Websites ontwerpen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Websites ontwerpen

Bericht door Wover »

Deze topic is afgesplitst van het orgineel 'Websites van de leden', en gaat over de verschillende technieken die kunnen gebruikt worden om websites te ontwerpen.

In welk programma wordt de website ontworpen? Toevallig toch niet een MS product?

Ik zou Adobe Dreamweaver aanraden, daar kan je zelfs als beginneling al heel wat mee, en je kan controleren of de website goed zal getoond worden in de verschillende browsers.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Websites van de leden

Bericht door HLE 2302 »

Wover schreef:In welk programma wordt de website ontworpen? Toevallig toch niet een MS product?

Ik zou Adobe Dreamweaver aanraden, daar kan je zelfs als beginneling al heel wat mee, en je kan controleren of de website goed zal getoond worden in de verschillende browsers.
en dat is idd wat !!!!!!

www.belgiumtrains.net

ik heb es wat geklungeld met frontpage
een redelijk goed disign vind ik, maar èn in IE6 wordt het goed weergeven
maar als je IE7,Mozilla of safari gebruikt staat ALLES door elkaar, je kan er echt niks van opmaken,
is dat dan echt zo veel beter als je je website met dreamwaver maakt ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Wover

Re: Websites van de leden

Bericht door Wover »

Het heeft veel meer mogelijkheden en is ook simpeler in gebruik vind ik.

Maar je kan ook vragen aan iemand anders om je website te ontwerpen, want zonder voorkennis websites gaan ontwerpen is echt geen goed idee ;).
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Websites van de leden

Bericht door HLE 2302 »

Wover schreef:Het heeft veel meer mogelijkheden en is ook simpeler in gebruik vind ik.

Maar je kan ook vragen aan iemand anders om je website te ontwerpen, want zonder voorkennis websites gaan ontwerpen is echt geen goed idee ;).
ik heb al 3 jaar voorkenis :wink:
bekijk de site es in IE6 dan zal je dat wel zien, ik weet alleen niet hoe ik hem ook rendabel kan maken voor mozilla,safari en zeker IE7
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: Websites van de leden

Bericht door Dietrich »

Het beste is nog altijd HTML en CSS te leren, een WYSIWYG gaat altijd zijn beperkingen hebben, ook Dreamweaver. Je kan pas echt van kennis spreken als je ten minste deze twee zaken kent.
Wover

Re: Websites van de leden

Bericht door Wover »

Ik heb geen IE6 meer, dus dat zal moeilijk gaan :).

Ik zou toch eerst eens enkele cursussen doornemen, zodat je begrijpt wat css allemaal kan en er zelf een kan ontwerpen (want de huidige is gewoon gekopieerd lijkt me).

http://w3schools.com/html/default.asp
http://w3schools.com/css/default.asp

Daar heb je al een goede basis mee, maar dan zou je eigenlijk nog een cursus dreamweaver moeten hebben, want ook al ben ik redelijk hard voor gewoon direct html en css te schrijven, dreamweaver heeft enkele handige tools om het leven makkelijker te maken...

edit: Dietrich was me net voor :P.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Websites van de leden

Bericht door Accelerat »

Dietrich schreef:Het beste is nog altijd HTML en CSS te leren, een WYSIWYG gaat altijd zijn beperkingen hebben, ook Dreamweaver. Je kan pas echt van kennis spreken als je ten minste deze twee zaken kent.
Dreamwaver zet toch alles om in HTML..?
Wover

Re: Websites van de leden

Bericht door Wover »

Ja, maar als je ook begrijpt wat het nu eigenlijk doet, kan je misschien makkelijker vinden wat er fout loopt ;).
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Websites van de leden

Bericht door Joris »

Hallo,
Persoonlijk vind ik Frontpage veel eenvoudiger om mee te werken dan Dreamweaver, echt waar veeel eenvoudiger.
JorisRail is grotendeels gebouwd met Frontpage (al krijg ik daar soms klachten over...).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Re: Websites van de leden

Bericht door Dietrich »

HTML-elementen hebben een bepaalde betekenis, headers, lijsten (ordered en unordered), omschrijvingen, enz. Een grafische editor kan hier niet ten volle rekening mee houden, zeker niet als je begint met klikken en slepen. Uiteindelijk gaan er dingen niet kloppen, ookal ziet het er goed uit in één of meerdere browsers.

En als je later wilt werken met iets als PHP dan is die kennis gewoon 100% vereist.
Bartjedj

Re: Websites van de leden

Bericht door Bartjedj »

Misschien dit onderwerp afsplitsen naar een apart topic?
Kwestie van onze site-database proper te houden :wink:

BDJ
Wover

Re: Websites van de leden

Bericht door Wover »

Joris schreef:Hallo,
Persoonlijk vind ik Frontpage veel eenvoudiger om mee te werken dan Dreamweaver, echt waar veeel eenvoudiger.
JorisRail is grotendeels gebouwd met Frontpage (al krijg ik daar soms klachten over...).
Groeten,
Joris De Mol
Ik zal het nog eens duidelijker stellen: Frontpage is rommel.

Het is gewoon zo makkelijk omdat het heel erg lijkt op Word, maar geloof me vrij, de code trekt in 90% van de gevallen op niks :P.
Fles

Re: Websites van de leden

Bericht door Fles »

Afbeelding :mrgreen:
Dietrich

Re: Websites van de leden

Bericht door Dietrich »

Afbeelding :!:
Wover

Re: Websites van de leden

Bericht door Wover »

Fles schreef:Afbeelding :mrgreen:
Dat gaat me net iets te ver. Als er nu eens regelnummers zouden bijstaan zou ik het misschien nog wel overwegen :P (anders is het moeilijk om fouten van apache te gaan zoeken).
Plaats reactie