type 55 buiten dienst?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Fles

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Fles »

R4C-Fan schreef:Irgendwann wird es kommen das die 55er aus dem Dienst geht aber nicht ganz so schnell! :wink:
Genau: wie sagt man das bei euch? "Totgesagte leben länger" ;)
R4C-Fan

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door R4C-Fan »

Genau richtig! :D
Gerard

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Gerard »

Shrek schreef:waarom zou men nog zware diesels nodig hebben? alle lijnen met profiel zijn geëlectrificeerd en op de andere plaatsen kan een 77 het wel aan zeker? :P
daarom denk ik ook dat de reeks 55 overbodig zal worden eens de nieuwe traxxjes er zijn :D
Hoe kun je dat toch zeggen :( :P
Van een traxxje krijg ik persoonlijk geen kippenvel als die een steile helling beklimt met een zware goederentrein,, de 55's kunnen van mij niet lang genoeg blijven rijden,, zo mooi zijn die machines xD
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Steven »

mijn excuus maar aan een reeks 51 daar kan die 55 ook ni aan type, de neus van een reeks 51 heeft karakter daarenetegen hebben die van de reeks 55 (net als de 62) veel minder stoere kenmerken :-) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Mark7758 »

Een 55 klinkt beter. :evil: Een 51 is leuk, maar een 53 of 55 winnen toch echt wel.(Zeker bij mij.) :wink:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Steven »

en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel :lol: (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij :-)
13'erke

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel :lol: (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij :-)
Nooit met een 55'iger in een vorig leven gereden? met een 51'iger allesinds wel he
FlyingDutchman

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door FlyingDutchman »

dentheo schreef:
Speedy schreef:NMBS zal binnen paar maand met G2000 gaan rijden...
Er zouden 5 stuks geleasd worden.
Ik dacht dat die nu juist een slechte naam heeft.. of verwar ik met die met de assymmetrische stuurpost ?
Ander type ?
De G2000 is de assymetrische stuurpost ('smalbekkikker'). Ook leverbaar met symetrische stuurpost, doet mij een beetje aan lego denken overgens. :mrgreen: (De zogenaamde 'breedbekkikker')
Gerard

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Gerard »

Mark7758 schreef:Een 55 klinkt beter. :evil: Een 51 is leuk, maar een 53 of 55 winnen toch echt wel.(Zeker bij mij.) :wink:
Compleet mee eens :D
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door dentheo »

Steven schreef:en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel :lol: (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij :-)
ho ho 66 is toch ook tweetakt ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel :lol: (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij :-)
ho ho 66 is toch ook tweetakt ???
52/53/54/55/62/63 zijn allemaal tweetakt diesels

reeks 51/59/77 zijn dit niet
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door poyaud »

Alle GM motoren zijn twee-takt :wink:
Afbeelding
spoorzoeker

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door spoorzoeker »

Gerard schreef:Van een traxxje krijg ik persoonlijk geen kippenvel als die een steile helling beklimt met een zware goederentrein,, de 55's kunnen van mij niet lang genoeg blijven rijden,
Juist ja, ga maar eens luisteren langs lijn 24, nu het nog kan!

Overigens heb ik onlangs, dank zij een panne van een CFL-type 30, het geluk gehad in de IR van Liège tot Gouvy achter een 55-er te hangen, tot 10 jaar geleden dagelijkse kost, maar nu zeldzaam.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Joris »

Hallo,
Was die IR beperkt tot Gouvy? In dat geval was het een 15 die onbeschikbaar was (al meer gezien de laatste tijd helaas...).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
spoorzoeker

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door spoorzoeker »

Joris schreef:Hallo,
Was die IR beperkt tot Gouvy? In dat geval was het een 15 die onbeschikbaar was
Het was een IR die normaal gezien tot Luxemburg had moeten rijden (Liège Guill 19u18) , maar die dag uitzonderlijk beperkt was tot Gouvy (had al bij vertrek een uur vertraging). De defecte 30 hing er nog aan.
Gesloten