Meegebogen perronoverkappingen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gerolf

Meegebogen perronoverkappingen?

Bericht door Gerolf »

Voor mijn modelbouwproject wens ik perronoverkappingee genre Antwerpen-Oost in model na te maken. Een deel van het station bevindt zich echter in een boog.
Hoe zien perronkappen er dan uit? Volledig meegebogen of hoekig?
Ik heb al aan 't zoeken geweest op het internet, maar nog geen afbeeldingen gevonden. Vele perronoverkappingen zijn misschien al verdwenen.
Kan er iemand helpen met links, foto's, ... ?
Bert

Bericht door Bert »

De perrons van Antwerpen Oost liggen niet in een bocht. Ik weet niet dat er een ander station bestaat die in een bocht ligt en dezelfde overkapping heeft.
Voor foto's van de perronoverkapping kan je modelspoormagazine 4 raadplegen.
Als een station in een bocht ligt dan is de overkapping over het algemeen meegebogen en dus niet hoekig. :wink:
Gerolf

Bericht door Gerolf »

Van Antwerpen Oost heb ik al heel wat foto's, daar neem ik immers dagelijks de trein :wink:
Ik heb herinneringen van - ik denk - Brussel Noord, maar dat is een betonnen kap, inderdaad meegebogen.
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Afbeelding dit is een kleine foto van de perronoverkapping van Oostende, en die buigt mooi mee
Gerolf

Bericht door Gerolf »

Nonkelronnie was me voor ... toch bedankt, man!

Na een tip op het Modelspoormagazine-forum heb ik deze ook gevonden: de kappen lijken sterk op die van Antwerpen-Oost, en ze zijn gebogen.
Afbeelding Ik denk dat ik met mijn foto's van 'den Oost' en deze erbij aan de slag kan ... 8) :D
Plaats reactie