M2 rijtuigen weg uit Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3311
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

M2 rijtuigen weg uit Oostende

Bericht door 260689 »

Ik zat vanmorgend op den ICG van 09:22 in Gent Dampoort naar Oostende.
Tussen Brugge en Oostende zag ik een trein passeren, en welke was het, ja de lange trein met M2 die heel waarschijnlijk naar de sloper in Gent Zeehaven reden.
Weet iemand wat meer informatie over deze trein??
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Zoals je zelf al zei, zijn die M2's waarschijnlijk naar de sloper in Gent.
Zal volgende week eens een kijkje gaan nemen.
260689
Berichten: 3311
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Die trein was erg lang, had alle M2 mee die in oostende stonden.
Weet er iemand welk machien er voor hing??
Greg

Bericht door Greg »

Jammer.
Maar de NMBS heeft toch een aantal M2 rijtuigen bewaard ? Waar staan die dan ? :?
260689
Berichten: 3311
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Greg schreef:Jammer.
Maar de NMBS heeft toch een aantal M2 rijtuigen bewaard ? Waar staan die dan ? :?
In Mons.
Greg

Bericht door Greg »

Toch niet die dat daar buiten staan ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zelden ga je merken da bewaard materieel in de beste omstandigheden geparkeerd staat
260689
Berichten: 3311
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Is toch wel een schande he :evil:
Greg

Bericht door Greg »

Die van TSP reis van vorig jaar waren toch nog schoon (behalve ééntje). Waarom die 4 dan niet mee bewaren.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

De M2's die bewaard blijven werden uitgekozen na een grondige selectie, en zijn dus allemaal in goede staat.
Er blijven er 8 bewaard geloof ik, 7 rode + de bekende groene pakwagen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die heeft een vaste stek voor de moment achter de stomer 29.013 al heb ik horen vertellen da ze die zouden willen vervangen door een K of L rijtuig indien dit in degelijk herstelde staat er zou komen (met pakafdeling dus)
Greg

Bericht door Greg »

Dat groene M2 rijtuig staat niet achter de stomer momenteel, staat ergens alleen naast de K en L rijtuigen in die loods in FSR. Want ze hebben dieje stomer in het 'secret' plaatsje gestopt in FSR waar ook de koninklijke rijtuigen staan hebben ze me daar verteld.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

jaja das logisch de lengte van die stomer + tender is al lang genoeg, is vermoedelijk om te vermijden da er mensen aankomen die er ni mogen aankomen, de loc is eigendom van de dienst patriomonium van de nmbs, het is echter de tw fsr die het onderhoud doet aan die loc
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Bericht door tt44ta46 »

De M2-rijtuigen in Mons zijn net zoals deze in Luttre destijds bestemd voor afbraak, veel soeps zit d' er trouwens niet meer tussen. En van de 30 M2 die nog in Châtelet staan werden er 7 geselecteerd om bewaard te blijven! Met de M2 BDR 49.911 in 't groen komt dat op een stam van 8. De overige M2 zullen naderhand ook weer een groen kleedje aantrekken. Er is momenteel onderzoek waar ze onder dak zullen worden geplaatst, en dat hangt af van waar ze zullen worden onderhouden. Trouwens, eentje van de 7 was inderdaad mee op de TSP-rit naar Terneuzen en wees gerust...geen enkele deed mee aan de brandoefening in Halle!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Verdorie, ik dacht dat ik hier met de primeur ging weglopen! :x

Ik heb deze trein met M2-rijtuigen omstreeks 10.10u zien passeren in Brugge tijdens de speeltijd! 8)

Het was inderdaad een zeer lange sleep, ik schat zo'n 14 tot 16 rijtuigen!
Op kop hing er een 23, maar ik heb wel niet gezien welk nummer het was!
In de samenstelling zaten er ook een aantal M2-stuurstandrijtuigen! :wink:

De rijtuigen moeten nog in goede (rijvaardige) staat zijn, want de trein reed doorheen het station van Brugge toch wel met een snelheid van 90 à 100 km/u! :wink: Ze maakten alleszins minder lawaai dan M4-rijtuigen aan dezelfde snelheid! :P
Laatst gewijzigd door Trainspotterke op 03 feb 2006, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie