Station Tienen krijgt extra parkeerplaatsen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Haja, dan moeten ze niet meer luisteren naar de mensen die willen dat de stations tussen Leuven en Tienen heropend worden :twisted:
Ari

Bericht door Ari »

Kleine opmerking,er is een chronisch plaatsgebrek in Tienen doorheen de week,vooral op dinsdag en donderdag is het rampzalig. En welk station zouden ze moeten heropenen tussen Tienen en Leuven??????
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Korbeek Lo, Lovenjoel, misschien zijn ook Roosbeek en Kumtich groot genoeg, kortom: niet alleen Tienen zelf zit elke dag strop, ook de steenweg tussen Leuven en Tienen. Heropening van een aantal stopplaatsen zou het leed op die verbinding al heel wat kunnen verlichten. En de stations van Leuven en Tienen wat ontlasten.
En och, van mij mogen ze gerust de lijnen naar Diest en Namen heropenen, maar goed, zelfs mij lijkt dat niet echt realistisch op korte termijn.
Ari

Bericht door Ari »

Voorstellen moeten wel redelijk blijven hé,de reistijden moeten ook haalbaar blijven!!!!4 stations op nog geen 20 kilometer,dat is gewoon overdrijven. En in verband met dat verkeer op die steenweg,juist tijdens de spits gaat het minder vlot,maar dan nog.....En zo maar 4 stations gaan opnieuw aanleggen..... :roll: :roll: Voorstellen zijn altijd goed,maar wel een beetje realistisch blijven hé.....
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

Zijn er al studie's gemaakt over de kosten-baten van een heropening? En het station van vertrijk, hoe doet dat het?

edit: cijfers gevonden: gem 235/dag in 2001-2003 en 197 in 2004
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

er was ooit sprake van dat die stations heropend gingen worden eens L2 er lag. Ik vind het zeker geen slecht idee om er 1 of 2 te heropenen, maar allemaal is inderdaad teveel van het goede :roll:
Ari

Bericht door Ari »

Vertrijk is een station dat tijdens de piek een beetje volk verwerkt,maar doorheen de dag weinig tot geen...Dus waarom daartussen nog zoveel stations heropenen,en dat ten koste laten gaan aan de tijdswinst???Tienen daarentegen heeft een goeie vertegenwoordiging van reizigers,dus waarom daar niet een beetje investeren in comfort en gemak voor de reizigers....
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Voor alle duidelijkheid, tussenliggende stations moeten voor mij zeker niet bediend worden met een IC, hoor, een L-trein is ook al zeer welkom. Korbeek-Lo is al járen vragende partij om terug een halte te krijgen, als voorstadsstopplaats voor Leuven, en om de daar aanwezige bedrijven bereikbaar te maken. Lovenjoel is niet gigantisch, maar er zijn gemeentes die minder potentieel hebben, en wel nog een station hebben. Verder op de lijn ken ik de situatie niet zo goed, maar eerlijk gezegd, ik begrijp wel waarom Vertrijk niet zo populair is. Het is alleen maar bruikbaar voor de pendelaars naar Brussel en Leuven, iemand die een gemeente verder naar school wil, moet de bus op (en staat dus aan te schuiven).

In plaats van alles te willen concentreren in de grote stations, en daar een grote parking aan te leggen in het centrum, lijkt het me beter om vele kleine parkings te hebben aan kleine stations. Het zorgt voor minder druk in de grote stadscentra, en je bedient veel meer reizigers, zelfs als het er maar 100 per stopplaats zijn. En nu L2 in dienst is, zou er toch ruimte moeten zijn op L36? Vergeet bovendien niet, dat op de meeste verbindingen de NMBS eigenlijk tijd over heeft. Men is halsoverkop de snelheid van de verschillende lijnen beginnen optrekken, maar omdat het niet paste in de dienstregeling, rijden de meeste treinen nog net zo snel als voorheen. Een stop kan er dan wel af, hoor.
Ari

Bericht door Ari »

Er moet personeel en materieel om handen zijn om zomaar lukraak stoptreinen beginnen in te zetten..... Want vroeg of laat zijn die in Kessel Lo of eender welke stopplaats op de lijn toch weer aan het vragen achter een rechtstreekse verbinding met Brussel,liefst zonder overstap......
Zoals de situatie nu is,is het goed,alleen moet de parking van Tienen ook plek bieden aan ondermeer Jodoigne en andere gemeentes,daar er in dat gebied weinig spoor om handen is (geen). En dat zorgt voor een tekort aan parkeerplaatsen.....Of er nu een stoptrein gaat rijden met heropende stations of niet,zal niets doen aan de problematiek.....
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ari schreef:Er moet personeel en materieel om handen zijn om zomaar lukraak stoptreinen beginnen in te zetten..... Want vroeg of laat zijn die in Kessel Lo of eender welke stopplaats op de lijn toch weer aan het vragen achter een rechtstreekse verbinding met Brussel,liefst zonder overstap......
Zoals de situatie nu is,is het goed,alleen moet de parking van Tienen ook plek bieden aan ondermeer Jodoigne en andere gemeentes,daar er in dat gebied weinig spoor om handen is (geen). En dat zorgt voor een tekort aan parkeerplaatsen.....Of er nu een stoptrein gaat rijden met heropende stations of niet,zal niets doen aan de problematiek.....
En daarvoor moet je een goede aansluiting verzekeren met ander OV, de bussen van de TEC, bijvoorbeeld. Niet iedereen kan of wil met de auto, gelukkig... Kesse-Lo zal wel geen halte vragen, het station van Leuven is ook goed voor hen (achterkant van het station is Kessel-Lo :wink: ). En een rechtstreekse trein, tja, met een goede overstap is dat niet nodig. Maar dan moet de capaciteit in Leuven, resp. Tienen wel groot genoeg zijn, natuurlijk. :wink:
Plaats reactie