Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door msts.be »

Jules schreef:Onder andere... Het is vooral de manier waarop
Inderdaad, als de ex-4531 onder het nieuwe nummer 4551 voortleeft zie je dat niet zo op het eerste zicht: Afbeelding Afbeelding Sorry, foto's zijn van iemand anders, normaal zet ik de link naar het forum van waar de foto's komen maar daar kan je zonder inschrijving niet in. Dus voor één keer dan maar zo.. :wink:

Een vraag aan Jules (voor zover je hier op kunt antwoorden): zit de ATB er nog in ? Is het stel aangepast aan de andere tri-TGV R stellen ? (ik bedoel: gestript van alle NL-toevoegingen, alle componenten zoals op standaard TGV-R tri stel, ...)
Jules

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Jules »

Een vraag aan Jules (voor zover je hier op kunt antwoorden): zit de ATB er nog in ? Is het stel aangepast aan de andere tri-TGV R stellen ? (ik bedoel: gestript van alle NL-toevoegingen, alle componenten zoals op standaard TGV-R tri stel, ...)

Eindelijk is hij terug gevonden !!!!

De ATB is er uitgenomen. Enkel de opnemers zijn blijven zitten. Er zullen altijd een paar kleine details verschillend blijven, omdat er op de PBA voor sommige zaken "nieuwere" technologieen waren. Deze zijn uiteraard niet meer omgebouwd naar de oudere versies omdat dit op het gebied van kablage een ramp zou geweest zijn. Dus het stel wordt nu aanzien als een standaard TGV-Tri.

Je moet maar eens goed naar de rijtuigen kijken (behalve R1 want die komt van een anders stel) het is een mooie plakboek geworden.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Accelerat »

Afbeelding Kijk eens bovenop de kop! :lol:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Patrick »

sncf-sncb schreef:Kijk eens bovenop de kop! :lol:
De verfpot was leeg :lol:
dantjebram72
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
Locatie: antwerpen

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door dantjebram72 »

zullen ze dat expres gedaan hebben??????
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Accelerat »

Ik weet het niet. Er gaat zoveel fout wat TGV's betreft, ik heb al de meest vreemde dingen gezien dus hiervan sta ik niet te kijken...
Jules

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Jules »

Ik weet het niet. Er gaat zoveel fout wat TGV's betreft, ik heb al de meest vreemde dingen gezien dus hiervan sta ik niet te kijken...
Wat gaat er dan zoal fout volgens u ??
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door treinbruno »

een TGV POS met een TGV duplex koppeldeur,
een thalys met TGV boegdeur,
een thalys met TGV zijdeur,
een TGV duplex met lacroix motorwagen,...

meestal van depot Le Landy
Afbeelding
Jules

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Jules »

een TGV POS met een TGV duplex koppeldeur,
een thalys met TGV boegdeur,
een thalys met TGV zijdeur,
een TGV duplex met lacroix motorwagen,...

meestal van depot Le Landy
En dat noemt ge zaken die verkeerd gaan... Btw Landy doet zo goed als niets meer aan Thalys en TGV. Het enige dat ze nog goed kunnen is de stellen opsturen naar Brussel.

Wat ik problemen noem is dat stellen maanden met hetzelfde defect rondrijden omdat ze gewoon niet meer hersteld raken. Zodanig lang tot er nog een extra defect bijkomt en dat ge het volk op een ander stel moogt zetten met alle gevolgen van dien.

Of lekker gezellig bakken in een rijtuig omdat de airco niet werkt als gevolg van een waarschijnlijk diep uitgewerkte wijziging.

Dan denk ik dat een verkeerd kleurke van een onderdeel nog niet al te erg is...
pietje

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door pietje »

neen, maar het toont wel een soort nonchalance aan, die jij blijkbaar nog beter kent
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door msts.be »

Jules schreef:Het enige dat ze nog goed kunnen is de stellen opsturen naar Brussel.
?? Tweespannige stellen mogen toch niet naar Brussel ? Of enkel op overbrenging ?

Nuja, de tweespannige TGV-R net zoals de POS zitten in het Technicentre Est Europeén (Paris-Ourcq), in Landy zitten alleen de Franse Eurostar stellen en sommige TGV PSE-stellen nog. De rest is verdeeld over Paris Sud-Est (TGV R-tri Italië, TGV Duplex, rest TGV PSE) en Châtillon (TGV-A en enkele TGV Duplex).

TGV R-tri België en Thalys worden allemaal onderhouden in Vorst, net zoals de Engelse en Belgische Eurostar stellen.

Binnenkort komt er een nieuwe onderhoudspost in Lyon (Technicentre Lyon) die depot zal spelen voor TGV Dasy (Duplex asyncrone, de eerste stellen zijn voorlopig geleverd aan Paris Sud-Est) en er ook kleine werkzaamheden zal verrichten aan deze stellen. Misschien kan er daar ook wat aan andere stellen gewerkt worden zodat men niet telkens op het Parijse aangewezen is (rijd maar eens een stel speciaal voor reparatie over de Grande Ceinture :? ).
Steviewonder

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Steviewonder »

Men had die werk plaatsen al langer moeten verspreiden over het Franse Net. Nu is men dus telkens men een groot defect heeft aangewezen deze stellen naar werkplaatsen te sturen in en om parijs. Men rijdt al bijna 18 jaar met TGV's en toch zijn er maar enkele werkplaatsen voor herstel terwijl er overal in Frankrijk TGV's rijden.
Jules

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Jules »

Nee de bi's sturen ze niet naar Brussel. Maar alles wat Tri en Thalys doen ze zo goed als niets meer aan. Als er vandaag een stel in Marseille in nood staan, zullen ze er alles aan doen om dat stel naar Brussel te krijgen.
Jules

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Jules »

Binnenkort komt er een nieuwe onderhoudspost in Lyon (Technicentre Lyon) die depot zal spelen voor TGV Dasy
Als ik mij niet vergis is het Dasye
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Thalys: hoeveel PBA-stellen?

Bericht door Accelerat »

Ik hoorde van bestuurder dat Dasye voor de rest nog volledig in testfase is. 't is tevens wel de meest sterke TGV hoorde ik ook! :D
Wat het nonchalante gedrag betreft in werkplaatsen, er is zelfs een TGV-PSE gesignaleerd met was neusplaten van een TGV La Poste! :shock: :lol:
Plaats reactie