Na de reiziger ...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Mag en kan een TB muziek luisteren met een hoofdtelefoon ?

Jazeker , zonder enig probleem
15
34%
Neen , want te onveilig
24
55%
Neen , want geen nut (te korte afstanden)
2
5%
Ik weet het niet ..
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Het is dat waar ik ook achter sta :wink: maar blijkbaar zijn er die het wel erg persoonlijk opvatten :(
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Ik denk dat Steven jullie niet afkraakt of beledigd.
Persoonlijk ben ik geen TBer maar kan er een zeer goed beeld van hebben vanwege mijn werkzaamheden bij het spoor.
Ik ken locomotieven, treinstellen en zelfs meettreinstellen.
Er zijn erbij dat je graag oordoppen wil hebben en er zijn meettreinen dat je wilt dat je eindelijk eens iets hoort.
Neem je een 55er die zijn luidruchtig. En men zou oordopjes kunnen gebruiken. (Wordt ook soms aangeraden.) Maar om nu direct de 5de van Beethoven de draaien op je walkman en dan het geluid van de loc en alle andere meldingen te overstemen gaat me iets te ver.
Alle TBers die ik ken (En dat zijn er veel en in 4 verschillende landen) hebben geen Walkman op hun hoofd.
Ik ken maar 1 TBer die een radio meeneemt voor de rangeerdienst.
8 uur dienst op de loc met veel pauze's.
Dus wees gerust zo'n vaart zal het niet lopen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik zeg da omdat er hier vele soms iets te snel oordelen daarom zeg ik dat. das oordelen zonder het eigenlijk allemaal goed te beseffen waarover het gaat, das omdat er ook zoveel te leren valt en dat niemand hier in staat is alle weisheid in pacht te hebben. dus wees voorzichtig met wat je komt te vertellen, je zou zonder het door te hebben al is een flater kunnen begaan (wa op zich wel menselijk is natuurlijk)
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Steven schreef:ik zeg da omdat er hier vele soms iets te snel oordelen daarom zeg ik dat. das oordelen zonder het eigenlijk allemaal goed te beseffen waarover het gaat, das omdat er ook zoveel te leren valt en dat niemand hier in staat is alle weisheid in pacht te hebben. dus wees voorzichtig met wat je komt te vertellen, je zou zonder het door te hebben al is een flater kunnen begaan (wa op zich wel menselijk is natuurlijk)
En ik weet dat dit weer de zoveelste steek naar mij toe is :evil:
en wil dit echt via PM of mail oplossen...
Sander

Bericht door Sander »

Ik kan wel achter die Zweden staan - muziek hoeft zo afleidend nog niet te zijn, ik denk eerder dat je gestoord wordt van het landschap. Eeuwige velden, eeuwig durende tunnels enzo brengen meer risico met zich mee: machinisten vallen in slaap of worden dusdanig draaierig dat ze niet meer verder kunnen als ze de tunnel uit zijn (denk bijvoorbeeld aan de machinisten die de hele dag op de autotrein van de BLS zitten), wanneer je muziek draait is die kans zeer klein omdat je dan altijd een beetje afleiding hebt.

Overigens komt die reactie van Steven ook nogal krakerig op me over, ondanks dat 'ie niet eens aan mij gericht is... maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik zeg hier niks persoonlijk wat ik zei in men laatste bericht was voor 60% van de leden bedoeld hier
Sander

Bericht door Sander »

Steven schreef:ik zeg hier niks persoonlijk wat ik zei in men laatste bericht was voor 60% van de leden bedoeld hier
Ik bedoelde ook het eerste bericht, over het vellen van een oordeel. Het zijn juist vaak de buitenstaanders die met de goede oordelen komen... Laat ook maar verder, hoe ik er over denk moge duidelijk zijn inmiddels :) .
Bert

Bericht door Bert »

mp3's en cd spelers zou ik niet direct aan doen.
Maar tegen een licht streepje muziek in de stuurpost ben ik zeker niet tegen.
Ik heb het zelf nog meegemaakt dat ik de laatste trein van de dag nam en net na de tb zat. Hij had een radio mee en liet hem zacht spelen. Alle geluiden van de trein kon je nog perfect horen. :wink:
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Jonathan schreef:Geen muziek, zorgt voor zo weinig mogenlijk afleiding voor de bestuurder. Men kan bijvoorbeeld beginnen meezingen en door het rood rijden :!:
Ja...
En ik stel voor dat we de autoradios dan ook maar verbieden.

Zucht.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

een auto is een compleet ander voertuig, daar hoef je ni elke minuut een waakinrichting in te duwen na een zoemtoon om u aanwezigheid te bevestigen, daar krijg je via een radio grondinstallatie geen medededlingen binnen. kortweg appelen met peren vergelijken, moest een auto van morgen evenveel controle hebben als een trein dan zouden de meeste die op slag laten staan
Joeri

Bericht door Joeri »

Hou er ook rekening mee dat de gebruikelijke afstanden in Zweden tussen seinen, stopplaatsen,... over het algemeen de belgische afstanden *10 ( soms meer) zijn, dat het in de winter veel langer donker is, etc.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Joeri schreef:Hou er ook rekening mee dat de gebruikelijke afstanden in Zweden tussen seinen, stopplaatsen,... over het algemeen de belgische afstanden *10 ( soms meer) zijn, dat het in de winter veel langer donker is, etc.
wa heeft dat met dit onderwerp te maken?
Joeri

Bericht door Joeri »

Hoofdtelefoons tiens :wink: Dat het nogal wiedes is, wat mij betreft, dat treinbestuurders onder dergelijke omstandigheden wel muziek kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mmm ik heb niks tegen muziek maar een hoofdtelefoon is ni op zijn plaats in een stuurpost
Joeri

Bericht door Joeri »

Ik veronderstel dat ze ginder goed genoeg weten waar ze mee bezig zijn natuurlijk... Hoe de situatie voor België is kan ik moeilijk inschatten.
Plaats reactie