Werken Leuven

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Werken Leuven

Bericht door groentje »

Is er iemand die mij up-to-date zou willen houden over de vorderingen aan dit station?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik passeer er meermaals per week dus geen probleem :D
momenteel is men de 2de helft van de overkapping aan het bouwen. Op enkele details na staat de hele metalen constructie er al. Over de hele overkapping ontbreekt er nog glas, ik vermoed dat ze dit gaan plaatsen zodra de stalen structuur helemaal af is.
sporen 7 en 8 zijn volledig opgebroken om makkelijker te kunnen werken. Perrons A,B,D,1,2,3,4 en 5 zijn al vernieuwd (maar nog steeds geen bankjes :twisted:) voor spoor C ligt het perron er al maar het spoor zelf moet nog aangelegd worden.
de perrons tussen sporen 6en7 en 8en9 zijn half afgebroken om de overkapping te kunnen plaatsen, de reizigers moeten er over een stukje van amper 1m breed lopen :roll:
de bouw vorderd dus, maar gestaag :wink:
ik passeer er morgenmiddag na mijn examen algebra, ik zal proberen er enkele fototjes nemen :wink:
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Bedankt. Maar dat wil dus zeggen, dat je nog steeds in de regen staat, op het perron?
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

groentje schreef:Bedankt. Maar dat wil dus zeggen, dat je nog steeds in de regen staat, op het perron?
welke regen? het is nu al een poos geleden dat het eens geregend heeft he? :-)

maar het is inderdaad schandalig hoe de opvang van de reizigers geregeld is ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik ben er vandaag langsgerenden (trein 8445) echter zonder te stoppen, ik zag geen noemenswaardige activiteit om de luifel af te werken, vermoedelijk te koud weer voor dergelijke werken?
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Volgens mij is er al een hele tijd glas boven perron 2/3 (het midden van het eerste deel van de overkapping dus). De containers zijn daar ook al een tijd verdwenen en ik heb er nog nooit in de regen gestaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat glas is daar idderdaad al aanwezig kant stationsgevel dacht ik ook al glas gezien te hebben (al kan ik hier mis zijn)
Moi

Bericht door Moi »

Ruben schreef:Volgens mij is er al een hele tijd glas boven perron 2/3 (het midden van het eerste deel van de overkapping dus). De containers zijn daar ook al een tijd verdwenen en ik heb er nog nooit in de regen gestaan.
Idd. die groene veiligheidsnetten hangen er niet voor niets (zouden ze niet zeker zijn dat het vastligt?)

Ben gisteren een paar keer in Leuven (het station dan) geweest, telkens was men met enkele mensen bezig aan de nieuwe overkapping (zelfs nog rond 10 uur 's avonds).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja ik denk da ze die randen aan da glas nog moeten afwerken (allez die indruk heb ik toch)
Wout

Bericht door Wout »

Mechanik schreef:
groentje schreef:Bedankt. Maar dat wil dus zeggen, dat je nog steeds in de regen staat, op het perron?
welke regen? het is nu al een poos geleden dat het eens geregend heeft he? :-)
Ben er n week of 3 geleden nog eens geweest tijdens n stevige regenbui en bij buitenkomst van het station richting perron toch goed nat geworden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das te zien hoe de wind zit he :-) als die verkeerd zit blaas die alles onder de luifel dus heeft het weinig zin da er al een klein stukje dicht is al er voor de rest nog openingen zijn om u tegen te zeggen :-)
Wout

Bericht door Wout »

Het water liep gewoon van de luifel af juist voor de ingang van de wachtzaal.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

daar moet ook nog een vertikaal deel komen denk ik om da af te sluiten zover ik gezien heb is ook nog ni overal voor de nodige afwatering gezorgd, dus met wat geluk hangen ze er nog is randen aan die het water opvangen:-)
Wout

Bericht door Wout »

Is wel makkelijk s'morgens thuis tandjes poetsen en scheren en in de statie douche nemen :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vergeet de shampoo niet :-) lol tja de afwerking van heel die luifel zal nog de nodige tijd vragen denk ik zo da zal zeker nog een tweetal jaar duren schat ik zo
Plaats reactie