HLE11 met INT ?
HLE11 met INT ?
Onlangs zat er bij Rail Passion (zusterblad van 'La vie du Rail') een DVD met een cabinerit Parijs-Amsterdam met de E284 in 1994.(De LGV Nord was dus al in dienst maar de Thalys nog niet en reed dus deze trein nog).De trein werd dus getrokken van Parijs tot Brussel met een CC40100 , vanaf Brussel tot Amsterdam werd de trein overgenomen door een HLE11.
Nu is mijn vraag : was het in die tijd normaal dat een HLE11 met een INT reed (niet-Benelux !) ? Ik vind dit maar raar aangezien deze trein normaal met een HLE15 in 1 ruk van Parijs naar Amsterdam zou moeten gereden hebben ! (HLE's 16 en 18 zouden dit ook gekunnen hebben , maar dit was maar zeer uitzonderlijk omdat deze vooral met treinen op Oostende-(Brussel)-Keulen reden ..)
Nu is mijn vraag : was het in die tijd normaal dat een HLE11 met een INT reed (niet-Benelux !) ? Ik vind dit maar raar aangezien deze trein normaal met een HLE15 in 1 ruk van Parijs naar Amsterdam zou moeten gereden hebben ! (HLE's 16 en 18 zouden dit ook gekunnen hebben , maar dit was maar zeer uitzonderlijk omdat deze vooral met treinen op Oostende-(Brussel)-Keulen reden ..)
Voor zover ik weet zijn er wel degelijk internationale treinen geweest met een type 11 voor. Gedurende de opleidingsperiode voor het NS-personeel werden sommige internationale treinen Amsterdam-Brussel(-Parijs) door een type 11 getrokken. De type 15 of 25.5 die normaal gezien deze treinen moesten trekken reden dan mee in opzending. Maar deze periode was in 1985/86. In 1994 kan ik het me niet direct voorstellen.
Het is misschien speciaal ook voor die cameraploeg gedaan hé. Ik zie ze daar al niet zitten met een camera en dergelijke in die super kleine 25.5 stuurpost.
Want de laatste jaren deed de 15 niet zo heel veel treinen meer naar Nederland dacht ik. Na of naar het einde toe van de TEE was dat verminderd. Eind jaren 90 kregen ze zelf geen ATB meer.
Ik heb de DVD en je ziet daar vol 25.5 staan in brussel, geen 15.
Maar de 25.5 deed toen veel INT treinen van die soort.
Hier heb je een voorbeeld met de 284 Paris-Nord - Amsterdam. Is net dezelfde trein :
http://users.skynet.be/loc-foto/Foto/HL ... -2553a.htm
Want de laatste jaren deed de 15 niet zo heel veel treinen meer naar Nederland dacht ik. Na of naar het einde toe van de TEE was dat verminderd. Eind jaren 90 kregen ze zelf geen ATB meer.
Ik heb de DVD en je ziet daar vol 25.5 staan in brussel, geen 15.
Maar de 25.5 deed toen veel INT treinen van die soort.
Hier heb je een voorbeeld met de 284 Paris-Nord - Amsterdam. Is net dezelfde trein :
http://users.skynet.be/loc-foto/Foto/HL ... -2553a.htm
Je zit in de buurt, ik denk dat je het over de "Keukenhof Express" hebt. Dit was een trein ingelegd door de Nederlandse firma "Lovers Rail". Materieel was M2 en 25.5.MGRoverdriver schreef:Was er ook eens geen "bloembollen expres" getrokken door een 11 met M2's? Of zit ik er totaal naast.
Meer info hier, hier en hier.
Rijtuig LR 002 in de donkerblauwe uitvoering van de Keukenhof Expres. Amsterdam CS, 18 april 1998.
Foto: J. Kerkstra
Edit: Nog een sfeerfotootje Boemelen tussen de bollen... De Keukenhof-expres van Lovers, tussen Amsterdam en Leiden, heeft natuurlijk een vaste stop in Lisse.
Ja, ik denk dat die op het vorig forum stonden, een spiksplinternieuwe 11 voor van die oude M2's.Bert schreef: Ik heb al eens een foto gezien met een 11 en groene M2's zou het deze zijn?
Heb overlaatst op http://www.treinfoto2000.be, een foto van een 11 met een sleep M4-wagonnen in Gent-Sint-Pieters. Iemand een idee wat die daar deed?
Bron: http://www.treinfoto2000.be/maart2006/fotovan.htm (foto van 20 maart) 1183 Gent 24 februari '06