Thalys door doodspoor te FBMZ
Idd Jochen dat vergeten ze hier blijkbaar .Jochen schreef:Komaan jong, reageert ies serieus! Zijde gij nen volwassen mens? Zo'n dingen zijn altijd erg, of da nu om 'n stel/loc gaat da gij nie kunt verdragen, der is altijd enen die serieuze miserie heeft door zo'n voorval...ICE3-Mann schreef:
Het niveau gaat hier de laatste tijd ferm naar beneden....
Ga 2622 nog gelijk moeten geven.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
In Nederland hadden we ook een paar spoortjes waar je met regelmaat een sprinter het stootjuk zag verbouwen. Daar was het ook regelmatig prijs.
De sprinter hadden wat kuren met remmen soms.
En geloof me iedereen maakt fouten.
(Geheel station spanningsloos, alle seinen gedoofd. Mijn fout. Moet kunnen zeggen we dan. Zolang er geen gewonden of schade ontstaat mogen we blij zijn.)
De sprinter hadden wat kuren met remmen soms.
En geloof me iedereen maakt fouten.
(Geheel station spanningsloos, alle seinen gedoofd. Mijn fout. Moet kunnen zeggen we dan. Zolang er geen gewonden of schade ontstaat mogen we blij zijn.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
kunnen ze geen remsysteem zoals bij achtbanen gebruiken voor op doodlopende sporen?
Dus op de trein zit int midden een platte staaf, die gekneld wordt tussen twee dicht bij elkaar gelegen staven op het spoor, waardoor de trein zal stoppen.
Heel effectief, en zonder elektronische dingen etc :p
Natuurlijk zal het enkel effect hebben bij snelheden tot 50kph, als er zo'n strook van 10m ofzo is...
Dus op de trein zit int midden een platte staaf, die gekneld wordt tussen twee dicht bij elkaar gelegen staven op het spoor, waardoor de trein zal stoppen.
Heel effectief, en zonder elektronische dingen etc :p
Natuurlijk zal het enkel effect hebben bij snelheden tot 50kph, als er zo'n strook van 10m ofzo is...
btw een achtbaantreintje weegt ook al gauw 8 a 9 ton. misschien wel niks in vergelijking met een trein maar dit systeem van remmen is wel 1 van de beste ter wereld. het best is natuurlijk nog met een magnetisch veld he. zoals de dalton terror in walibi. van 105 naar 0 in een 10 meter.
btw ik ben ook een pretparkfreak. alles op een spoor kan mij boeien.
btw ik ben ook een pretparkfreak. alles op een spoor kan mij boeien.