Man sterft onder trein in Vilvoorde

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steelwheels

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Steelwheels »

Nekvin schreef:Volgens ooggetuigen stond hij op het perron en ging hij de tallu in. Zijn vriendin stond nog op het perron, ze was enorm gechockeerd. Tevens volgens die ooggetuigen had hij dus wel de bedoeling om zelfmoord te plegen.
OK het is dat. In mijn beleving ging het anders. Maar ik was ook niet op het perron maar kwam er juist net aan met 60 km/h op weg naar Amsterdam. Laten we het dan maar snel vergeten..
Laatst gewijzigd door Steelwheels op 14 dec 2007, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Steve »

Steelwheels schreef:
Nekvin schreef:Volgens ooggetuigen stond hij op het perron en ging hij de tallu in. Zijn vriendin stond nog op het perron, ze was enorm gechockeerd. Tevens volgens die ooggetuigen had hij dus wel de bedoeling om zelfmoord te plegen.
OK het is dat. In mijn beleving ging het anders. Maar ik was ook niet op het perron. Ik kwam er juist net aan met 60 km/h op weg naar Amsterdam. Laten we het dan maar snel vergeten..
Een beetje luguber misschien, maar puur uit nieuwsgierigheid: merk je er eigenlijk iets van dat er iemand aangereden wordt? Merk je gewoon dat de trein ineens een noodremming uitvoert, of toch wel meer dan dat? Ik weet niet waar je precies zat in de trein...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Patrick »

MIVB-reiziger schreef:Een beetje luguber misschien, maar puur uit nieuwsgierigheid: merk je er eigenlijk iets van dat er iemand aangereden wordt? Merk je gewoon dat de trein ineens een noodremming uitvoert, of toch wel meer dan dat? Ik weet niet waar je precies zat in de trein...
Ik heb eens op een trein gezeten die een koe aanreed... Kan je zeggen dat wat je voelt, maar een zeer raar gevoel geeft... Ik ga niet in details gaan... Dat zegt waarschijnlijk genoeg. :?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door trainfreak »

MIVB-reiziger schreef:
Steelwheels schreef:
Nekvin schreef:Volgens ooggetuigen stond hij op het perron en ging hij de tallu in. Zijn vriendin stond nog op het perron, ze was enorm gechockeerd. Tevens volgens die ooggetuigen had hij dus wel de bedoeling om zelfmoord te plegen.
OK het is dat. In mijn beleving ging het anders. Maar ik was ook niet op het perron. Ik kwam er juist net aan met 60 km/h op weg naar Amsterdam. Laten we het dan maar snel vergeten..
Een beetje luguber misschien, maar puur uit nieuwsgierigheid: merk je er eigenlijk iets van dat er iemand aangereden wordt? Merk je gewoon dat de trein ineens een noodremming uitvoert, of toch wel meer dan dat? Ik weet niet waar je precies zat in de trein...
Hij zegt dat hij de persoon zag staan in de sporen, ik denk als je in de trein zit dat je dat niet ziet.

Sterkte!!! :shock:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Asterix »

Ik denk dat ons forumlid uit Capelle de TB was....
Steelwheels

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Steelwheels »

Jeroen schreef:Ik denk dat ons forumlid uit Capelle de TB was....
Helaas en inderdaad..
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door trainfreak »

Het verbaast me dat je er zo openlijk kan over praten :shock:
paljas

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door paljas »

Als het zelfmoord was, dan is het geen verlies voor de maatschappij. Eerder een algemene winst.
En indien niet: dan was hij oerdom, dit ging hem vroeg of laat toch eens overkomen.

Anyway.... hij blijft de loser!
Steelwheels

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Steelwheels »

trainfreak schreef:Het verbaast me dat je er zo openlijk kan over praten :shock:
Het moet geen gewoonte gaan worden maar ik heb de situatie gerelativeerd. Het doet je natuurlijk wel wat. Maar er niet over praten is ook niet goed. De aanwezige OSTCH, hulpverleners en ander personeel waren snel ter plaatse. Indien de plaats van het ongeval niet op het station zelf was ben je meer aan jezelf overgeleverd. Door het hoofd koel te houden en de situatie goed in te schatten kon er snel worden gehandeld. Onze tweede zorg waren natuurlijk de reizigers op de trein. Het meest bijgebleven was het hartverscheurende gegil op het perron na de schouw langs de trein. Het blijft een tragisch ongeval.

Grt Willem
Wover

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Wover »

Ja, het zijn altijd tragische ongevallen met veel te veel (mentale) slachtoffers...

Heel veel sterkte!
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Bordensteker »

Dat heb je mooi gezegd, Wover.

Sterkte deze dagen, Willem. Je hebt je voortreffelijk uitgedrukt hier. Ik denk aan spreuken als schepen van hout met mannen van staal, of hoe zegt men dat ook weer. De treinen zijn soms van plastic maar de wielen van staal. Moge de keuze van je nickname een ander teken aan de wand zijn dat je robuust bent en dit "goed" gaat kunnen doorstaan.
Ik vind het in de context van onze belangstelling een voorrecht om dit zo te moge lezen.
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Jochen »

Steelwheels schreef: Het moet geen gewoonte gaan worden maar ik heb de situatie gerelativeerd. Het doet je natuurlijk wel wat.

Grt Willem
Ik spreek ook (jammergenoeg zelfs tweemaal) uit ervaring maar praten is by far dé beste oplossing... Kheb't allemaal héél erg gerelativeerd waardoor't mij eigenlijk bijna niks meer deed...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Man sterft onder trein in Vilvoorde

Bericht door Steven »

Jochen schreef:
Steelwheels schreef: Het moet geen gewoonte gaan worden maar ik heb de situatie gerelativeerd. Het doet je natuurlijk wel wat.

Grt Willem
Ik spreek ook (jammergenoeg zelfs tweemaal) uit ervaring maar praten is by far dé beste oplossing... Kheb't allemaal héél erg gerelativeerd waardoor't mij eigenlijk bijna niks meer deed...
idd praten, maar ik heb het niet met iedereen besproken, het is te zeggen enkel collega's en mensen die rustig kunnen luisteren. er zijn mensen die je beter niet over dergelijke onderwerpen aanspreekt.
Plaats reactie