Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kevin1144

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Kevin1144 »

De 62'ers waren aanwezig om 1 van de 2 stammen te evacueren. De panto ging niet meer omhoog.
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door 260689 »

Wat is de balans op de eerste schooldag op deze trein?
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Hogersluys »

Volgens mij kan je daar nu nog weinig over zeggen daar de meeste scholieren vandaag niet om 8u15 moesten beginnen.
jan_olieslagers
Berichten: 3513
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door jan_olieslagers »

En de hogescholen zijn nog lang niet terug op dreef.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
rds

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door rds »

Ik heb een paar stomme vragen:

- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door AlexNL »

rds schreef:Ik heb een paar stomme vragen:

- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
Mijn gokken:

1) Wisseling van spanning. Van 3000 V naar 25 kV, wat een klein spanningsdipje geeft
2) Wederom een verschil in spanning en spanningsoort: 3000 V gelijkspanning vs 25 kV wisselspanning
3) Spanning, gok ik ;)
4) Geen idee.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door stefanic »

rds schreef:Ik heb een paar stomme vragen:

- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
3) ventillatie=airco! En als de deuren open gaan wordt het plots warmer of kouder In de trein en zal de airco aanslaan. Dit is toch mijn vermoeden waarom dit toevallig steeds zou gebeuren in een station...

4) de Noorderkempenshuttle IRs heeft 16' keertijd in Noorderkempen (u52->u8) en 14' keertijd in Antwerpen (u23->u37). Ik denk dat er dus wel enkele minuten kan gewacht worden (zolang de keertijd maar minstens 10' blijft). Er moet ook wel rekening gehouden worden met de busaansluitingen in Noorderkempen. Als de trein wat langer wacht in Antwerpen, maar een hoop reizigers missen dan hun bus in Noorderkempen... Er is in Noorderkempen wel een ARIBUS-systeem voorzien. Ik zal eens nakijken wat er kan en eens informeren wat er in Antwerpen al voorzien is voor de IRs
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Steven »

rds schreef:Ik heb een paar stomme vragen:

- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
Tijdens het omschakelen van 3kV naar 25kV zit de omvormer zonder stroom. Om de batterij te sparen heeft men meerdere veiligheden ingebouwd daarvan is licht beperken er eentje ( als je nog langer wacht gaat het volledig uit).
Als de stroomafnemer de draad verlaat in Brecht is dat op 25kV wisselspanning ipv 3kV gelijkspanning. De spanning is al veel groter en het is dan nog wisselspanning ook. Logisch dat je dus een ander effect hebt.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door K V B »

Steven schreef:
Als de stroomafnemer de draad verlaat in Brecht is dat op 25kV wisselspanning ipv 3kV gelijkspanning. De spanning is al veel groter en het is dan nog wisselspanning ook. Logisch dat je dus een ander effect hebt.
Waarom moet overigens de stroom afnemer naar beneden aan de eindpunten?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Kristofke »

TGV's die van Parijs naar Brussel rijden en stoppen en keren in Lille valt ook altijd even helemaal stil in Lille, inclusief licht, en dan krijg je even (alleya, even, tot lang genoeg) een voortdurende bieptoon te horen.

Keren en koppelen etc kan blijkbaar moeilijk zonder licht"problemen" :)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door treinbruno »

en in lille europe zit je nog redelijk in den donker :)
bij de M6 en AM96 blijft het licht op het balkon normaal wel branden
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Steven »

K V B schreef:
Steven schreef:
Als de stroomafnemer de draad verlaat in Brecht is dat op 25kV wisselspanning ipv 3kV gelijkspanning. De spanning is al veel groter en het is dan nog wisselspanning ook. Logisch dat je dus een ander effect hebt.
Waarom moet overigens de stroom afnemer naar beneden aan de eindpunten?
Omdat deze altijd onder controle moet staan vanuit de stuurpost van waaruit de bestuurder de trein onder controle heeft. Hiervoor moet de andere stuurpost buiten dienst. Stuurpost buiten dienst = panto naar beneden. Bij de M6 is het zelfs zo dat de volledig stuurpost in afzondering moet als hij verlaten wordt (draaien van een specifieke schakelaar).
rds

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door rds »

Ik betwijfel of het uitvallen van de helft van het licht iets te maken heeft met de stroomwissel. Dit gebeurt ook constant terwijl die een kwartiertje stilstaat in Centraal.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

rds schreef:Ik betwijfel of het uitvallen van de helft van het licht iets te maken heeft met de stroomwissel. Dit gebeurt ook constant terwijl die een kwartiertje stilstaat in Centraal.
Is dat niet alleen bij het wisselen van stuurpost ?
Als het constant gebeurd is er iets anders aan de hand.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
rds schreef:Ik betwijfel of het uitvallen van de helft van het licht iets te maken heeft met de stroomwissel. Dit gebeurt ook constant terwijl die een kwartiertje stilstaat in Centraal.
Is dat niet alleen bij het wisselen van stuurpost ?
Als het constant gebeurd is er iets anders aan de hand.
ook juist.
Plaats reactie