerpen, ook tijdens de daluren. Ik ben benieuwd hoeveel reizigers daarvan gebruik gaan maken.

Dat ze eerst een extra P-trein uit Turnhout beloofden waarover zelfs een rondvraag is gedaan en deze nu niet invoeren maakt de directie niet geloofwaardig. Maar er zijn ook in andere regio's gebreken (gering gebruik bocht van Leuven , verbinding Sint-Niklaas Brussel, verbinding Dendermonde Antwerpen,..)

Volgens mij is de enige oplossing het goederenverkeer tijdens de spits verbieden op sommige lijnen.
Als het werkelijk een verbetering is, zal ik zeker blij zijn. Als de L-trein Antwerpen-Herentals verlengd wordt tot Mol ben ik ook al tevreden, zeker als er een mooie cadans ontstaat zo.

En inderdaad zijn andere regio's in Vlaanderen en vooral Wallonië ondermaats bediend maar daar wil ik evengoed voor opkomen. Zo ook voor de reizigers uit Hasselt-Genk, de stad Eupen en le Pays de Herve. Ook de mensen uit de Waalse industrieas, de Naamse Condroz, De Panne, La Gaume, ...
Gregske

Bericht door Gregske »

carlos schreef:die meneer Celis moet nu niet doen alsof ie begaan is met de mensen uit Heist-op-den-Berg, reeds zolang het Turnhout-Manage comite bestaat, heeft dit comite enkel naar de eigen streek gekeken, en daar hoorde Heist niet bij, in tegendeel er zijn in het verleden meerdere voorstellen geweest van het comite, die indien gerealizeerd als gevolg zouden hebben dat de dienstverlening in Heist naar omlaag zou gaan.

Heist heeft van het comite, en de politici die dit comite steunen niets te verwachten (hoewel tijdens de verkiezingen deze politici op de Heistse markt ook om stemmen komen smeken...)

De pendelaars uit Heist die met de trein naar Brussel gaan hebben al lang hun conclusies getrokken: met de auto naar Aarschot of Mechelen, en daar de directe trein naar Brussel...
Ik vind dat wel erg voor de pendelaars. Nu moeten ze weer iedere dag vijf liter benzine of diesel verstoken. :roll:
turnhoutmanage

Bericht door turnhoutmanage »

Beste Carlos,


Graag luister ik naar uw voorbeelden. Ik neem aan dat ik u ook reeds een mail stuurde ondanks het feit dat u eerder anoniem door het leven gaat.

Ter info: de "uithaal" naar de BTTB was een gevolg van omstandigheden en werd ondertussen met de BTTB persoonlijk uitgeklaard.


Mvg,
Meneer Celis zeg gerust Bert.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Gregske schreef:
ronny schreef:
Gregske schreef:
Zeg me: what will be the difference?
De trein uit Neerpelt geeft nu ook aansluiting richting Brussel. Is dit geen verbetering voor de "Kempen" ??
Een rechtstreekse trein van Turnhout naar Antwerpen, ook tijdens de daluren. Ik ben benieuwd hoeveel reizigers daarvan gebruik gaan maken.

Dat ze eerst een extra P-trein uit Turnhout beloofden waarover zelfs een rondvraag is gedaan en deze nu niet invoeren maakt de directie niet geloofwaardig. Maar er zijn ook in andere regio's gebreken (gering gebruik bocht van Leuven , verbinding Sint-Niklaas Brussel, verbinding Dendermonde Antwerpen,..)

Volgens mij is de enige oplossing het goederenverkeer tijdens de spits verbieden op sommige lijnen.
Als het werkelijk een verbetering is, zal ik zeker blij zijn. Als de L-trein Antwerpen-Herentals verlengd wordt tot Mol ben ik ook al tevreden, zeker als er een mooie cadans ontstaat zo.

En inderdaad zijn andere regio's in Vlaanderen en vooral Wallonië ondermaats bediend maar daar wil ik evengoed voor opkomen. Zo ook voor de reizigers uit Hasselt-Genk, de stad Eupen en le Pays de Herve. Ook de mensen uit de Waalse industrieas, de Naamse Condroz, De Panne, La Gaume, ...
Gregske,


Vergeet ook ons in Noord Limburg ook niet.
Daarom vind ik dat lijn 18 snel terug open moet voor de aansluitingen in Hasselt.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Bericht door thejay »

Gregske schreef:Als de L-trein Antwerpen-Herentals verlengd wordt tot Mol ben ik ook al tevreden, zeker als er een mooie cadans ontstaat zo.
dienstregeling L-trein (belangrijkste stations):

Mol xx.17 / Geel xx.25 / Herentals xx.35-xx.43 / Lier xx.03-xx.04 / Berchem xx.18 / Centraal xx.23

Centraal xx.37 / Berchem xx.42 / Lier xx.56-xx.57 / Herentals xx.17-xx.25 / Geel xx.36 / Mol xx.43

groeten
thejay
Plaats reactie