Niewe reeks 14 en 56?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
el_barto

Bericht door el_barto »

Steven schreef:nee ontrbeken van geld voor het volledig zelf aan te kopen of wil je de put op slag wa dieper zien?
Dat noemt men dan een "investering". Je steekt ergens geld in om het te doen opbrengen, maw het betaalt zichzelf terug. En daarvoor moet je putten maken, dat is nu eenmaal ondernemen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe tja da weet ik ook wel, ma ge kent ze toch, zolang er geen subsidie is haken ze nogal snel af he, das ni alleen voor het bestellen van die locs trouwens, denk da het ni te onderschatten is een firma a la nmbs te runnen (er zijn genoeg bedrijven van die grote in de wereld) moesten we met zen allen is de job voor een week volgen om een beter zich te krijgen op bepaalde zaken zouden we met zen allen wa verschieten denk ik?

zelf stel ik geregeld vast da de meeste al ni weten wat de job van een treinbestuurder juist inhoud naast het rijden en remmen
el_barto

Bericht door el_barto »

Waar ik waarschijnlijk van zou verschieten is de posten die zouden afgeschaft kunnen worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

el_barto schreef:Waar ik waarschijnlijk van zou verschieten is de posten die zouden afgeschaft kunnen worden.
hehe daar spreek ik u ni in tegen, maar ook dit laatste wa ik zei bedoelde ik algemeen, dus ni alleen binnen spoorweg maar ook naar andere bedrijven toe, want in elke firma bestaan er wel postjes die er ni zouden moeten zijn en voor de rest op de werkvloer de druk superhoog houden :(
Re460

Bericht door Re460 »

waarom niet deze: :cry: ???
Is het omdat het niet genoeg Frans klinkt... :evil: ...
Siemens Taurus.
4 spanningen (Br 189 techniek)
Vmax: 200 km/h.
geschikt voor goederen en reizigers verkeer.

foto van http://www.br146.de Afbeelding
Laatst gewijzigd door Re460 op 03 feb 2006, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert

Bericht door Bert »

Van mij mag hij gerust komen 8)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

die taurus is een prachtmachientje :P
el_barto

Bericht door el_barto »

ik blijf het 2 onverenigbare eigenschappen vinden.

Tenzij je natuurlijk een soort gamma-keuze reizigers-goederen hebt voor voor een andere schakeling.

Of wat ik eigenlijk wil zeggen: Geen trees meer.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

op wat vlak vind jij ze dan niet kombineerbaar?
el_barto

Bericht door el_barto »

Het vermogen tiens.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het vermogen? da moet ge me is beter uitleggen, ik denk da je eerder de transmissie zelf bedoeld, want rechtstreeks aan het vermogen zie ik niks mis
antwerpen noord tbs

Bericht door antwerpen noord tbs »

Taurus is een prachtmachientje. Heb er tijdens mijn praktijklessen bij de SBB zelf mee gereden. Prachtige stuurtafel , comfort en zeker genoeg vermogen (6400 + booster van 600 PK tijdelijk te gebruiken)
Zou een ideaal machine zijn voor bij de NMBS en verkrijgbaar in verschillende spanningen, zelfs in 2 spanningen die de belgen vragen.

Doen zou ik zeggen.
Re460

Bericht door Re460 »

antwerpen noord tbs schreef:Taurus is een prachtmachientje. Heb er tijdens mijn praktijklessen bij de SBB zelf mee gereden. Doen zou ik zeggen.
grmbl... :evil:
(ge weet wel waarom hé... :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

el_barto schreef:Het vermogen tiens.
Een zware goederenlocomotief heeft veel vermogen nodig en een snel optrekkende reizigerstrein toch ook? :roll:
Re460

Bericht door Re460 »

Shrek schreef:
el_barto schreef:Het vermogen tiens.
Een zware goederenlocomotief heeft veel vermogen nodig en een snel optrekkende reizigerstrein toch ook? :roll:
Het gaat over de overbrenging van dat vermogen.
Bij het aanzetten met hoogvermogen bij een zware goederentrein kan het wel eens gebeuren dat de wielen serieus doorslaan (slippen)
Zoals de T13, dat zeker met regenweer geen geschikte lok is voor het goederenverkeer.
Plaats reactie