stiltecoupé

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Stiltecoupés ja of nee

ja
30
67%
nee
13
29%
geen mening
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Stijn014

stiltecoupé

Bericht door Stijn014 »

In Nederland heb je in sommige treinen stiltecoupés. In die delen van de trein wordt er van je verwacht om het rustig aan te doen. Geen muziek voor hel de trein, gsm op stil en niet de voetbaluitslagen met je buurman afroepen. Wanneer ik soms mijn examens herhaal op de trein stoor ik me ook wel eens aan de luidruchtige medemens. Vorige week nog zat er tussen Turnhout en Berchem een ambetanterik om de minuut de elastiek van zijn map te "knappen". Oh en mensne dat je vorige week niet naar de les bent geweest maar wel wiet bent gaan halen hoef ik ook niet iedere week te horen. Mijn vraagje nu: zijn jullie voor stiltecoupés in belgië?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: stiltecoupé

Bericht door Shrek »

dat mag er best zijn voor mij, maar als je wat oplet kan je er makkelijk zelf vinden hoor. aan de uiteindes van M6,MS96,MS86 zijn er hele kleine coupetjes, daar is het meestaal heel rustig in :P en in de I6 heb je dat natuurlijk ook :mrgreen:
Dietrich

Re: stiltecoupé

Bericht door Dietrich »

Ik vind eigenlijk dat iedereen overal op de trein zich rustig moet houden (lees: geen muziek, GSM, luidruchtig spreken, enz). Als je hiervoor aparte coupés maakt ga je het denk ik alleen nog verergeren in de gewone, wanneer men vindt dat het acceptabel is u te gedragen zoals thuis, en tot spijt van de mensen die graag in zo een coupé zouden plaatsnemen maar wegens geen plaats noodgedwongen elders moeten zitten.

Beetje hetzelfde verhaal als met de rokerscompartimenten van voor 2004.
Peche

Re: stiltecoupé

Bericht door Peche »

Toen ik naar "Leve de trein" ging met un vriend van muh zaten we muziek te beluisteren en de TBG kwam naar ons en vroeg of we de muziek wat stiller wildigen zetten.
Men mag spreken, gsm-en, enz... als het maar niet te luid gaat...
Sander14

Re: stiltecoupé

Bericht door Sander14 »

Het hoeft van mij niet hoor, mensen houden zich er toch niet aan, ze praten toch wel, of er nu een stiltecoupe is of niet.
Bartjedj

Re: stiltecoupé

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad. Als je het invoert, gaat men het normaal vinden dat er in de rest van de trein wel lawaai is.
Gewoon leren dat een trein een openbare ruimte is, en dat je je daar moet gedragen.

BDJ
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: stiltecoupé

Bericht door Steve »

Shrek schreef:dat mag er best zijn voor mij, maar als je wat oplet kan je er makkelijk zelf vinden hoor. aan de uiteindes van M6,MS96,MS86 zijn er hele kleine coupetjes, daar is het meestaal heel rustig in :P en in de I6 heb je dat natuurlijk ook :mrgreen:
Inderdaad, vooral die in de MS96 zijn heerlijk: slechts zeven stoeltjes in de coupé (waarvan één enkel stoeltje met twee armleuningen, leuk als je alleen bent), stilte, eigen stopcontact en klimaatregeling. Alleen jammer dat die coupétjes bijna altijd bezet zijn als er een beetje volk in de trein zit, en dan nog dikwijls door mensen die zich er gewoon 'toevallig' in zijn gaan zetten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: stiltecoupé

Bericht door Steven »

ik ken verschillende landen waar het bestaat en dat werkt er perfect, is gewoon een manier om mensen echt rustig te laten werken, vooral op treinen die grote afstanden afleggen is zoiets nuttig.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: stiltecoupé

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:Ik vind eigenlijk dat iedereen overal op de trein zich rustig moet houden (lees: geen muziek, GSM, luidruchtig spreken, enz). Als je hiervoor aparte coupés maakt ga je het denk ik alleen nog verergeren in de gewone, wanneer men vindt dat het acceptabel is u te gedragen zoals thuis, en tot spijt van de mensen die graag in zo een coupé zouden plaatsnemen maar wegens geen plaats noodgedwongen elders moeten zitten.
Volledig akkoord. Daarom heb ik ook nee gestemd.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: stiltecoupé

Bericht door Dieselfreak »

Stijn014 schreef:In Nederland heb je in sommige treinen stiltecoupés. In die delen van de trein wordt er van je verwacht om het rustig aan te doen. Geen muziek voor hel de trein, gsm op stil en niet de voetbaluitslagen met je buurman afroepen.
Dat ze dan ook maar eens beginnen met op andere plaatsen ongevraagde muziek (op bepaalde tijden) uit te zetten, zoals op de werkplaats.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: stiltecoupé

Bericht door Dieselfreak »

Dieselfreak schreef:
Stijn014 schreef:In Nederland heb je in sommige treinen stiltecoupés. In die delen van de trein wordt er van je verwacht om het rustig aan te doen. Geen muziek voor hel de trein, gsm op stil en niet de voetbaluitslagen met je buurman afroepen.
Dat ze dan ook maar eens beginnen met op andere plaatsen ongevraagde muziek (op bepaalde tijden) uit te zetten, zoals op de werkplek.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: stiltecoupé

Bericht door Kalimero »

Voor mijn part mogen ze de GSM-ontvangst in de trein uitschakelen. Uit studies is gebleken dat GSM-gesprekken storender overkomen dan een gewoon gesprek, omdat je de andere kant niet hoort. De beller gaat vaak ook luider spreken, en dan heb ik het nog niet over de irritante ringtones of abrupt afgebroken gesprekken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: stiltecoupé

Bericht door Steve »

Kalimero schreef:Voor mijn part mogen ze de GSM-ontvangst in de trein uitschakelen. Uit studies is gebleken dat GSM-gesprekken storender overkomen dan een gewoon gesprek, omdat je de andere kant niet hoort. De beller gaat vaak ook luider spreken, en dan heb ik het nog niet over de irritante ringtones of abrupt afgebroken gesprekken.
Yeah right, dát is pas een methode om mensen naar de trein te lokken! Ooit al gedacht aan mensen die gewoon op een normale toon bellen, of in complete stilte sms'en, op het internet zitten via GPRS/UMTS enzovoort?
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: stiltecoupé

Bericht door Kalimero »

MIVB-reiziger schreef:
Kalimero schreef:Voor mijn part mogen ze de GSM-ontvangst in de trein uitschakelen. Uit studies is gebleken dat GSM-gesprekken storender overkomen dan een gewoon gesprek, omdat je de andere kant niet hoort. De beller gaat vaak ook luider spreken, en dan heb ik het nog niet over de irritante ringtones of abrupt afgebroken gesprekken.
Yeah right, dát is pas een methode om mensen naar de trein te lokken! Ooit al gedacht aan mensen die gewoon op een normale toon bellen, of in complete stilte sms'en, op het internet zitten via GPRS/UMTS enzovoort?
En al gedacht aan het aantal mensen dat van de trein weggejaagd wordt omwille van al dat onnodig kabaal ? In advertenties wordt de trein alom geprezen omdat je er zogezegd in alle kalmte wat kan lezen, werken of gewoon wat uitrusten. De werkelijkheid is anders, en GSM's maken het probleem alleen maar erger.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: stiltecoupé

Bericht door Adler »

Kalimero schreef:En al gedacht aan het aantal mensen dat van de trein weggejaagd wordt omwille van al dat onnodig kabaal ? In advertenties wordt de trein alom geprezen omdat je er zogezegd in alle kalmte wat kan lezen, werken of gewoon wat uitrusten. De werkelijkheid is anders, en GSM's maken het probleem alleen maar erger.
Sommige zitten inderdaad te roepen in hun GSM. Ik zat vrijdagavond nog in een M6 en ik kon horen wat iemand die aan het andere uiteinde zat, zei in zijn GSM. Waarom dat nodig is om zo te roepen weet ik ook niet.
Plaats reactie