HLE11 met INT ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

HLE11 met INT ?

Bericht door msts.be »

Onlangs zat er bij Rail Passion (zusterblad van 'La vie du Rail') een DVD met een cabinerit Parijs-Amsterdam met de E284 in 1994.(De LGV Nord was dus al in dienst maar de Thalys nog niet en reed dus deze trein nog).De trein werd dus getrokken van Parijs tot Brussel met een CC40100 , vanaf Brussel tot Amsterdam werd de trein overgenomen door een HLE11.

Nu is mijn vraag : was het in die tijd normaal dat een HLE11 met een INT reed (niet-Benelux !) ? Ik vind dit maar raar aangezien deze trein normaal met een HLE15 in 1 ruk van Parijs naar Amsterdam zou moeten gereden hebben ! (HLE's 16 en 18 zouden dit ook gekunnen hebben , maar dit was maar zeer uitzonderlijk omdat deze vooral met treinen op Oostende-(Brussel)-Keulen reden ..)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da was een speciale gedaan door mensen van brussel zuid (de juiste reden weet ik ni meer, maar ze waren er onlangs bij ons van bezig op het werk)
Sander

Bericht door Sander »

In 2003 kwam het ook wel is voor dat de nachttrein naar Amsterdam vanuit Frankrijk met een 11.8 reed, in ieder geval in Nederland. Trein bestond steevast uit Frans materieel, en reed in 2003 geloof ik voor het laatst (misschien wel eerder?).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mmm die nachttrein is normaal altijd door bestuurders van antwerpen noord gedaan geweest de laatste jaren (zeker van 99 tot laatste rit) en die mannen kennen geen hle 11)
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:mmm die nachttrein is normaal altijd door bestuurders van antwerpen noord gedaan geweest de laatste jaren (zeker van 99 tot laatste rit) en die mannen kennen geen hle 11)
De nachttrein had een locwissel in Roosendaal.

Groetjes,

Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ja logisch de bestuurders van antwerpen noord deden zowel de heen als terugrit op het gedeelte roosendaal quevy :-) da was van roosendaal los terug nazar antwerpen dam dienst was lang genoeg
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Zover ik mijn kan herrinderen zijn er een paar ritten geweest met een 11 als loc voor de nachttrein. Reden onbekend.
Maar dat was echt in het begin. Zeker de laatste jaren was het een 25.5.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Kris

Bericht door Kris »

Voor zover ik weet zijn er wel degelijk internationale treinen geweest met een type 11 voor. Gedurende de opleidingsperiode voor het NS-personeel werden sommige internationale treinen Amsterdam-Brussel(-Parijs) door een type 11 getrokken. De type 15 of 25.5 die normaal gezien deze treinen moesten trekken reden dan mee in opzending. Maar deze periode was in 1985/86. In 1994 kan ik het me niet direct voorstellen. :roll:
Sander

Bericht door Sander »

Ik zal die foto binnenkort nog is opzoeken en dan scannen...
Greg

Bericht door Greg »

Het is misschien speciaal ook voor die cameraploeg gedaan hé. Ik zie ze daar al niet zitten met een camera en dergelijke in die super kleine 25.5 stuurpost. :roll: :P
Want de laatste jaren deed de 15 niet zo heel veel treinen meer naar Nederland dacht ik. Na of naar het einde toe van de TEE was dat verminderd. Eind jaren 90 kregen ze zelf geen ATB meer.
Ik heb de DVD en je ziet daar vol 25.5 staan in brussel, geen 15.
Maar de 25.5 deed toen veel INT treinen van die soort.
Hier heb je een voorbeeld met de 284 Paris-Nord - Amsterdam. Is net dezelfde trein :
http://users.skynet.be/loc-foto/Foto/HL ... -2553a.htm
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Was er ook eens geen "bloembollen expres" getrokken door een 11 met M2's? Of zit ik er totaal naast.
Bert

Bericht door Bert »

MGRoverdriver schreef:Was er ook eens geen "bloembollen expres" getrokken door een 11 met M2's? Of zit ik er totaal naast.
Ik heb al eens een foto gezien met een 11 en groene M2's zou het deze zijn?
Slos

Bericht door Slos »

MGRoverdriver schreef:Was er ook eens geen "bloembollen expres" getrokken door een 11 met M2's? Of zit ik er totaal naast.
Je zit in de buurt, ik denk dat je het over de "Keukenhof Express" hebt. Dit was een trein ingelegd door de Nederlandse firma "Lovers Rail". Materieel was M2 en 25.5.
Meer info hier, hier en hier.
Afbeelding Rijtuig LR 002 in de donkerblauwe uitvoering van de Keukenhof Expres. Amsterdam CS, 18 april 1998.
Foto: J. Kerkstra


Edit: Nog een sfeerfotootje Afbeelding Boemelen tussen de bollen... De Keukenhof-expres van Lovers, tussen Amsterdam en Leiden, heeft natuurlijk een vaste stop in Lisse.
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Bert schreef: Ik heb al eens een foto gezien met een 11 en groene M2's zou het deze zijn?
Ja, ik denk dat die op het vorig forum stonden, een spiksplinternieuwe 11 voor van die oude M2's.


Heb overlaatst op http://www.treinfoto2000.be, een foto van een 11 met een sleep M4-wagonnen in Gent-Sint-Pieters. Iemand een idee wat die daar deed?

Bron: http://www.treinfoto2000.be/maart2006/fotovan.htm (foto van 20 maart) Afbeelding 1183 Gent 24 februari '06
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Dat was volgens mij voor GPS testen.
Plaats reactie