In Herentals hetzelfde hoor, hoewel ik daar nu eigenlijk begin aan te twijfelen .Bert schreef:LierAdler schreef:Was die diesellok die met zijn neus omhoog zat nu in Lier of in Herentals ?Wover schreef: Door de stootbuffers rijden gebeurt wel vaker hoor. Maar de bekendste/beruchtste gevallen waren inderdaad in Lier en ook eentje in Herentals.
Bij dat van Lier deden toendertijd verschillende geruchten de ronde over of de treinbestuurder al dan niet gedronken had voor of tijdens zijn dienst.
Nu weet ik het ook niet meer.
Stootbuffers Antwerpen-Centraal
voorbeeldjes van gewichtenAdler schreef:Allez 500 ton is ook al genoeg hoor om een ravage aan te richtenNekvin schreef:In antwerpen centraal zul je zelden een trein van 2000t tegen komen hoorAdler schreef: Inderdaad en zelfs bij 10 km/h zou ik niet graag in de buurt staan als er een trein van 2000 ton tegen rijdt.
2 HLE 27's wegen samen al 170 ton.
12 x I11 = 625 ton
8 x i11 = 416 ton
10 x M6 = 634 ton
7 NS rijtuigen benelux = +- 327 ton
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
- Locatie: antwerpen
Re: Stootbuffers Antwerpen-Centraal
dat zijn behoorlijk wat kilo's.
één dieselstel weegt al 95.7 ton
één dieselstel weegt al 95.7 ton
Re:
voorbeeldjes van gewichten
12 x I11 = 625 ton
8 x i11 = 416 ton
10 x M6 = 634 ton
7 NS rijtuigen benelux = +- 327 ton[/quote]
jawadde, die benelux rijtuigen mogen ook eens op dieet gaan jong
greetz 2302
12 x I11 = 625 ton
8 x i11 = 416 ton
10 x M6 = 634 ton
7 NS rijtuigen benelux = +- 327 ton[/quote]
jawadde, die benelux rijtuigen mogen ook eens op dieet gaan jong
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re:
Aha dat klopt. Het was destijds een voormalig treinbegeleider welke zijn eerste weken als bestuurder dienst deed. Spoor 8 en 9 op Den Haag CS werden vaak bereden door SGM (sprinters met schijfremmen) welke nogal eens nogal eens de neiging hadden te gaan glijden. Wanneer de snelheid te hard is en de trein gaat glijden dan is het ook goed mis. De bijnaam die deze voormalig bestuurder uit het oosten van Nederland mee kreeg werd dan ook Johnny Bonbonny. Het betrof hier een bonbon winkel. De beste man is inmidels weer treinbegeleider.Adler schreef:Een enkele keer gaat het wel goed fout zoals een tijd geleden in Herentals toen een goederentrein niet meer op tijd kon stoppen en een diesellok door de stootbuffer katapulteerde waarbij deze op straat belandde.Bordensteker schreef: Of ... juist wel, en dat is maar goed ook.
Dat was wel een gewone niet beweegbare stootbuffer.
Ook in Den Haag Centraal is eens een trein door de buffer gereden geloof ik en in een winkel beland.
grt Willem
Re: Re:
dat ongevalletje was op 13 december 2003.en was met sprinter 2869. heb er ergens wel een foto van liggen. zal die eens inscannen de komende dagen.Steelwheels schreef:Aha dat klopt. Het was destijds een voormalig treinbegeleider welke zijn eerste weken als bestuurder dienst deed. Spoor 8 en 9 op Den Haag CS werden vaak bereden door SGM (sprinters met schijfremmen) welke nogal eens nogal eens de neiging hadden te gaan glijden. Wanneer de snelheid te hard is en de trein gaat glijden dan is het ook goed mis. De bijnaam die deze voormalig bestuurder uit het oosten van Nederland mee kreeg werd dan ook Johnny Bonbonny. Het betrof hier een bonbon winkel. De beste man is inmidels weer treinbegeleider.Adler schreef:Een enkele keer gaat het wel goed fout zoals een tijd geleden in Herentals toen een goederentrein niet meer op tijd kon stoppen en een diesellok door de stootbuffer katapulteerde waarbij deze op straat belandde.Bordensteker schreef: Of ... juist wel, en dat is maar goed ook.
Dat was wel een gewone niet beweegbare stootbuffer.
Ook in Den Haag Centraal is eens een trein door de buffer gereden geloof ik en in een winkel beland.
grt Willem