Grote vertragingen IC-B

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Grote vertragingen IC-B

Bericht door Bartjedj »

Deze avond had de IC-B richting Brussel in Mechelen van 15u53 een vertraging van 1u. Hij is uiteindelijk vertrokken om 17u01. Die van 16u53 had 15 min. Weet er iemand de oorzaak?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Grote vertragingen IC-B

Bericht door Adler »

Bartjedj schreef:Deze avond had de IC-B richting Brussel in Mechelen van 15u53 een vertraging van 1u. Hij is uiteindelijk vertrokken om 17u01. Die van 16u53 had 15 min. Weet er iemand de oorzaak?
Vanavond was het een ramp op lijn 25/27 met de vertragingen.
Traxxion

Re: Grote vertragingen IC-B

Bericht door Traxxion »

Bartjedj schreef:Deze avond had de IC-B richting Brussel in Mechelen van 15u53 een vertraging van 1u. Hij is uiteindelijk vertrokken om 17u01. Die van 16u53 had 15 min. Weet er iemand de oorzaak?
Heb hem gezien in Berchem. Loc stond voor stuurstandrijtuig, dus waarschijnlijk problemen met stuurstandrijtuig en loc laten omlopen...
Nekvin

Bericht door Nekvin »

altijd problemen daarmee, meestal vanuit nederland.

Ik weet niet wat ze daarmee uitspoken in nederland
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Nekvin schreef:altijd problemen daarmee, meestal vanuit nederland.

Ik weet niet wat ze daarmee uitspoken in nederland
De ervaring leert dat NS en NMBS (dan wel ProRail en Infrabel) niet voor elkaar onderdoen wat betreft het veroorzaken van problemen.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Grote vertragingen IC-B

Bericht door Bart »

Adler schreef: Vanavond was het een ramp op lijn 25/27 met de vertragingen.
Nochtans is maandag U trein 3315 met amper 8 minuten vertraging vertrokken vanuit Antwerpen, en heeft hij Essen bereikt met slechts 4 minuten vertraging :wink: Wat voor de 3315 toch een mooie prestatie is :) :wink:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De NS en de NMBS trekken zich (heb ik de indruk) beiden niet veel meer aan van de 600's (Benelux). Het verdwijnen van deze treinen is in hun ogen al een voldongen feit. Hoewel ze er in de DRG van 2008 toch nog altijd inzitten, en een verdwijnen in de toekomst ook nog niet zeker is, ondanks alle berichten.

Er is trouwens stakingsdreiging bij NS-Internationaal, en dan vooral het deel dat naar NS-HS zou moeten overgaan. Tekst van het uitgedeelde pamflet: zie topic onder Internationaal Algemeen.

BDJ
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Bericht door Bordensteker »

Nekvin schreef:altijd problemen daarmee, meestal vanuit nederland.

Ik weet niet wat ze daarmee uitspoken in nederland
Onder halve spanning rijden, maar dan wel tweemaal de afstand. Dit laatste zal ergens ook wel een effect hebben: "meestal vanuit Nederland" zou zomaar logisch kunnen zijn ....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die reeks 11 beziet dat niet als halve spanning aangezien het een volwaardig tweespanningsloc is en niet zoals een reeks 27 die idd onder halve spanning zou rijden in NL
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Grote vertragingen IC-B

Bericht door Adler »

Bart schreef:
Adler schreef: Vanavond was het een ramp op lijn 25/27 met de vertragingen.
Nochtans is maandag U trein 3315 met amper 8 minuten vertraging vertrokken vanuit Antwerpen, en heeft hij Essen bereikt met slechts 4 minuten vertraging :wink: Wat voor de 3315 toch een mooie prestatie is :) :wink:
Inderdaad, de 3315 was bijna op tijd. Was jij de bestuurder misschien ? Misschien daarom :)
Ook gisterenavond (dinsdag) was een ramp op 25/27 met afgeschafte treinen, treinen met 30 minuten vertraging,...
Ook nu was de 3315 vrijwel op tijd (nagenoeg de enigste).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

4516 was in vertraging en had de rol gekregen de afgeschafte 2016 te vervangen vanaf brussel (dus ook de stilstand te vilvoorde)
ik zelf deed 616 met 8 minuten vertraging en zo goed als al het volk (zover dat kon) van 4516 (normaal zijn dat 7 of 8 M6) bij mij in de trein er bij.
gevolg??
vanaf brussel centraal was er dan ook totaal geen plaats meer op de trein. doch door het puike werk van de TBG die vele telefoontjes gedaan heeft, waren de mensen op de hoogte van mogelijke aansluitingen in mechelen (vermelden van eerstkomende vertrekken en perronnummers) en antwerpen berchem. zo had men onder meer besloten om de P trein naar mol door te trekken naar Neerpelt.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Steven schreef:ik zelf deed 616 met 8 minuten vertraging
Steven zit den type 11 bij julie in FBMZ nog in de reeks vanaf 9 december? In FN verdwijnt hij volledig, en wordt hij volledig gedaan door de mannen van de thalys.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Grote vertragingen IC-B

Bericht door Bart »

Adler schreef: Inderdaad, de 3315 was bijna op tijd. Was jij de bestuurder misschien ?
Neen, ik heb er in FN een stuk van gepiekt, om ermee uit te wijken naar de bundel. Ik zie die trein ook graag op tjd komen, omdat dat stel uitwijken het laatste is wat wij die dag moeten doen. :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bart schreef:
Steven schreef:ik zelf deed 616 met 8 minuten vertraging
Steven zit den type 11 bij julie in FBMZ nog in de reeks vanaf 9 december? In FN verdwijnt hij volledig, en wordt hij volledig gedaan door de mannen van de thalys.
de diensten die er nog zijn staan volledig BR, kortweg goed genoeg om hem te blijven doen tot de traxx in dienst komt. in die diensten (meestal 6u dienst) doe je enkel dingen met een benelux meestal zover ik die diensten bezien heb, enkel de reeks K, enkele mensen van het VK(vlottend kader) kennen bij ons de reeks 11 (alsook de reeks U, maar dat zijn rangeerbestuurders)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:zo had men onder meer besloten om de P trein naar mol door te trekken naar Neerpelt.
dus daar hadden 2 mensen serieuze overuren? :P
Plaats reactie