Geplaatst: 05 apr 2006, 20:43
idd, ongelooflijk hoe dom sommige mensen kunnen zijn.1607 schreef:passagier he. der hangen in bus of tram wel genoeg hints dat men zijn kaart moet ontwaarden.
idd, ongelooflijk hoe dom sommige mensen kunnen zijn.1607 schreef:passagier he. der hangen in bus of tram wel genoeg hints dat men zijn kaart moet ontwaarden.
en zo heb ik dus een boete gekregen.MaiKeg schreef: madam of meneer heeft zijn/haar omnipasje nog niet genomen, maar de chauffeur wil doorrijden... Wat doet de chauffeur? "'t Is goed... Zet je maar neer meneer/mevrouw...". En op den duur worden die mensen dat dus gewoon.
@ Wover: U spreekt hier over... Roeselare? Daar dacht ik dat er zo'n systeem was, maar 't kan natuurlijk ook elders nog bestaan. 't Is in ieder geval schandalig dat men je die boete idd heeft aangerekend. In die gevallen best uur + busnummer + rit + datum noteren van controle. De chauffeur kan dan opgeroepen worden op de stelplaats bijvoorbeeld, en zo kan men nog tot een ... "oplossing" of verklaring komen.Wover schreef:en zo heb ik dus een boete gekregen.MaiKeg schreef: madam of meneer heeft zijn/haar omnipasje nog niet genomen, maar de chauffeur wil doorrijden... Wat doet de chauffeur? "'t Is goed... Zet je maar neer meneer/mevrouw...". En op den duur worden die mensen dat dus gewoon.
Ik had gehoord dat de pendelbus van mijn school naar het station (rijdt nergens anders naartoe, enkel school - station heel den dag) gratis zou zijn, maar de eerste dag vroeg ik aan de chauffeur nog "tis toch gratis e", en zijn antwoord was "ja, als ge'n abonnement hebt". En aangezien ik nog mensen hun treinabonnement zag zien, dacht ik dat het dus gratis was voor mensen die al met de trein ofzo kwamen, dus liet ik ook mijn treinabonnement zien.
Zo heb ik dat 2 maanden gedaan, elke keer ik op de bus stapte, nooit heeft de buschaufeur er iets van gezegd, tot ik op een mooie dag tijdens de examens een controleur te zien kreeg die zei dat het niet geldig was, behalve als er in kleine lettertjes "De Lijn" ergens opstond.
Heb dan een boete van €70 gekregen, terwijl de schuld volgens mij volledig bij de bestuurders lag. Heb mijn beklag dan nog gedaan bij de lijn, maar blijkbaar konden ze dat niet verstaan...
Op DOn Bosco Sint-Denijs-Westrem bestond vroeger ook zo'n systeem. Geen idee als dat nog bestaat nu tramlijn 1 praktisch voor de deur stopt.MaiKeg schreef:@ Wover: U spreekt hier over... Roeselare? Daar dacht ik dat er zo'n systeem was, maar 't kan natuurlijk ook elders nog bestaan.Wover schreef:en zo heb ik dus een boete gekregen.MaiKeg schreef: madam of meneer heeft zijn/haar omnipasje nog niet genomen, maar de chauffeur wil doorrijden... Wat doet de chauffeur? "'t Is goed... Zet je maar neer meneer/mevrouw...". En op den duur worden die mensen dat dus gewoon.
Ik had gehoord dat de pendelbus van mijn school naar het station (rijdt nergens anders naartoe, enkel school - station heel den dag) gratis zou zijn, maar de eerste dag vroeg ik aan de chauffeur nog "tis toch gratis e", en zijn antwoord was "ja, als ge'n abonnement hebt". En aangezien ik nog mensen hun treinabonnement zag zien, dacht ik dat het dus gratis was voor mensen die al met de trein ofzo kwamen, dus liet ik ook mijn treinabonnement zien.
Zo heb ik dat 2 maanden gedaan, elke keer ik op de bus stapte, nooit heeft de buschaufeur er iets van gezegd, tot ik op een mooie dag tijdens de examens een controleur te zien kreeg die zei dat het niet geldig was, behalve als er in kleine lettertjes "De Lijn" ergens opstond.
Heb dan een boete van €70 gekregen, terwijl de schuld volgens mij volledig bij de bestuurders lag. Heb mijn beklag dan nog gedaan bij de lijn, maar blijkbaar konden ze dat niet verstaan...
...
Grtz,
Maikel
Wat verstaan ze daar wel? Ik bel twee keer naar de klantendienst om te zeggen dat de bus telkens 4 à 5 minuten te vroeg aan de halte staat en ik hem zo telkens mis. Een maand later krijg ik op een dag dan een vriendelijke brief met daarin een boodschap dat dat niet meer zo zal zijn. Die dag ben ik voor de zoveelste keer te voet naar de biekorf moeten lopen (in dit geval het station) Bij de klantendienst van de lijn werkt er ook volgens mij maar 1 medewerker. Want ik heb daar al drie keer naar gebeld en ik krijg telkens dezelfde mevrouw aan de lijnWover schreef:en zo heb ik dus een boete gekregen.MaiKeg schreef: madam of meneer heeft zijn/haar omnipasje nog niet genomen, maar de chauffeur wil doorrijden... Wat doet de chauffeur? "'t Is goed... Zet je maar neer meneer/mevrouw...". En op den duur worden die mensen dat dus gewoon.
Ik had gehoord dat de pendelbus van mijn school naar het station (rijdt nergens anders naartoe, enkel school - station heel den dag) gratis zou zijn, maar de eerste dag vroeg ik aan de chauffeur nog "tis toch gratis e", en zijn antwoord was "ja, als ge'n abonnement hebt". En aangezien ik nog mensen hun treinabonnement zag zien, dacht ik dat het dus gratis was voor mensen die al met de trein ofzo kwamen, dus liet ik ook mijn treinabonnement zien.
Zo heb ik dat 2 maanden gedaan, elke keer ik op de bus stapte, nooit heeft de buschaufeur er iets van gezegd, tot ik op een mooie dag tijdens de examens een controleur te zien kreeg die zei dat het niet geldig was, behalve als er in kleine lettertjes "De Lijn" ergens opstond.
Heb dan een boete van €70 gekregen, terwijl de schuld volgens mij volledig bij de bestuurders lag. Heb mijn beklag dan nog gedaan bij de lijn, maar blijkbaar konden ze dat niet verstaan...
het is ook nooit echt over een ongeval in Brussel-Luxenburg gegaanBert schreef:Hoe dat men toch kan afwijken
Van een ongeval in Brussel -Luxenburg naar het verkeerd ontwaren van een busticket.
Als je weet dat je je bus zal missen, dan vertrek je thuis 5 minuutjes vroeger, en dan heb je ze wel he ... In het vervolg de chauffeur er gewoon op wijzen dat hij te vroeg rijdt, is veel gemakkelijker dan dat te regelen via de 070.Jonathan schreef: Wat verstaan ze daar wel? Ik bel twee keer naar de klantendienst om te zeggen dat de bus telkens 4 à 5 minuten te vroeg aan de halte staat en ik hem zo telkens mis. Een maand later krijg ik op een dag dan een vriendelijke brief met daarin een boodschap dat dat niet meer zo zal zijn. Die dag ben ik voor de zoveelste keer te voet naar de biekorf moeten lopen (in dit geval het station) Bij de klantendienst van de lijn werkt er ook volgens mij maar 1 medewerker. Want ik heb daar al drie keer naar gebeld en ik krijg telkens dezelfde mevrouw aan de lijn
Het eerste: dat is veel veiliger en minder gevaarlijk vrachtvervoerJeroen schreef:Jamaar, zeg nu zelf: wat kiest u: twee bejaarden in een trein of aan het stuur ergens op een autosnelweg????