type 55 buiten dienst?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gerard

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Gerard »

fitnessboy schreef:
dentheo schreef:
FlyingDutchman schreef:Er kwam hier (Roosendaal) zojuist één voorbij razen. Als er geen RN class 66 beschikbaar is wordt er kennelijk nog wel eens een 55 ingeschakeld. Waarschijnlijk tot Roosendaal, omdat ze geen ATB meer hebben.
Inderdaad is deze week al een paar maal gebeurd. Huilt altijd rond middernacht door Kalmthout als hij terugkomt van Vlissingen.
jawel 5523 heeft nog altijd atb aanboord :( :(
en kan nog rijden tot vlissingen
Dat is prachtig dat de 5523 nog ATB bezit :P,,
Alleen ik vraag me echt af als deze zeer binnenkort nog wordt verwijderd of dat ze de ATB er in laten zitten
OMC

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door OMC »

Ik heb me laten vertellen dat de 5523 ATB voorlopig als reserve aan de kant staat, naar verluid zou het huren van de RN class 66 binnekort aflopen en wordt deze trein terug overgenomen door 2x HLD77 met de 5523 als reserve. Of dit verhaal volledig klopt weet ik niet, net zoals het gezegde dat de HLD55 serie op korte termijn volledig buiten dienst gaat. Tel eens op waar deze locomotieven de laatste weken weer opdraven ... zelfs op lijndiensten. We zien wel ;)
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door fitnessboy »

in kinmepois stonden ze klaar een half jaar geleden voor de atb eruit te halen, maar 2 uurtjes ervoor is gekozen voor dit te laten zitten voor rezerve loc en die heeft hem ondertussen al een paar keer mogen rijden , tot grote frustratie van de treinbestuurder , met de auto wagens haalt deze op stukken nog geen 45 km/uur en die het lawaai is ook niet voor bepaalt lekker als je erin zit
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door fitnessboy »

OMC schreef:Ik heb me laten vertellen dat de 5523 ATB voorlopig als reserve aan de kant staat, naar verluid zou het huren van de RN class 66 binnekort aflopen en wordt deze trein terug overgenomen door 2x HLD77 met de 5523 als reserve. . We zien wel ;)
zal het eens navragen
Gerard

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Gerard »

fitnessboy schreef:in kinmepois stonden ze klaar een half jaar geleden voor de atb eruit te halen, maar 2 uurtjes ervoor is gekozen voor dit te laten zitten voor rezerve loc en die heeft hem ondertussen al een paar keer mogen rijden , tot grote frustratie van de treinbestuurder , met de auto wagens haalt deze op stukken nog geen 45 km/uur en die het lawaai is ook niet voor bepaalt lekker als je erin zit
Dat lijkt me juist prachtig als een loc zo hard moet trekken aan een goederentrein,, maarja zo heeft ieder zijn eigen ding :P
pietje

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door pietje »

Gerard schreef:
fitnessboy schreef:in kinmepois stonden ze klaar een half jaar geleden voor de atb eruit te halen, maar 2 uurtjes ervoor is gekozen voor dit te laten zitten voor rezerve loc en die heeft hem ondertussen al een paar keer mogen rijden , tot grote frustratie van de treinbestuurder , met de auto wagens haalt deze op stukken nog geen 45 km/uur en die het lawaai is ook niet voor bepaalt lekker als je erin zit
Dat lijkt me juist prachtig als een loc zo hard moet trekken aan een goederentrein,, maarja zo heeft ieder zijn eigen ding :P
voor de spotters misschien wel, maar voor de TB kan ik mij leukere ritten voorstellen
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Mark7758 »

Iederen loc heeft zijn voordelen en nadelen.
Een 77er is veel stiller en heeft airco.
Een 55er heeft veel meer kracht en heeft geen airco en maakt veel herrie. Zeker als je met een goederentrein naar Montzen of Ronet mag.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
ems
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 feb 2007, 17:55

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door ems »

Zijn er nog vaste diensten die door de reeks 55 worden gereden, behalve dan tussen Montzen en Aken?

Groet, Edwin
Groet, Edwin
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door tt44ta46 »

Vandaag 28/11 bolt ondergetekende mee met de 5515 en 4 M2 van Schaarbeek 12.33 via l.50a (!!!) Brussel Zuid 12.48 en Y Melle 13.28 naar Gent Zeehaven 13.47.

8)
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Mark7758 »

Geluksvogel. En wat ga je doen met die M2 rijtuigen????
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door tt44ta46 »

Die rijden morgen een St.-Elooitrein tussen Gent-Brussel-Antwerpen voor Directie Materieel van de NMBS, bestaande uit 2 x 77 + 4 x M2 + 5515.

Maandag keert de 5515 dan weer terug naar Kinkempois, en zet de 4 M2 in Schaarbeek weer af.

Je kan trouwens je haar kammen in de glimmende 5515, ik weet al welk locske het patrimionium gaat vervoegen.

Greeeeetz
13'erke

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door 13'erke »

tt44ta46 schreef:Die rijden morgen een St.-Elooitrein tussen Gent-Brussel-Antwerpen voor Directie Materieel van de NMBS, bestaande uit 2 x 77 + 4 x M2 + 5515.

Maandag keert de 5515 dan weer terug naar Kinkempois, en zet de 4 M2 in Schaarbeek weer af.

Je kan trouwens je haar kammen in de glimmende 5515, ik weet al welk locske het patrimionium gaat vervoegen.

Greeeeetz
Kam je haar alvast maar als je meerijdt, ik ga es proberen je op foto te zetten. Allez, je trein tenminste :lol:
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Mark7758 »

tt44ta46 schreef:Die rijden morgen een St.-Elooitrein tussen Gent-Brussel-Antwerpen voor Directie Materieel van de NMBS, bestaande uit 2 x 77 + 4 x M2 + 5515.

Maandag keert de 5515 dan weer terug naar Kinkempois, en zet de 4 M2 in Schaarbeek weer af.

Je kan trouwens je haar kammen in de glimmende 5515, ik weet al welk locske het patrimionium gaat vervoegen.

Greeeeetz
Welke???? Je mag ook PM mailen. (En als je er nog 1 over heb voor een euro dan wil ik er ook wel een voor Thuis in de letterbak.) :twisted:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
OMC

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door OMC »

tt44ta46 schreef:Die rijden morgen een St.-Elooitrein tussen Gent-Brussel-Antwerpen voor Directie Materieel van de NMBS, bestaande uit 2 x 77 + 4 x M2 + 5515.

Maandag keert de 5515 dan weer terug naar Kinkempois, en zet de 4 M2 in Schaarbeek weer af.

Je kan trouwens je haar kammen in de glimmende 5515, ik weet al welk locske het patrimionium gaat vervoegen.

Greeeeetz
En weet je toevallig hoe laat deze trein normaal Antwerpen zou passeren? :D
13'erke

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door 13'erke »

De herschilderde 5515 te Welle, komende van het station van Denderleeuw: Afbeelding
Gesloten