OVS wil staken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

Bij het callcenter hadden ze er anders geen enkel probleem mee om mij te zeggen of trein A of B wel of niet vertrokken was... :)
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Bericht door steved »

:roll: tis ni mogelijk :). Had ik dat geweten had ik weten wat zeggen op de grappige repliek van de loketbediende : "ik heb geen glazen bol hé"

gr, Steve
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

steved schreef::roll: tis ni mogelijk :). Had ik dat geweten had ik weten wat zeggen op de grappige repliek van de loketbediende : "ik heb geen glazen bol hé"

gr, Steve
Belangrijke sidenote: ik heb wel een kwartier moeten wachten voor ik iemand aan de lijn had. Het is dat ik tijd had en dat ik in de daluren toch gratis bel, anders was dat ook niet waar geweest. :P
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bericht door Dieselfreak »

Ik ben gisteren met de trein van Kortrijk naar Leuven gegaan en vandaag omgekeerd, en ben er toch zonder grote problemen geraakt. Ik nam de trein van 11 uur 24 van Kortrijk naar Mechelen, kwam iets na 12 uur in Gent aan en wachtte daar op de trein van 12 uur 27 naar Brussel - Eupen, die in Leuven stopt. Op de monitor werd deze trein zonder beperking aangekondigd, maar toen ik op het perron aankwam, stond er toch 5 minuten vertraging bij. Die 5 minuten werden er 8, 10, 15. Ik begon al bang te worden dat hij helemaal niet meer zou komen, maar hij is toch gekomen en vertrokken, zij het met 20 minuten vertraging. Nadien heb ik geen problemen meer gehad.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

260689 schreef:alle van 22u tot 00u45 in Brussel zuid gestaan de laatste IC-A reed wel en was zeer goed op tijd.
Ben juist thuis gekomen om maar te zwijgen hoe vermoeid het is.
da hebbe ze precies op de radio ook gezegd :lol:
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Dieselfreak schreef:Ik ben gisteren met de trein van Kortrijk naar Leuven gegaan en vandaag omgekeerd, en ben er toch zonder grote problemen geraakt. Ik nam de trein van 11 uur 24 van Kortrijk naar Mechelen, kwam iets na 12 uur in Gent aan en wachtte daar op de trein van 12 uur 27 naar Brussel - Eupen, die in Leuven stopt. Op de monitor werd deze trein zonder beperking aangekondigd, maar toen ik op het perron aankwam, stond er toch 5 minuten vertraging bij. Die 5 minuten werden er 8, 10, 15. Ik begon al bang te worden dat hij helemaal niet meer zou komen, maar hij is toch gekomen en vertrokken, zij het met 20 minuten vertraging. Nadien heb ik geen problemen meer gehad.
Ik stond rond 12u30 aan het perron 10 ook te wachten op diezelfde trein.
Ik nam eerste klasse want trein had maar 8 rijtuigen inplaats van de gebruikelijke 12.
Trein zat redelijk gevuld, eerste klasse viel wel nog goed mee.
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Bericht door steved »

hallo,

Er staat te lezen in GVA dat er op 24 en 31 december nu als op zondag gereden wordt. Is dit al een toegift voor het OVS? In ieder geval kunnen dan al minder treinen geschrapt worden :mrgreen:. Wel jammer natuurlijk voor diegenen die wel mogen werken op deze dagen...

gr, Steve
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat is al jaren zo dat op 24/12 en 31/12 zoals op zondag gereden word met op een aantal lijnen extra treinen.
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Bericht door steved »

Tutut, het staat nog nergens officieel aangekondigd en het is bij mijn weten ook nog niet in de treinen omgeroepen. Als je de reisplanner gebruikt en je reis zoekt op 31/12 geeft hij gewoon de dienstregeling als op "weekdagen".

Ik heb al gewerkt op 24 en/of 31/12, en toen was de gewone DR (minus een paar uitgevallen piekuurtreinen) van toepassing.

Het wordt enkel "tricky" als het een soort brugdag vormt (zoals dit jaar het geval is) :D

gr, Steve
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Steven schreef:dat is al jaren zo dat op 24/12 en 31/12 zoals op zondag gereden word met op een aantal lijnen extra treinen.
Als ik me niet vergis was vorig jaar de week voor kerstmis en nieuwjaar een aangepaste dienst met geschrapte P-treinen.
In 2006 waren 24 en 31/12 zondagen.
In 2005 waren 24 en 31/12 zaterdagen.
Ik moet ook werken op 24 en 31/12, dus hopelijk geen staking.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

adler zijn info is correct, het grappige aan de zaak is dat de diensten dan wel volgens een zondag (met wat aanpassingen) rijden, de mensen die deze diensten verzekeren worden niet volgens een zondag betaald.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

wat de staking betreft valt dit af te wachten hoe de directie zal reageren op de staking van afgelopen zaterdag. Deze komt morgen (donderdag) samen met de vakbond.
De erkende vakbonden (rood en groen) hebben ondertussen al her en der reacties gehad op het al dan niet deelnemen aan de actie. Ik heb opgevangen dat in depot Hasselt liefst 35 mensen van vakbond veranderd zijn en overgeschakeld op de OVS.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

door een spontane staking te gent zijn een aantal treinen afgeschaft.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Steven schreef:door een spontane staking te gent zijn een aantal treinen afgeschaft.
vandaag? rond wat uur zijn die beginnen staken?
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Bericht door steved »

daarnet hetzelfde scenario als zaterdag : mondjesmaat verschenen de treinen op de infoschermen. Toen ik met de ICE aankwam van 18u08 waren het er drie, later aangevuld met nog 3 treinen. En oh ja weer veel radeloze mensen...

gr, Steve
Plaats reactie