aankondigen van een halte op bus tram en metro

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ThomSten

Bericht door ThomSten »

De trams type 2000 hebben er ook geen. (wel een schermke, maar daar staat altijd den terminus op)

Dus buiten de trams type 3000 hebben geen enkele reeks trams halteaankondeging.

Alle bussen hebben volgens mij wel halteaankondiging.

Maar ik heb al veel errors meegemaakt op bussen, en soms ook op metro's. :wink:
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Soms veranderen ze iets te laat van halte, dat klopt. En ik dacht dat de 2000 ook halteaankondiging had, maar ik zit altijd op de verkeerde lijnen om die veel te nemen...
In elk geval, een heel stuk beter dan bij De Lijn.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

ThomSten schreef:De trams type 2000 hebben er ook geen. (wel een schermke, maar daar staat altijd den terminus op)

Dus buiten de trams type 3000 hebben geen enkele reeks trams halteaankondeging.

Alle bussen hebben volgens mij wel halteaankondiging.

Maar ik heb al veel errors meegemaakt op bussen, en soms ook op metro's. :wink:
Op de metro moet je heel goed luisteren, want daar zeggen ze het maar stil.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik denk wel dat de Kusttram hier in België de primeur was met een (visueel) aankondigingssysteem! :wink:
Ik weet al van kleins af aan (ondertussen ben ik er al 17! :wink: ) dat de kusttrams met automatische halteaankondiging voorzien was! :wink:

De auditieve aankondiging bestaat er nog maar een jaar of twee-drie. Maar als je de stem in de kusttrams vergelijkt met die in Antwerpen, is het net alsof die van de kusttram ieder moment zelfmoord kan plegen! :roll:
Thomas

Bericht door Thomas »

Trainspotterke schreef:Ik denk wel dat de Kusttram hier in België de primeur was met een (visueel) aankondigingssysteem! :wink:
Ik weet al van kleins af aan (ondertussen ben ik er al 17! :wink: ) dat de kusttrams met automatische halteaankondiging voorzien was! :wink:

De auditieve aankondiging bestaat er nog maar een jaar of twee-drie. Maar als je de stem in de kusttrams vergelijkt met die in Antwerpen, is het net alsof die van de kusttram ieder moment zelfmoord kan plegen! :roll:
In Gent heeft er rond 2000 een project geweest om in de PCC trams ook schermen met halte aankondiging in te bouwen. Dat kostte toen 25000€ per tramstel (als ik me het goed herinner). Twee op de drie keer kon je niet zien welke halte de volgende was omdat er reclame bovenstond. Na een maand heb ik die schermen nooit meer in werking gezien.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Was inderdaad een grote mislukking. Gelukkig mochten ze het niet zetten op de (toen brandnieuwe) Hermelijnen...
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Trainspotterke schreef: De auditieve aankondiging bestaat er nog maar een jaar of twee-drie. Maar als je de stem in de kusttrams vergelijkt met die in Antwerpen, is het net alsof die van de kusttram ieder moment zelfmoord kan plegen! :roll:
Hehe, die van de Kusttram heeft gewoon een licht West-Vlaams kantje! Ik vind de vrouw van op de BN's veel sympathieker dan die op de Hermelijnen in Gent of in Antwerpen hoor ;)!

Grtz,
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

MaiKeg schreef:
Trainspotterke schreef: De auditieve aankondiging bestaat er nog maar een jaar of twee-drie. Maar als je de stem in de kusttrams vergelijkt met die in Antwerpen, is het net alsof die van de kusttram ieder moment zelfmoord kan plegen! :roll:
Hehe, die van de Kusttram heeft gewoon een licht West-Vlaams kantje! Ik vind de vrouw van op de BN's veel sympathieker dan die op de Hermelijnen in Gent of in Antwerpen hoor ;)!

Grtz,
Tja, West-Vlaamse kantjes en sympathieker, dat ligt allemaal in dezelfde lijn hé... :P :P :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Plaats reactie