Quevy - Quievrain

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
enrico

Quevy - Quievrain

Bericht door enrico »

Hallo,
ik zou in de kerstvakantie graag eens een paar grenspunten bezoeken. maar welk van deze 2 zou het beste zijn? Quevy of Quievrain? Ik zou graag een foto willen nemen van de dieseltrein die vanuit frankrijk komt.

wie helpt mij...
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Quevy - Quievrain

Bericht door FLV-FGSP »

enrico schreef:Hallo,
ik zou in de kerstvakantie graag eens een paar grenspunten bezoeken. maar welk van deze 2 zou het beste zijn? Quevy of Quievrain? Ik zou graag een foto willen nemen van de dieseltrein die vanuit frankrijk komt.

wie helpt mij...
Ga maar naar Quévy jong, in Quiévrain ga je een paar jaar moeten wachten op de eerste trein uit Frankrijk...
enrico

Bericht door enrico »

ah ok :lol: :lol:
zal daar een hutje bouwen dan :wink:

nee nee kzal naar Quévy gaan
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

miss. is erquelinnes (of jeumont) beter.
daar komen er veel goederentreinen (maar ik dacht electrische)
Afbeelding
enrico

Bericht door enrico »

is dat ook nog belgie?
en komt er daar dan ook zo een frans dieselke toe in dat station?
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

enrico schreef:is dat ook nog belgie?
Blok deze kaart van buiten en je weet alles!
enrico schreef:en komt er daar dan ook zo een frans dieselke toe in dat station?
Normaal gezien niet. Voor de tijden van het dieseltreintje in Quévy, zie tabel 96f in je spoorboekje.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:miss. is erquelinnes (of jeumont) beter.
daar komen er veel goederentreinen (maar ik dacht electrische)
in moeskroen valt er ook wel wat te zien (vooral 12 en 36000 van den sncf dan :P )
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

in moeskroen komt ook iedere dag ( behalve in de vakanties) een dieselloc BB67600 (zelfde als de frettjes) met een reizigersdienst!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

5307 schreef:in moeskroen komt ook iedere dag ( behalve in de vakanties) een dieselloc BB67600 (zelfde als de frettjes) met een reizigersdienst!
Inderdaad, die komt om 16.42 u aan in Moeskroen (L Lille Flandres - Moeskroen). Maar waarom eigenlijk een dieselloc?
enrico

Bericht door enrico »

MIVB-reiziger schreef:
5307 schreef:in moeskroen komt ook iedere dag ( behalve in de vakanties) een dieselloc BB67600 (zelfde als de frettjes) met een reizigersdienst!
Inderdaad, die komt om 16.42 u aan in Moeskroen (L Lille Flandres - Moeskroen). Maar waarom eigenlijk een dieselloc?
ook nog op andere tijdstippen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

MIVB-reiziger schreef:Inderdaad, die komt om 16.42 u aan in Moeskroen (L Lille Flandres - Moeskroen). Maar waarom eigenlijk een dieselloc?
de sncf heeft niet veel 3000v-materieel :wink:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

Ben trouwens eens zeer benieuwd of de aankondiging 'Moeskroen' in die trein ook in het Nederlands wordt gedaan, want Moeskroen is een faciliteitengemeente. Nu ja, ik ben bijna zeker van het antwoord, maar wat zegt de wet hier eigenlijk over?
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

MIVB-reiziger schreef:Ben trouwens eens zeer benieuwd of de aankondiging 'Moeskroen' in die trein ook in het Nederlands wordt gedaan, want Moeskroen is een faciliteitengemeente. Nu ja, ik ben bijna zeker van het antwoord, maar wat zegt de wet hier eigenlijk over?
Men moet in de trein de taal gebruiken van de regio waar men rijdt. Deze trein rijdt bijna uitstluitend op Frans grondgebied, dan hoeft er geen Nederlands gesproken te worden. Pas kort voor aankomst steekt hij de grens over, vermoedelijk doet men dan geen aankondiging meer en is er dus geen taalprobleem...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Indien het MS96'en zijn, zijn de visuele aankondigingen in elk geval tweetalig.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Het gaat hier om trein 19731, een trein Lille-Moeskroen die niet verder rijdt (dus niet de IC-C) en blijkbaar met een Franse dieseltrein wordt gereden.
Plaats reactie