NMBS vervult Kempense eisen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

NMBS vervult Kempense eisen

Bericht door bartolomew »

NMBS vervult Kempense eisen
Betere verbindingen met Antwerpen en Brussel

MOL/ TURNHOUT - Reizen vanuit de Kempen zal vanaf 2007 vlotter verlopen. Dat meldde de NMBS aan kamerlid Servais Verherstraeten (CD&V). ,,Turnhout en Antwerpen krijgen een directe verbinding, de lijn Turnhout-Brussel Manage wordt verbeterd, de as Mol-Herentals krijgt extra aansluitingen, Mol krijgt een piekuurverbinding naar Brussel en de verbinding Neerpelt-Weert wordt mogelijk hersteld.

Verscheidene mensen in de Kempen, waaronder burgemeester Ward Kennes van Kasterlee en Marcel Hendrickx van Turnhout, het actiecomité Turnhout Manage en de vakbonden, waren al lang vragende partij voor een verbetering van de treinverbindingen vanuit de Kempen. ,,De NMBS laat weten dat dit dossier vordert'', zegt volksvertegenwoordiger Servais Verherstraeten. ,,De lijn Turnhout-Antwerpen liep vertraging op, maar zal vanaf juni 2007 operationeel zijn. De ontdubbeling van het spoor in Tielen wordt dan ook gerealiseerd.''

Ook de lijn Turnhout-Brussel Manage krijgt een verbetering. Het actiecomité en het personeel stelden vandalisme, vuile treinen en vertragingen op die lijn al een lange tijd aan de kaak. ,,De NMBS heeft daarom beslist om de verbinding met Manage stop te zetten'', zegt Verherstraeten. ,,De trein zal vanaf december 2006 stoppen in Brussel- Zuid en zal vanaf begin 2007 met dubbeldekstellen rijden om de overbezetting op piekuren op te vangen. Verder blijven we ijveren voor het doortrekken naar Gent of Kortrijk.''

Extra aansluitingen

Op lijn 15 Antwerpen-Neerpelt komen er extra aansluitingen met kortere wachttijden naar Brussel en Turnhout. Bovendien werkt de NMBS aan een halfuurverbinding van Noord-Limburg en de Kempen met Antwerpen en aan een uurverbinding met Brussel. Zo worden deze regio's ontsloten. ,,Daarnaast blijven we aandringen op een piekuurtrein van Mol naar Brussel en een rechtstreekse verbinding tussen Neerpelt en het Nederlandse Weert'', besluit Verherstraeten. ,,Daar zijn al positieve gesprekken over gevoerd.''
Bron: Het nieuwsblad
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ze mogen ook niet te verwent worden, hé. Verbinding naar Weert, verder naar Gent of Kortrijk, dubbeldekstellen... En dan willen ze nog Mol-Brussel. Waar gaat dat eindigen :?: Die Breaks zouden ze wel eens van die verbinding mogen smijten en M4 in de plaats zetten, zo is er een vlotte doorgang in de trein, want 4 breaks tesamen zorgen toch voor problemen met de doorgang :!:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja da is met sprinters ook zo en met 800-en ook dus das eigen aan motorstellen en motorwagens
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:tja da is met sprinters ook zo en met 800-en ook dus das eigen aan motorstellen en motorwagens
Met de MS 75 heb je 3 onafhankelijke stellen. Bij breaks al 4. Dat is toch wel een verschil. Drie treinbegeleiders op een trein gaat toch nog wel. Ik heb nog nooit 6 Sprinters bijeen gezien. Ik kom wel weinig in het Sprintergebied dus dat kan wel zijn dat dat bestaat. Daar hab je inderdaad wel een slechte doorgang door de trein, ja.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

6 is idd zeldzaam maar 5 gebeurd regelmatig bij sprinters hoor
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:6 is idd zeldzaam maar 5 gebeurd regelmatig bij sprinters hoor
Mag dat wel, stellen zonder treinbegeleider :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

waarom zou da ni mogen :-) een diensttrein door motorstel(len) is bijna altijd zonder treinbegeleider :-) daar is de bestuurder dan ook begeleider van dienst en verantwoorden voor zowel het sluiten als openen van de deuren, bij een gesleepte trein niet natuurlijk
Wover

Bericht door Wover »

's morgens of 's avonds durven ze wel eens 5 MW41's in te zetten (soms zelfs 6 volgens mij, maar nadat ik op de nmbs website las dat er maximaal 5 gekoppeld kunnen worden, dacht ik dat ik mij wel vergist zal hebben)
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

ik heb idd nog nooit 6 gekoppelde 41's gezien. 5 wel regelmatig
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

waarom sturen ze geen klassieke stelletjes naar daar? ze hebben er toch genoeg :roll: die zie ik dikwijls genoeg met 5 achter elkaar rijden :P
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Ze zetten die klassieke stellen daar nu in voor P-treinen. Voor P-treinen naar Mol of Neerpelt zijn het natuurlijk 41's.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

JPL107 schreef:Ze zetten die klassieke stellen daar nu in voor P-treinen. Voor P-treinen naar Mol of Neerpelt zijn het natuurlijk 41's.
hehe gedeeltelijk zouden ze er wel geraken, maar het feest zou ni te lang duren eens voorbij herentals :-) :lol: :lol: :lol: met klassieke stellen :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Om terug te komen op het onderwerp: over de P-trein Turnhout-Vorst wordt wel niets meer gezegt. Weet een iemand daar meer over?
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

M6 op Turnhout-Brussel ! Is dat niet wat overdreven. Na de spits zit er toch niet zoveel volk in om M6 te rechtvaardigen. Ik trek de lijn nu door omdat er al 2 andere ( weinig gevulde ) M6 samenstellingen rijden door de week, nl. Brussel-Antwerpen en Charleroi-Antwerpen. Met moterstellen kan je naar hartelust de capaciteit aanpassen.
Goed dat die moterstellen niet meer afgebroken zullen worden. Laat die trein van Brussel naar Manage maar met klassiekjes gedaan worden
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik vermoed da ze twee keer in de spits tijdens ochtend en avond M6 zullen inleggen, bied ook de mogelijkheid om meer capaciteit aan te bieden op bepaalde punten daar waar de perrons te kort zijn (al weet ik niet of dit een probleem is op de lijn naar turnhout)
Plaats reactie