Niewe reeks 14 en 56?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Slos

Niewe reeks 14 en 56?

Bericht door Slos »

Het onvermijdelijke topic! Wie rijft de bestelling voor de nieuwe 14 en/of 56?
Uiterste data voor het binnen dienen van een voorstel: diesellocs 28/02, elektrische locs 24/02.
Offerte E-locs
Offerte D-locs
PS: Wat is er geworden van die aanbesteding tot huur van 3 diesellocs?
el_barto

Bericht door el_barto »

De e-loc wordt uiteraard :roll: een alstom.
Weerom dezelfde flaters in de offerte, weerom dezelfde korte vooruitzichten.

Voor de diesels zullen er meer kandidaten zijn.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Het is mooi dat ze die nieuwe e-loks kopen, maar nog een paar extra die ook in duitsland kunnen zou er ook bij mogen :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja ik hoop 1 ding, welke firma het ook mag zijn die de locs gaan leveren, ik hoop niet da het een prototype is, kortweg een loc die nog nergens zijn pluimen verdiend heeft, dus liefst een bestaand model aangepast aan de belgische seinen en veiligheid => minder kinderziektes => snellere productiviteit van het materieel
tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 »

Wel voor mijn part kopen ze Astrides als dan toch Alstom moet zijn. En zonder de aanpassingen om die met een trees te laten samenlopen. Gewoon zoals ze er nu bijlopen, geen veranderingen ten slechtste.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja maar wordt de astride als loc nog gemaakt bij alsthom?
tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 »

Steven schreef:tja maar wordt de astride als loc nog gemaakt bij alsthom?
Nope :( dus word het andere en mogelijks nog trager opstartende brol. Heb gehoord dat men er Atari processoren gaat instoppen, kwestie van pas na een kwartier van front te kunnen veranderen :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja maar alsthom heeft toch wel 2spanningsloc in hun gamma zeker? zover ik weet zouden eind deze maand de offertes binnen moeten zijn?
el_barto

Bericht door el_barto »

Mij stoort het verschrikkelijk dat in de offerte weer staat:

min snelheid: 200 km/u
voor zwaar goederenverkeer.

Volgens mijn mening zijn die twee niet in één loc verenigbaar.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

el_barto schreef:Mij stoort het verschrikkelijk dat in de offerte weer staat:

min snelheid: 200 km/u
voor zwaar goederenverkeer.

Volgens mijn mening zijn die twee niet in één loc verenigbaar.
Toch geen alstom...
Siemens daarintegen!
el_barto

Bericht door el_barto »

SIMPY.be schreef: Toch geen alstom...
Siemens daarintegen!
Met een soort gammaschakelaar?

Nogmaals, het is niet nodig om 200km/u met ne marchandise te kunnen rijden. Gooit die treezen allemaal op de reizigers en koop een pure goederenloc van degelijke kwaliteit. Maakt niet uit wie ze maakt, als't maar macheert deze keer, want onze vorige twee aankopen :roll:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Kweet wel, er is geen één goederwagon voor 200...
Ik ga daarmee volledig akkoord... Voor iedere loc zijn dienst!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

lees de offertes is degelijk mannen, deze loc moet zowel voor goederen als passagiers kunnen rijden, daarom de 200, is ook de reden waarom de zuivere vierspanningsloc reeks 14 er niet is gekomen die was zuiver goederen bedoeld, maar ze kwamer er achter da voor deze loc geen subsidies zijn toegestaan vandaar dus de bestelling van een loc die zowel goederen als passagiers mag slepen en dus beperkt voor 2 spanningen ipv 4, kortweg men zoekt een loc met gelijkaardige technische eigenschappen als de 13
el_barto

Bericht door el_barto »

Steven schreef:lees de offertes is degelijk mannen, deze loc moet zowel voor goederen als passagiers kunnen rijden, daarom de 200, is ook de reden waarom de zuivere vierspanningsloc reeks 14 er niet is gekomen die was zuiver goederen bedoeld, maar ze kwamer er achter da voor deze loc geen subsidies zijn toegestaan vandaar dus de bestelling van een loc die zowel goederen als passagiers mag slepen en dus beperkt voor 2 spanningen ipv 4, kortweg men zoekt een loc met gelijkaardige technische eigenschappen als de 13
lees mijn posts een degelijk man ;)

Ik weet dat de loc zowel gaat ingezet worden voor HKV als HKM, maar ik zeg u dat ge dan voor geen een van de twee een goed machien krijgt.

En die subsidies? Geen geld van staat, dus we schaffen ons weer ne onbruikbare loc aan? :roll:
Gebrek aan LEF ja...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nee ontrbeken van geld voor het volledig zelf aan te kopen of wil je de put op slag wa dieper zien?
Plaats reactie