Bron: Het nieuwsbladNMBS vervult Kempense eisen
Betere verbindingen met Antwerpen en Brussel
MOL/ TURNHOUT - Reizen vanuit de Kempen zal vanaf 2007 vlotter verlopen. Dat meldde de NMBS aan kamerlid Servais Verherstraeten (CD&V). ,,Turnhout en Antwerpen krijgen een directe verbinding, de lijn Turnhout-Brussel Manage wordt verbeterd, de as Mol-Herentals krijgt extra aansluitingen, Mol krijgt een piekuurverbinding naar Brussel en de verbinding Neerpelt-Weert wordt mogelijk hersteld.
Verscheidene mensen in de Kempen, waaronder burgemeester Ward Kennes van Kasterlee en Marcel Hendrickx van Turnhout, het actiecomité Turnhout Manage en de vakbonden, waren al lang vragende partij voor een verbetering van de treinverbindingen vanuit de Kempen. ,,De NMBS laat weten dat dit dossier vordert'', zegt volksvertegenwoordiger Servais Verherstraeten. ,,De lijn Turnhout-Antwerpen liep vertraging op, maar zal vanaf juni 2007 operationeel zijn. De ontdubbeling van het spoor in Tielen wordt dan ook gerealiseerd.''
Ook de lijn Turnhout-Brussel Manage krijgt een verbetering. Het actiecomité en het personeel stelden vandalisme, vuile treinen en vertragingen op die lijn al een lange tijd aan de kaak. ,,De NMBS heeft daarom beslist om de verbinding met Manage stop te zetten'', zegt Verherstraeten. ,,De trein zal vanaf december 2006 stoppen in Brussel- Zuid en zal vanaf begin 2007 met dubbeldekstellen rijden om de overbezetting op piekuren op te vangen. Verder blijven we ijveren voor het doortrekken naar Gent of Kortrijk.''
Extra aansluitingen
Op lijn 15 Antwerpen-Neerpelt komen er extra aansluitingen met kortere wachttijden naar Brussel en Turnhout. Bovendien werkt de NMBS aan een halfuurverbinding van Noord-Limburg en de Kempen met Antwerpen en aan een uurverbinding met Brussel. Zo worden deze regio's ontsloten. ,,Daarnaast blijven we aandringen op een piekuurtrein van Mol naar Brussel en een rechtstreekse verbinding tussen Neerpelt en het Nederlandse Weert'', besluit Verherstraeten. ,,Daar zijn al positieve gesprekken over gevoerd.''
NMBS vervult Kempense eisen
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
NMBS vervult Kempense eisen
Ze mogen ook niet te verwent worden, hé. Verbinding naar Weert, verder naar Gent of Kortrijk, dubbeldekstellen... En dan willen ze nog Mol-Brussel. Waar gaat dat eindigen Die Breaks zouden ze wel eens van die verbinding mogen smijten en M4 in de plaats zetten, zo is er een vlotte doorgang in de trein, want 4 breaks tesamen zorgen toch voor problemen met de doorgang
Met de MS 75 heb je 3 onafhankelijke stellen. Bij breaks al 4. Dat is toch wel een verschil. Drie treinbegeleiders op een trein gaat toch nog wel. Ik heb nog nooit 6 Sprinters bijeen gezien. Ik kom wel weinig in het Sprintergebied dus dat kan wel zijn dat dat bestaat. Daar hab je inderdaad wel een slechte doorgang door de trein, ja.Steven schreef:tja da is met sprinters ook zo en met 800-en ook dus das eigen aan motorstellen en motorwagens
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
M6 op Turnhout-Brussel ! Is dat niet wat overdreven. Na de spits zit er toch niet zoveel volk in om M6 te rechtvaardigen. Ik trek de lijn nu door omdat er al 2 andere ( weinig gevulde ) M6 samenstellingen rijden door de week, nl. Brussel-Antwerpen en Charleroi-Antwerpen. Met moterstellen kan je naar hartelust de capaciteit aanpassen.
Goed dat die moterstellen niet meer afgebroken zullen worden. Laat die trein van Brussel naar Manage maar met klassiekjes gedaan worden
Goed dat die moterstellen niet meer afgebroken zullen worden. Laat die trein van Brussel naar Manage maar met klassiekjes gedaan worden