Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Geplaatst: 15 apr 2008, 20:33
en in het weekend naar Terneuzen om de 2u ook zo krijg je in pool met de L naar Eeklo een uur verbinding vanaf Wondelgem tot Gent
Op alle sporen in NL rijdt altijd minimaal 1 trein per uur per richting260689 schreef:en in het weekend naar Terneuzen om de 2u ook zo krijg je in pool met de L naar Eeklo een uur verbinding vanaf Wondelgem tot Gent
Alles gebeurt daar via de radio. Op die manier vraagt de machinist telkens toelating om een bepaalde zone binnen te mogen rijden.Fles schreef:Wel raar dat er kennelijk zonder seinen probleemloos goederen vervoerd kunnen worden?
Het wordt tijd dat op alle L treinen in Vlaanderen minstens een halfuurdienst aangeboden wordt. Ook in het weekeinde.Fles schreef:Op alle sporen in NL rijdt altijd minimaal 1 trein per uur per richting260689 schreef:en in het weekend naar Terneuzen om de 2u ook zo krijg je in pool met de L naar Eeklo een uur verbinding vanaf Wondelgem tot Gent
Hoop wel dat die eis hoog gehouden wordt
Dat is wat overdreven. De ene lijnen zijn kalmer dan de andere. Tussen Brugge en Gent bijvoorbeeld vind ik dat tijdens de daluren een trein om het uur voldoende is. Tijdens het weekend zouden wel meer L-treinen om het uur mogen rijden, zoals de Gent - Eeklo bijvoorbeeld.K V B schreef:Het wordt tijd dat op alle L treinen in Vlaanderen minstens een halfuurdienst aangeboden wordt. Ook in het weekeinde.Fles schreef:Op alle sporen in NL rijdt altijd minimaal 1 trein per uur per richting260689 schreef:en in het weekend naar Terneuzen om de 2u ook zo krijg je in pool met de L naar Eeklo een uur verbinding vanaf Wondelgem tot Gent
Hoop wel dat die eis hoog gehouden wordt
Jaja, natuurlijk, lijn 55, maar als men op linkeroever ene trein inlegd, waarom dan niet ook op rechteroever?Tim schreef:Ik denk dat het hier wel over lijn 55 gaat en niet lijn 204 vermits ook Terneuzen vermeld wordt.Joris schreef:Hallo,
Tuurlijk, dat is dacht ik over een groot deel dubbelspoor.
Het zou in elk geval wel zeer leuk zijn.
(En Moerbeke op rechteroever?)
Groeten,
Joris De Mol
Lijn 55 zou zeker haalbaar zijn voor reizigersverkeer, van Wondelgem tot Ertvelde (Rieme) bedraagt de snelheid 90 km/u. De overige 3 km naar Zelzate zijn aan 40 km/u. Zeer druk bereden is de lijn niet, dus er zou zeker plaats zijn voor reizigerstreinen
Lijn 55 is enkelspoor, ook het nieuw aangelegde baanvak.Joris schreef:En lijn 55 is toch dubbelspoor? of was dat alleen maar voorzien om dat ooit aan te leggen bij de bouw van de nieuwe lijn 55?
Op Brugge - Gent zouden tijdens de daluren minsten elk halfuur een trein moeten rijden, en tijdens de spits elk kwartier. Met een halfuurverbinding wordt het integreren van trein en bus een stuk makkelijker.Trainspotterke schreef:Dat is wat overdreven. De ene lijnen zijn kalmer dan de andere. Tussen Brugge en Gent bijvoorbeeld vind ik dat tijdens de daluren een trein om het uur voldoende is. Tijdens het weekend zouden wel meer L-treinen om het uur mogen rijden, zoals de Gent - Eeklo bijvoorbeeld.Het wordt tijd dat op alle L treinen in Vlaanderen minstens een halfuurdienst aangeboden wordt. Ook in het weekeinde.
Niet lang meer, de 8 permissieve seinen tussen Wondelgem en Eeklo branden al rood, maar zijn momenteel nog afgedekt. Lang zal het dus niet meer durenSteven schreef:het stuk tussen wondelgem en eeklo is momenteel 1 grote sectie waardoor ook daar een halfuurfrequentie aanbieden een huzarenstukje is.