Thalys door doodspoor te FBMZ

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Weeral zo'n gedrogt geaccidenteerd. :D Terug naar de TEE en EC tijden :D
sybic

Bericht door sybic »

Jules schreef:
Das al het 4e ongeval op één week tijd, goe bezig. Dat ze nog maar wa meer besparen op onderhoud...
Niet remmen heeft weinig met onderhoud te maken.
Staat dat al vast dat: en die 77 en die Thalys alle twee komt door niet te remmen? Tzou natuurlijk kunnen dat het aan de machinisten ligt, maar tzou niet de eerste zijn die bij noodremming niet zijn maximum druk in zijn remcilinders krijgt (kgeloof 4.3 bar, juist jongens?)
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

sybic schreef:
Jules schreef:
Das al het 4e ongeval op één week tijd, goe bezig. Dat ze nog maar wa meer besparen op onderhoud...
Niet remmen heeft weinig met onderhoud te maken.
Staat dat al vast dat: en die 77 en die Thalys alle twee komt door niet te remmen? Tzou natuurlijk kunnen dat het aan de machinisten ligt, maar tzou niet de eerste zijn die bij noodremming niet zijn maximum druk in zijn remcilinders krijgt (kgeloof 4.3 bar, juist jongens?)
Die 77 was een 'fout bij rangeerbewegin' (=vergissing ivm aantal geremde wagens)
Die Thalys zal helaas wel een menselijke fout zijn..
Denk dat er maar weinig treinstellen zo goed worden onderhouden als die HST's dus daar zal het wel nie aan liggen..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sybic schreef:
Jules schreef:
Das al het 4e ongeval op één week tijd, goe bezig. Dat ze nog maar wa meer besparen op onderhoud...
Niet remmen heeft weinig met onderhoud te maken.
Staat dat al vast dat: en die 77 en die Thalys alle twee komt door niet te remmen? Tzou natuurlijk kunnen dat het aan de machinisten ligt, maar tzou niet de eerste zijn die bij noodremming niet zijn maximum druk in zijn remcilinders krijgt (kgeloof 4.3 bar, juist jongens?)
de maximum druk bij het remmen is verschillend van materieel tot materieel, dus neen algemeen zetten da da 4.3 is, is dus verkeerd, er zijn veel types die nog een hogedrukrem kennen en dan gaat die tot 8 bar in de remmen van de loc (11/12/21/27/20) of tot om en bij de 6 baar voor een hle 13
Jules

Bericht door Jules »

Het is jammer genoeg een bestuurdersfout.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Jules schreef:Het is jammer genoeg een bestuurdersfout.
Dat zijn ook maar mensen, die kunnen ook wel iets verkeerd doen. Alleen: zo veel mogelijk vermijden :!:
ICE3-Mann

Bericht door ICE3-Mann »

Foto's vanop Wallorail Afbeelding Afbeelding
Nice pics :!: :lol: :lol: :lol:

Degene die dat met een ICE lapt, zal het zijne besten dag niet zijn als hij mij 'ICE3-Mann' tegenkomt. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil:
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Jules schreef:Het is jammer genoeg een bestuurdersfout.
Vandaag ook al iets over opgevangen..
Bestuurder van FBMZ ? (IBRU)
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Bericht door Jochen »

ICE3-Mann schreef:
Nice pics :!: :lol: :lol: :lol:

Degene die dat met een ICE lapt, zal het zijne besten dag niet zijn als hij mij 'ICE3-Mann' tegenkomt. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil:
Awel dan heb ik speciaal voor u'n fotoke zie... Komaan jong, reageert ies serieus! Zijde gij nen volwassen mens? Zo'n dingen zijn altijd erg, of da nu om 'n stel/loc gaat da gij nie kunt verdragen, der is altijd enen die serieuze miserie heeft door zo'n voorval...
Bijlagen
ice16bisous.jpg
ice16bisous.jpg (55.43 KiB) 6101 keer bekeken
sable

Bericht door sable »

'T ziet er uit alsof het door de zelfde stoot is!
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Bericht door Jochen »

sable schreef:'T ziet er uit alsof het door de zelfde stoot is!
Daar zegt ge zoiets :D
Goya

Bericht door Goya »

Jochen schreef: Awel dan heb ik speciaal voor u'n fotoke zie... Komaan jong, reageert ies serieus! Zijde gij nen volwassen mens?
Ik betwijfel het
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Ik zou ook zeggen dat het zelfde juk is.
Weer die fly-over.
Maar een mens kan zich vergissen. De TBer ook dus.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

op die plaats ligt er maar 1 stootbok :-) al de rest (links en rechts er van) zijn doorgaande sporen naar vorst en voor de bundel gent zou je ander zicht achteraan moeten hebben :-)
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Maakt men de vergissing van ik ga ledig naar Vorst en je wordt naar het kopje gestuurd.
Maar dan zou het seinbeeld anders zijn.
Maar is het verwachtings patroon zo of is het een slecht zichtbare bocht met een trein die je uitzicht belemmert?????
Al zou je zeggen dat het redelijk recht spoor is als je naar de foto;s van de thalys kijkt.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Plaats reactie