OVS wil staken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Re: OVS wil staken

Bericht door Bartjedj »

Reiswijzer van NMBS.be weigert dienst.

BDJ
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: OVS wil staken

Bericht door Accelerat »

Zelfs de Nederlandse radio sprak over een spoorstaking in België. :shock:
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: OVS wil staken

Bericht door groentje »

Oef, ben ik even blij in Denemarken gezeten te hebben, deze week :mrgreen:
Maar die wilde staking is inderdaad onredelijk.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: OVS wil staken

Bericht door Nils »

groentje schreef: Maar die wilde staking is inderdaad onredelijk.
Laat duidelijk zijn dat het hier niet om een wilde staking gaat , maar dat er al enkele weken een stakingsaanzegging op de bureau's van de directie ligt. En onredelijk; laten wie die term eerder voor de directie gebruiken die alle zorgen van het personeel en de miserie voor de reizigers tracht te minimaliseren of zelfs gewoon naast zich neer legt.

BTW ook voor de andere zaterdagen in december alsook 24 en 31 december is een stakingsaanzegging ingediend.
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: OVS wil staken

Bericht door groentje »

De staking van maandag vergeten?
De zaterdagstakingen kan ik wel nog velen, ik heb zelfs begrip voor de eisen van de stakers. Maar wilde (onaangekondigde) stakingen, zoals maandag in Gent, daar moet ik echt niets van weten.
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: OVS wil staken

Bericht door steved »

gelezen op een online krantensite :

OPROEP aan alle treinreizigers: NATIONALE STAKING van de TREINREIZIGERS op 7 APRIL 2008. Laat ze met lege treinen rijden. Het is nu onze beurt om ons ongenoegen te laten blijken. NIEMAND NEEMT OP 7 APRIL DE TREIN. Men zegge het voort.
Alhoewel ik de acties van het OVS redelijk "smerig" vind (er werken ook mensen op zaterdag hoor :twisted: ), kan ik me ook totaal niet vinden in de (in mijn ogen nogal hypocriete) reactie van de topman van het ACV die vond dat deze "klote-vakbond" "zijn actie" belemmerde door deze staking. Het is de taal die we niet horen van dezelfde topman als ACV-Transcom es staakt en duizenden reizigers "gegijzeld" worden. Nja vakbonden, één pot nat in ons apenlandje :mrgreen:

gr, steve
Dietrich

Re: OVS wil staken

Bericht door Dietrich »

7 april is een maandag... hmm, ze zullen lachen op mijn stageplaats (en school) als ik zeg dat ik protesteer tegen de treinen, en dat zal voor veel anderen niet anders zijn.

De mensen die zulke protestacties organiseren zullen wel niet meteen deze zijn die het meest last hebben van de stakingen.
nighttrain
Berichten: 2559
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: OVS wil staken

Bericht door nighttrain »

Mag ik even fijntjes volgende vergelijkingen meegeven:
Als de treinbestuurders staken dan staken ze ook echt en leggen ze niet de boel plat door enkele seinhuizen te laten bezetten door enkele medestanders.
Als ze staken weten waarom ze staken ,en niet voor druk op de regering uit te oefenen in geval van...
Als er stakingen zijn van de "erkende 3 demokratische vakbonden" dan zijn de meeste nmbs werknemers present,maar mag er niet gereden/gewerkt worden uit "veiligheidsoverwegingen". Lokalen vol met kaartende nmbs ers en floriserende horeca..
In een nog niet zo lang verleden zijn er meer dan 1000 treinbestuurders gestraft geweest omdat ze gestaakt hadden zonder de zegen van de heilige 2.. VSOA stond dan nog aan de kant, en mocht niet meespelen met de grote nichten. Deze 1000 hebben een vooroorlogse boete moeten gaan tekenen bij de stationschef die op dit ogenbik verantwoordelijk was voor de treinbestuurders,voor onwettige afwezigheid!!!We hebben dat met veel plezier gedaan.
enrico8509

Re: OVS wil staken

Bericht door enrico8509 »

dit kregen de reizigers te zien in dendermonde Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22533
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: OVS wil staken

Bericht door Steven »

nighttrain schreef:Mag ik even fijntjes volgende vergelijkingen meegeven:
Als de treinbestuurders staken dan staken ze ook echt en leggen ze niet de boel plat door enkele seinhuizen te laten bezetten door enkele medestanders.
Als ze staken weten waarom ze staken ,en niet voor druk op de regering uit te oefenen in geval van...
Als er stakingen zijn van de "erkende 3 demokratische vakbonden" dan zijn de meeste nmbs werknemers present,maar mag er niet gereden/gewerkt worden uit "veiligheidsoverwegingen". Lokalen vol met kaartende nmbs ers en floriserende horeca..
In een nog niet zo lang verleden zijn er meer dan 1000 treinbestuurders gestraft geweest omdat ze gestaakt hadden zonder de zegen van de heilige 2.. VSOA stond dan nog aan de kant, en mocht niet meespelen met de grote nichten. Deze 1000 hebben een vooroorlogse boete moeten gaan tekenen bij de stationschef die op dit ogenbik verantwoordelijk was voor de treinbestuurders,voor onwettige afwezigheid!!!We hebben dat met veel plezier gedaan.
je neemt mij de woorden uit de mond, maar de meeste mensen zien die verschillen niet. maar idd de werkwillige treinbestuurders hebben gewoon hun werk kunnen doen. terwijl bij die hele grote stakingen de werkwilligen geen kans krijgen.
Bartjedj

Re: OVS wil staken

Bericht door Bartjedj »

Daar geef ik OVS inderdaad gelijk bij. ACV en vóóral ACOD verplichten de mensen om te staken. Hiervoor worden klappers gebruikt, het bezetten van de NZV, rode vlaggen, bezetten van seinhuizen,... Vrij zielig. Zo'n gedrag zou gestraft moeten worden.
En de uitspraken van ACV getuigen van een ongelooflijke dikke nek en een eindeloos egoïsme. Hij staakt altijd als hij geen zin heeft om te werken en als iemand anders dan eens staakt zonder zijn medewerking zijn het klootzakken???

Ik heb mijn besluit lang geleden al gemaakt: geen syndicering voor mij. Ik heb mijn uitnodigingen van alle vakbonden kaarsrecht de papierbak ingemikt.

BDJ
nighttrain
Berichten: 2559
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: OVS wil staken

Bericht door nighttrain »

Bartjedj schreef:Daar geef ik OVS inderdaad gelijk bij. ACV en vóóral ACOD verplichten de mensen om te staken. Hiervoor worden klappers gebruikt, het bezetten van de NZV, rode vlaggen, bezetten van seinhuizen,... Vrij zielig. Zo'n gedrag zou gestraft moeten worden.
En de uitspraken van ACV getuigen van een ongelooflijke dikke nek en een eindeloos egoïsme. Hij staakt altijd als hij geen zin heeft om te werken en als iemand anders dan eens staakt zonder zijn medewerking zijn het klootzakken???

Ik heb mijn besluit lang geleden al gemaakt: geen syndicering voor mij. Ik heb mijn uitnodigingen van alle vakbonden kaarsrecht de papierbak ingemikt.

BDJ
Nuance, ze verplichten de mensen om hun werk niet te kunnen uitvoeren indien ze niet akkoord gaan met de "sociale actie"
Bartjedj

Re: OVS wil staken

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad. Dat bedoelde ik (en is des te erger)

BDJ
Miljaarde

Re: OVS wil staken

Bericht door Miljaarde »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Steven en Nighttrain hier reeds zegden over de staking. Ovs speelt een voortrekkersrol en ik bedenk dan ook dat, als er iets uit de bus komt, dit zal gelden voor ALLE rijdend personeel. Dit mag ook eens gezegd worden terwijl ik er eveneens voorstander van ben dat iedereen moet doen wat hij wil. Ik kan alleen maar proberen de anderen te overtuigen met argumenten enz... om mee te doen. Als er niets beweegt doe ik volgende zaterdag weer 100 procent mee. Ik heb trouwens veel begrip gehoord van betogers die de trein namen naar Brussel. Ook negatieve reacties van vooral dagjesmensen.

En aan de hogere directie: Word wakker en stort 3/4 van uw wedde aan de bouw van paaldorpen in Bangladesh, zelfs dan, meneer haeck en descheemaecker kunnen jullie nog meer dan royaal leven in het Belgie van vandaag. En kom eens een weekje of twee mee met ons in de trein, u bent welkom.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: OVS wil staken

Bericht door Adler »

Miljaarde schreef:
En aan de hogere directie: Word wakker en stort 3/4 van uw wedde aan de bouw van paaldorpen in Bangladesh, zelfs dan, meneer haeck en descheemaecker kunnen jullie nog meer dan royaal leven in het Belgie van vandaag. En kom eens een weekje of twee mee met ons in de trein, u bent welkom.
Alleen met de premies die ze zichzelf toekennen kunnen ze al royaal leven.
Plaats reactie