Zwemmende T77

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Jonathan schreef:Ik geloof dat rond St-Niklaas ooit twee diesellocs een tunnel hebben vernield. De treinbestuurder had toen te veel promille in zijn bloed omdat hij juist de trotse vader was geworden van ein Baby. Gelukkig vielen er toen geen doden. Had het een halfuur later moeten gebeuren waren er zeker gevallen.
Was dat niet dat accident in Lier? Daar was een goederentrein (getrokken door 2 23ers geloof ik) op 2 stilstaande 62ers ingereden en hebben die dan zo in dat tunnelke geduwd. Hij stak er niet echt in, maar hing er meer over, foto's op deze site:http://users.skynet.be/LMS/fotos/fotos.htm
Ik weet nog dat er toen ook verhalen te ronde gingen dat de machinist wat beschonken was.
RhB

Bericht door RhB »

Jaaaaaaren geleden te Antwerpen is er eens een 59 op de drukke Schijnpoortweg (hoop dat het de juiste naam is) gedonderd. Wonder bij wonder was her er toen verkeersluw.
Buiten een beschadigde 59 en een bestuurder met een enorme schrik, geen passanten.
Hier was de oorzaak, een verkeerde wisselstelling.
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Ik weet nog dat er toen ook verhalen te ronde gingen dat de machinist wat beschonken was.
Hij was ook effectief dronken (bleek uit ademtest) en is door 2 rode lichten gereden, er deed zich nog wel een ander verhaal de ronde dat er een bak bier in zijn loc stond.

Op deze site staan ook nog foto's http://home.scarlet.be/~file10/oeps/
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

JPL107 schreef:
Hij was ook effectief dronken (bleek uit ademtest) en is door 2 rode lichten gereden, er deed zich nog wel een ander verhaal de ronde dat er een bak bier in zijn loc stond.
Van verhalen die de ronde gaan zou ik niet veel geloven.
Dat is typische aan de mensen. De één zegt dat hij dronken aan het rijden was, zegt dat door aan een aantal mensen, en de 50ste die dat verhaal hoort en gaat doorvertellen zegt dat hij een fuif aan het geven was in zijn stuurpost + machinekamer, en dat er een tap installatie was geïnstalleerd naast de hoogspanningskast.

Dit incident is een kleine 2 jaar geleden gebeurd, dat wordt hier nog steeds aangehaald :roll:,( omdat men anders niet weet over wat praten denk ik)
in het wegverkeer gebeurt dit dagelijks en niemand spreekt erover.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

heel typisch een mug die steeds een olifant word
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Voor mij was het vooral een spektakulair ongeval omdat het 500 meter van mijn deur is gebeurd en heb het zelf horen gebeuren.
We hebben toen die hele nacht staan kijken hoe ze de locomotieven hebben weggetakeld.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Als er één plaats is op het NMBS-net is waar je best niet door de Koetzak rijdt, is het Gent-Sint-Pieters wel! :roll:

Ze mogen de TB daar van de buffers komen afschrapen! :roll:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Trainspotterke schreef:Als er één plaats is op het NMBS-net is waar je best niet door de Koetzak rijdt, is het Gent-Sint-Pieters wel! :roll:
Ik weet welke kutzak je wil zeggen :wink: .
Maar ik denk dat er op het NMBS net, geen enkel kutzak is waar je best kan doorrijden. :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Antwerpen-Centraal is denk ik nog de comfortabelste om tegen de rijden! :lol: :P
Wover

Bericht door Wover »

kweet ni ze, da's volgens mij gewoon "voor de show". Der staat trouwens "1905" op, dus als het zo oud is, dan zal het volgens mij niet veel treinen meer tegenhouden :p
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die inde centraal hebben allemaal revisie gekregen nadat ze tijdelijk weg waren tijdens de werken ( ze hebben er nog vier he) en zijn onder oliedruk gevuld :-) dus ze zijn beter als de laatste jaren voor de revisie :-)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

En het houdt niet op, vandaag is te Brussel-Zuid een Thalys tegen een stootblok geknald :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

euh er staan daar zoweinig stootblokken da ik me affraag over de welke die je hebt, ofwel die op spoor 1 -2 of 22
ofwel de spoorkes die voorzien zijn om ne loc op te plaatsen (waar dus geen plek is voor ne thalys)

of het zou in de bundel gent moeten zijn
RhB

Bericht door RhB »

Tim schreef:En het houdt niet op, vandaag is te Brussel-Zuid een Thalys tegen een stootblok geknald :lol:
Arme Thalys - toch niet de Fortis-Thalys, om extra publiciteit te maken :roll:
Bert

Bericht door Bert »

Toch nog efkes on-topic blijven: ik vind het toch wel jammer dat er eentje door de stootblok ging.
Qua uitzicht mogen die 77'ers er wel zijn, :P maar wat er in zit... :?
Plaats reactie