Treinverkeer verstoord na aanrijding in station Brussel Luxe

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
paljas

Bericht door paljas »

1607 schreef:passagier he. der hangen in bus of tram wel genoeg hints dat men zijn kaart moet ontwaarden.
idd, ongelooflijk hoe dom sommige mensen kunnen zijn.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Maar op het ticketje zelf kan je niet zien of het ontwaard is, hé. Als je eerst probeert, maar het lukt niet, als je niet goed oplet, en/of niet weet wat er moet gebeuren, kan je ervan uitgaan dan de pass ontwaard is...
Als je weet dat de mensen durven vragen waar de informatiebalie is aan de balie met de grote I boven, kan je veel verwachten, hé :wink: En dat is zeker niet alleen slechte wil.
Wover

Bericht door Wover »

MaiKeg schreef: madam of meneer heeft zijn/haar omnipasje nog niet genomen, maar de chauffeur wil doorrijden... Wat doet de chauffeur? "'t Is goed... Zet je maar neer meneer/mevrouw...". En op den duur worden die mensen dat dus gewoon.
en zo heb ik dus een boete gekregen.

Ik had gehoord dat de pendelbus van mijn school naar het station (rijdt nergens anders naartoe, enkel school - station heel den dag) gratis zou zijn, maar de eerste dag vroeg ik aan de chauffeur nog "tis toch gratis e", en zijn antwoord was "ja, als ge'n abonnement hebt". En aangezien ik nog mensen hun treinabonnement zag zien, dacht ik dat het dus gratis was voor mensen die al met de trein ofzo kwamen, dus liet ik ook mijn treinabonnement zien.

Zo heb ik dat 2 maanden gedaan, elke keer ik op de bus stapte, nooit heeft de buschaufeur er iets van gezegd, tot ik op een mooie dag tijdens de examens een controleur te zien kreeg die zei dat het niet geldig was, behalve als er in kleine lettertjes "De Lijn" ergens opstond.

Heb dan een boete van €70 gekregen, terwijl de schuld volgens mij volledig bij de bestuurders lag. Heb mijn beklag dan nog gedaan bij de lijn, maar blijkbaar konden ze dat niet verstaan...
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Wover schreef:
MaiKeg schreef: madam of meneer heeft zijn/haar omnipasje nog niet genomen, maar de chauffeur wil doorrijden... Wat doet de chauffeur? "'t Is goed... Zet je maar neer meneer/mevrouw...". En op den duur worden die mensen dat dus gewoon.
en zo heb ik dus een boete gekregen.

Ik had gehoord dat de pendelbus van mijn school naar het station (rijdt nergens anders naartoe, enkel school - station heel den dag) gratis zou zijn, maar de eerste dag vroeg ik aan de chauffeur nog "tis toch gratis e", en zijn antwoord was "ja, als ge'n abonnement hebt". En aangezien ik nog mensen hun treinabonnement zag zien, dacht ik dat het dus gratis was voor mensen die al met de trein ofzo kwamen, dus liet ik ook mijn treinabonnement zien.

Zo heb ik dat 2 maanden gedaan, elke keer ik op de bus stapte, nooit heeft de buschaufeur er iets van gezegd, tot ik op een mooie dag tijdens de examens een controleur te zien kreeg die zei dat het niet geldig was, behalve als er in kleine lettertjes "De Lijn" ergens opstond.

Heb dan een boete van €70 gekregen, terwijl de schuld volgens mij volledig bij de bestuurders lag. Heb mijn beklag dan nog gedaan bij de lijn, maar blijkbaar konden ze dat niet verstaan...
@ Wover: U spreekt hier over... Roeselare? Daar dacht ik dat er zo'n systeem was, maar 't kan natuurlijk ook elders nog bestaan. 't Is in ieder geval schandalig dat men je die boete idd heeft aangerekend. In die gevallen best uur + busnummer + rit + datum noteren van controle. De chauffeur kan dan opgeroepen worden op de stelplaats bijvoorbeeld, en zo kan men nog tot een ... "oplossing" of verklaring komen.

Als reiziger krijg je trouwens genoeg hints wanneer je kaart niet juist is geregistreerd. Je kaart gaat niet in het toestel wanneer je het er eerst schuin in had gestoken, de ontwaarder blijft maar doorpiepen, op het display komt "FOUT" tevoorschijn, etc... Je moet zelf maar weten wanneer je kaart goed geregistreerd is, en dat is helemaal niet zo moeilijk.
Trouwens, 't is niet omdat er op de kaart-abonnementen niets wordt afgedrukt, dat men niet kan controleren of je ontwaard hebt op die rit. Controleurs kunnen dit controleren adhv de computer, dmv het "kaartnummer" in te tikken. Dit zou de laatste ontwaardingen weergeven. Hierover is dan ook al een hele heisa geweest i.v.m. schending van de privacy, etc...

Grtz,
Maikel
Thomas

Bericht door Thomas »

MaiKeg schreef:
Wover schreef:
MaiKeg schreef: madam of meneer heeft zijn/haar omnipasje nog niet genomen, maar de chauffeur wil doorrijden... Wat doet de chauffeur? "'t Is goed... Zet je maar neer meneer/mevrouw...". En op den duur worden die mensen dat dus gewoon.
en zo heb ik dus een boete gekregen.

Ik had gehoord dat de pendelbus van mijn school naar het station (rijdt nergens anders naartoe, enkel school - station heel den dag) gratis zou zijn, maar de eerste dag vroeg ik aan de chauffeur nog "tis toch gratis e", en zijn antwoord was "ja, als ge'n abonnement hebt". En aangezien ik nog mensen hun treinabonnement zag zien, dacht ik dat het dus gratis was voor mensen die al met de trein ofzo kwamen, dus liet ik ook mijn treinabonnement zien.

Zo heb ik dat 2 maanden gedaan, elke keer ik op de bus stapte, nooit heeft de buschaufeur er iets van gezegd, tot ik op een mooie dag tijdens de examens een controleur te zien kreeg die zei dat het niet geldig was, behalve als er in kleine lettertjes "De Lijn" ergens opstond.

Heb dan een boete van €70 gekregen, terwijl de schuld volgens mij volledig bij de bestuurders lag. Heb mijn beklag dan nog gedaan bij de lijn, maar blijkbaar konden ze dat niet verstaan...
@ Wover: U spreekt hier over... Roeselare? Daar dacht ik dat er zo'n systeem was, maar 't kan natuurlijk ook elders nog bestaan.

...

Grtz,
Maikel
Op DOn Bosco Sint-Denijs-Westrem bestond vroeger ook zo'n systeem. Geen idee als dat nog bestaat nu tramlijn 1 praktisch voor de deur stopt.

Overigens heb ik hetzelfde meegemaakt. 4 bussen die als Speciale Dienst tussen de school en Gent Sint Pieters rijden. Aan de Sterre stapt op elke deur controleur op en ook iedereen noteren. Achteraf heeft de school daarover in ieder geval contact opgenomen met De Lijn. Verder nooit meer iets van gehoord.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wover schreef:
MaiKeg schreef: madam of meneer heeft zijn/haar omnipasje nog niet genomen, maar de chauffeur wil doorrijden... Wat doet de chauffeur? "'t Is goed... Zet je maar neer meneer/mevrouw...". En op den duur worden die mensen dat dus gewoon.
en zo heb ik dus een boete gekregen.

Ik had gehoord dat de pendelbus van mijn school naar het station (rijdt nergens anders naartoe, enkel school - station heel den dag) gratis zou zijn, maar de eerste dag vroeg ik aan de chauffeur nog "tis toch gratis e", en zijn antwoord was "ja, als ge'n abonnement hebt". En aangezien ik nog mensen hun treinabonnement zag zien, dacht ik dat het dus gratis was voor mensen die al met de trein ofzo kwamen, dus liet ik ook mijn treinabonnement zien.

Zo heb ik dat 2 maanden gedaan, elke keer ik op de bus stapte, nooit heeft de buschaufeur er iets van gezegd, tot ik op een mooie dag tijdens de examens een controleur te zien kreeg die zei dat het niet geldig was, behalve als er in kleine lettertjes "De Lijn" ergens opstond.

Heb dan een boete van €70 gekregen, terwijl de schuld volgens mij volledig bij de bestuurders lag. Heb mijn beklag dan nog gedaan bij de lijn, maar blijkbaar konden ze dat niet verstaan...
Wat verstaan ze daar wel? Ik bel twee keer naar de klantendienst om te zeggen dat de bus telkens 4 à 5 minuten te vroeg aan de halte staat en ik hem zo telkens mis. Een maand later krijg ik op een dag dan een vriendelijke brief met daarin een boodschap dat dat niet meer zo zal zijn. Die dag ben ik voor de zoveelste keer te voet naar de biekorf moeten lopen (in dit geval het station) :!: Bij de klantendienst van de lijn werkt er ook volgens mij maar 1 medewerker. Want ik heb daar al drie keer naar gebeld en ik krijg telkens dezelfde mevrouw aan de lijn :!:
Bert

Bericht door Bert »

Hoe dat men toch kan afwijken :lol: :lol: :P
Van een ongeval in Brussel -Luxenburg naar het verkeerd ontwaren van een busticket. :lol:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:Hoe dat men toch kan afwijken :lol: :lol: :P
Van een ongeval in Brussel -Luxenburg naar het verkeerd ontwaren van een busticket. :lol:
het is ook nooit echt over een ongeval in Brussel-Luxenburg gegaan :!:
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Jonathan schreef: Wat verstaan ze daar wel? Ik bel twee keer naar de klantendienst om te zeggen dat de bus telkens 4 à 5 minuten te vroeg aan de halte staat en ik hem zo telkens mis. Een maand later krijg ik op een dag dan een vriendelijke brief met daarin een boodschap dat dat niet meer zo zal zijn. Die dag ben ik voor de zoveelste keer te voet naar de biekorf moeten lopen (in dit geval het station) :!: Bij de klantendienst van de lijn werkt er ook volgens mij maar 1 medewerker. Want ik heb daar al drie keer naar gebeld en ik krijg telkens dezelfde mevrouw aan de lijn :!:
Als je weet dat je je bus zal missen, dan vertrek je thuis 5 minuutjes vroeger, en dan heb je ze wel he :lol:... In het vervolg de chauffeur er gewoon op wijzen dat hij te vroeg rijdt, is veel gemakkelijker dan dat te regelen via de 070.

Maar inderdaad... Op de klantendienst van De Lijn weten ze meestal nog minder dan de chauffeurs (:lol:), dus daar zal ik mijn reisinfo nooit gaan halen. Voor klachten moet je er ook niet naar bellen, want die belanden meestal in de vuilnisbak of worden geseponeerd.
Ik vind het trouwens maar een rare opmerking over je ene medewerkster daar. Wanneer je belt naar de 070, zal je over het algemeen altijd snel bediend worden... En misschien heeft dat wel een bijkomende reden. Als je belt naar een medewerkster en het gaat vb. over het veelvuldig te-laat-komen van bussen op een bepaalde lijn, dan zal zij en enkel zij daar over geïnformeerd zijn. Als jij dan later terugbelt, kom je bij dezelfde mevrouw terecht en hoef je gans je verhaal niet opnieuw te vertellen. Bekijk het positief ;).

(Dit heeft ondertussen idd niet veel meer te maken met dat ongeval, en al helemaal niets meer met een trein... Dus misschien een idee van te splitsen en in een ander subforum te smijten? 't Is maar een ideetje voor de mods ;).)

Grtz,
Maikel
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Snel bediend :?: Ik heb vier keer kunnen bellen, dan kreeg ik eerst een lijst met veelgestelde vragen, dan kreeg ik eerst een muziektoon te horen, dan kreeg ik te horen dat al hun medewerkers ik gesprek zijn, uiteidelijk krijg ik daar na 4 minuten muziek eindenlijk een medewerker aan de lijn, dan kost het mij nog eens tien minuten om die vrouw uit te leggen wat mijn klacht is. Erg snel, hoor :!: :!: :twisted:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Jamaar, zeg nu zelf: wat kiest u: twee bejaarden in een trein of aan het stuur ergens op een autosnelweg???? :twisted:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Jeroen schreef:Jamaar, zeg nu zelf: wat kiest u: twee bejaarden in een trein of aan het stuur ergens op een autosnelweg???? :twisted:
Het eerste: dat is veel veiliger en minder gevaarlijk vrachtvervoer :!:
Plaats reactie