Niewe reeks 14 en 56?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
pietjepek
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
Locatie: torhout
Contacteer:

Bericht door pietjepek »

Steven schreef:lees de offertes is degelijk mannen, deze loc moet zowel voor goederen als passagiers kunnen rijden, daarom de 200, is ook de reden waarom de zuivere vierspanningsloc reeks 14 er niet is gekomen die was zuiver goederen bedoeld, maar ze kwamer er achter da voor deze loc geen subsidies zijn toegestaan vandaar dus de bestelling van een loc die zowel goederen als passagiers mag slepen en dus beperkt voor 2 spanningen ipv 4, kortweg men zoekt een loc met gelijkaardige technische eigenschappen als de 13
Als die voor beide is wordt er geen eurocent subsidies geven, moet zelf druipend zijn. dwz met eigen middelen. Of met geleerde boekhoudkundige woorden zeggen: financiering met code 911
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

euh indien er binnelands verkeerd der reizigers mee gedaan word zou er nog wel subsidie mogen gegeven worden zo is me altijd gezegd, omdat diet ni niet is opengesteld voor externe gebruikers
pietjepek
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
Locatie: torhout
Contacteer:

Bericht door pietjepek »

Als er enkel reizigers mee vervoerd worden, krijg men subsides.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

voor de 13 hebbe ze toch subsidies gekregen? :roll:
pietjepek
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
Locatie: torhout
Contacteer:

Bericht door pietjepek »

De reeks 13 was enkel voorzien voor reizigers, daarna werd dit gewijzigd, de subsides waren reeds verkregen. Wat daarna gebeurt is een heel ander verhaal, waar ik liefst niks wil over zeggen
el_barto

Bericht door el_barto »

Het gaat inderdaad over het overbrengen van het vermogen.

Een trein sleuren naar 200 km/u vraagt een andere overbrenging EN sturing dan een zware HKM.

Je zit met twee gegevens die elkaar nauwelijks overlappen. Bij de 13 komt er dan nog eens de rampzalige adhesie bij.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

extra adhesieblokken zouden welkom zijn
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

el_barto schreef:Mij stoort het verschrikkelijk dat in de offerte weer staat:

min snelheid: 200 km/u
voor zwaar goederenverkeer.

Volgens mijn mening zijn die twee niet in één loc verenigbaar.
Toch wel, het meest beperkende aan een loc is niet de trekkracht maar de adhesie.
Of je nu een zware reizigerstrein of goederentrein moet aanzetten; de wetten van de fysica beperken toch de maximale aanzetkracht het groot vermogen is voornamelijk nodig voor de hoge snelheid.
Als je op grafiek de kromme van de trekkracht van een locomotief die 200 per uur kan rijden bekijkt, ga je zien dat die aan 120 per uur ( de hoogste snelheid van een goederentrein)nauwelijks is verminderd.
Dus ideaal voor goederen. Aan 200 per uur zal de trekkracht een stuk minder zijn, maar voldoende om een zware reizigerstrein op snelheid te houden.
De beperkingen van de technologie van 30 jaar geleden kan men niet vergelijken met deze van nu.

Groeten
W
Laatst gewijzigd door e49memling op 28 feb 2006, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Wat me altijd terug opvalt is dat er nooit wordt gesproken over het gebruik op 15.000 volt. Rekening houdende met het (eventueel) onder draad brengen van de lijn naar AachenWest en de heropening van de ijzeren Rijn lijkt me dit tamelijk kortzichtig.
Gr
W
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

e49memling schreef:Wat me altijd terug opvalt is dat er nooit wordt gesproken over het gebruik op 15.000 volt. Rekening houdende met het (eventueel) onder draad brengen van de lijn naar AachenWest en de heropening van de ijzeren Rijn lijkt me dit tamelijk kortzichtig.
Gr
W
de ijzeren rijn wordt diesel he :wink: voor duitsland zou B-cargo wel 15 kv locs moeten kopen, maar ze laten liever DLC of R4C die treinen rijden lijkt het wel :roll:
Boke
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:58
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Boke »

Heeft er toevallig niemand een idee of er al bekent is welke diesels er zullen komen?
Wover

Bericht door Wover »

Boke schreef:Heeft er toevallig niemand een idee of er al bekent is welke diesels er zullen komen?
ik weet niet, probeer ze eens te folteren
ziemon

Bericht door ziemon »

men moet eerst het Europese aanbestedingsproces afwachten, dat doorlopen, de goedkoopste bieder krijgt dan de opdracht, het is dus geen directe keuze welke men het mooist, best, of meest politiek correct vindt

wanneer het zover is zal er vast een offciele persmededeling zijn, tot die tijd zullen alle suggesties slechts gebasserd zijn op geruchten en halve waarheden...geduld!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ziemon schreef:men moet eerst het Europese aanbestedingsproces afwachten, dat doorlopen, de goedkoopste bieder krijgt dan de opdracht, het is dus geen directe keuze welke men het mooist, best, of meest politiek correct vindt

wanneer het zover is zal er vast een offciele persmededeling zijn, tot die tijd zullen alle suggesties slechts gebasserd zijn op geruchten en halve waarheden...geduld!
waarheid als een koe
Plaats reactie