Politiecontrole in stations en treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Politiecontrole in stations en treinen

Bericht door Patrick »

Vrijdagnamiddag en -avond controles in stations en treinen. Wie van het forum is gefouilleerd of zijn Zwitsers mes afgepakt of het land uitgezet? :D
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

dat verklaard!

gisteren eeft de politie het station van kortrijk onderzocht...

en raar maar waar, men eeft bijna iedere 'anderskleurige' (of hoe ge het ook maar moet noemen om dat toch maar geen racist genoemd te worden) onderzocht
Bert

Bericht door Bert »

5307 schreef:dat verklaard!

gisteren eeft de politie het station van kortrijk onderzocht...

en raar maar waar, men eeft bijna iedere 'anderskleurige' (of hoe ge het ook maar moet noemen om dat toch maar geen racist genoemd te worden) onderzocht
Niets bijzonders.
Laatstleden op de Vauban pikte de douane er ook enkel de vreemdelingen en de speciale gevallen uit. :wink:
Kris

Bericht door Kris »

En nu voelt iedereen hem veiliger :roll:
1 dag op 365 doen ze eens grote controle terwijl er dagelijks in en rond Brusselse stations mensen bestolen, bedreigd of overvallen worden.
Brussel-noord is een van de favoriete terreinen van mensen met slechte bedoelingen, en toch is er geen politiekantoor en is de politie er bijna nooit aanwezig. Daar is de politie enkel nog goed om te constateren :!:
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

In Brussel-Noord is wel degelijk een politiekantoor dacht ik? Als je buitengaat aan de kant van WTC, kom je het op je rechterkant tegen in de deursluis.

Er zit ook security aan de telefooncellen, maar die hebben hun glas vervangen door spiegelglas waardoor je hen niet meer ziet zitten. Echt aanspreekbaar zijn ze zo helaas niet. Die moeten om de x tijd een rondje lopen en hun badge dan op bepaalde punten scannen als bewijs.

Alleszins is Brussel-Noord een station dat onveiligheid uitademt vind ik. Veel te veel donkere hoekjes en eens wat later op de avond is het er allemaal zo verlaten: loketten dicht, winkeltjes al zeker dicht,...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

heb ook eens gehoord dat het daar de hoerenbuurt is
Afbeelding
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

treinbruno schreef:heb ook eens gehoord dat het daar de hoerenbuurt is
Klopt volledig. Dan moet je de uitgang nemen aan de achterkant, ter hoogte van spoor 11. Die uitgang noemt "Rue d'Aerschot".

Als je er niet graag rondloopt, maar toch eens wil piepen, dan kan je eens de trein nemen op spoor 11 die richting Schaarbeek rijdt en je rechts neerzetten.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

heb er eens 3 gezien uit de amsterdammer: erotic - betty boop - s*x bar
Afbeelding
Kris

Bericht door Kris »

Frank schreef:In Brussel-Noord is wel degelijk een politiekantoor dacht ik? Als je buitengaat aan de kant van WTC, kom je het op je rechterkant tegen in de deursluis.
Fout, het dichtsbijzijnde politiekantoor bevind zich op de Victoria-Reginasquare op een 10min te voet van Bxl-Noord (dan mag je eerst nog eens langs de Aarschotstraat en Brabantstraat passeren om het extra gezellig te maken, zeker als het al donker is)
Frank schreef: Er zit ook security aan de telefooncellen, maar die hebben hun glas vervangen door spiegelglas waardoor je hen niet meer ziet zitten. Echt aanspreekbaar zijn ze zo helaas niet. Die moeten om de x tijd een rondje lopen en hun badge dan op bepaalde punten scannen als bewijs.
Hun badges scannen is dan ook het enigste dat ze doen. Als er problemen zijn zijn die mannen er niet of weten ze van niets...

Ook na de moord van Joe van Holsbeeck hebben ze nog niets geleerd in dit land :!:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:heb ook eens gehoord dat het daar de hoerenbuurt is
die zorgen nog voor het minste overlast van al denk ik :roll:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Frank schreef:In Brussel-Noord is wel degelijk een politiekantoor dacht ik? Als je buitengaat aan de kant van WTC, kom je het op je rechterkant tegen in de deursluis.

Er zit ook security aan de telefooncellen, maar die hebben hun glas vervangen door spiegelglas waardoor je hen niet meer ziet zitten. Echt aanspreekbaar zijn ze zo helaas niet. Die moeten om de x tijd een rondje lopen en hun badge dan op bepaalde punten scannen als bewijs.
Als het van de security (Securitas) gaat moeten komen.... :roll:

Ik vraag mij zelfs af of er permanentie is in dat politiekantoor. Mischien is het gewoon een fouilleringsruimte als er eens een ploeg een interventie uitvoert. Waarschijnlijk wordt de eerstelijnshulpverlening verleend door Securitas.

Als je dat vergelijkt met Brussel-Zuid met zijn Securail, SPC en PZ Zuid.... Nochtans zullen die ploegen niet de minste aanslag verijdelen tegen Eurostar of Thalys, dat zal door de grenscontrole moeten gebeuren. Men zou deze mensen beter overhevelen naar Centraal en Noord....
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:
treinbruno schreef:heb ook eens gehoord dat het daar de hoerenbuurt is
die zorgen nog voor het minste overlast van al denk ik :roll:
en zeer gegeerde tipgevers....
Kris

Bericht door Kris »

Jeroen schreef:
Als het van de security (Securitas) gaat moeten komen.... :roll:

Ik vraag mij zelfs af of er permanentie is in dat politiekantoor. Mischien is het gewoon een fouilleringsruimte als er eens een ploeg een interventie uitvoert. Waarschijnlijk wordt de eerstelijnshulpverlening verleend door Securitas.
Securitas is enkel verantwoordelijk voor de beveiliging van de CCN en niet voor het station Brussel-Noord.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik denk dat het hier gaat over de NMBS-bewakingsdienst Securail?

BDJa
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bartjedj schreef:Ik denk dat het hier gaat over de NMBS-bewakingsdienst Securail?

BDJa
in brussel noord station heb je securail maar wat men bedoel is idd securitas die het CCN gebouwd dat net voor brussel noord staat beveiligen
Plaats reactie