Na de reiziger ...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Mag en kan een TB muziek luisteren met een hoofdtelefoon ?

Jazeker , zonder enig probleem
15
34%
Neen , want te onveilig
24
55%
Neen , want geen nut (te korte afstanden)
2
5%
Ik weet het niet ..
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Na de reiziger ...

Bericht door msts.be »

... draagt nu ook de treinbestuurder een hoofdtelefoon ! :lol: :shock: Ja , dit is geen gezever , kijk maar eens op ICFE !! De foto is genomen in Zweden : in Zweden zijn sommige locs uitgerust met een CD-speler.Als men daar een cd insteekt , dan gaat dat normaal via de luidsprekers van de radio , maar er is ook de mogelijkheid een hoofdtelefoon aan te sluiten...

Dus als de TB een CD in de CD-speler steekt , dan speelt natuurlijk de muziek maar deze wordt af en toe onderbroken door het veiligheidssysteem (oftewel een gong , een biep , ...) of door de boordradio als er een oproep voor de TB is ..

In Zweden laat men dit toe aangezien men denkt dat de TB aandachtiger zou zijn en dat dit het soms monotone landschap doorbreekt ...

Maar ... ik ga hier nu een kleine poll aan koppelen ... zou jij het ook normaal of goed vinden als een TB dit hier ook mag ? Geef je mening maar !
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

een hoofdtelefoon hoe vind je het uit. niks van de geluiden die voorzien zijn voor de bestuurder kan je dan nog normaal waarnemen, zelfs klappers hebben een beperking he als je die dan niet zou gehoord hebben :(
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Er zijn genoeg TBer die oordoppen dragen. Dus een walkman is net zo.
Kan hij klassiek luisteren i.p.v. stofzuiger geluiden. :twisted:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Steven schreef:zelfs klappers hebben een beperking he als je die dan niet zou gehoord hebben :(
Jamaar , er bestaan 2 types van hoofdtelefoons hé : men heeft het open type , waar men zelfs als men muziek speelt alles in de achtergrond nog kan horen , er is dus GEEN demping.

Bij gesloten hoofdtelefoons is er wel demping van het achtergrondgeluid en kan men idd. bepaalde dingen niet meer horen ..
Wover

Bericht door Wover »

maar als ze al die bellen in de koptelefoon zouden kunnen brengen...
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Wover schreef:maar als ze al die bellen in de koptelefoon zouden kunnen brengen...
Een goede Tb luistert ook naar zijn Loc en kan horen als er iets fout is, met oordoppen hoor je dat ook, maar niet meer met hoorplugjes waar muziek uit komt. Niets tegen muziek, maar de geluiden van de loc moeten hoorbaar blijven
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

N gewoon radio'tje ;)
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Ha. Dus daarom zit er een 220V stopcontact op de 77ers. :lol:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Neen, liever niet. Hij moet honderd procent met zijn aandacht bij de loc zijn. Hij speelt met mensenlevens, hé :!:
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Hoezo. Het zijn de mensen die stiekem het spoor oversteken en niet uitkijken.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Mark7758 schreef:Hoezo. Het zijn de mensen die stiekem het spoor oversteken en niet uitkijken.
Die spelen nog duizend keer meer met hun leven. Maar verstandige mensen moeten met hun aandacht bij hun werk blijven, voor de volle 100 % :!:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Zeker NIET toelaten slecht idee, voor je WI niet meer te horen, of als er iets is... de laatste tijd gebeuren er al ongelukken genoeg.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik zou zeggen word eerst bestuurder en vel dan is een oordeel
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Als reiziger zit ik niet graag op een trein richting "de dood" :evil:

Wie wel?

Ik geef enkel mijn mening, het is niet omdat ik geen TB ben dat jij meer bent dan mij hé :evil:

Sorry dat ik het zeg, maar uit je antwoord (Steven) leid ik dat zo af.

Ik ben hier niet de enige die zegt, dat ze het liever niet hebben, en daar

zeg je niets op. Als er iets is deel dat dan mee via een PM a.u.b. (maar die lees je niet hé)

Bestuurder worden, zeer graag :!: Maar in mijn geval kan dit niet zomaar. En moest ik bestuurder zijn (ooit) dan zou ik ook gene muziek opzetten, die krijg je soms gratis als er wat reizigers achter jou zitten in sommige stellen.

Wat ik wel minder erg zou vinden is zo een gewoon klein radio'tje, en als je de volume wat minder zet, dat je je WI nog hoort... is der geen probleem. maar koptelefoons :evil:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Geen muziek, zorgt voor zo weinig mogenlijk afleiding voor de bestuurder. Men kan bijvoorbeeld beginnen meezingen en door het rood rijden :!:
Plaats reactie