Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Pendelaar

Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door Pendelaar »

Gisteren, zondag 22 juni werden in de late namiddag alle treinen richting Binche & Braine-Le-Chateau afgeschaft vanwege een ongeval met personen. Het gevolg was dat heel wat reizigers vast kwamen te zitten in Brussel-Zuid waaronder ook ondergeschreven.

De communicatie beperkte zich tot een "wij hebben geen informatie" en "we weten ook niet wanneer het opgelost gaat zijn". Men kon geen trein meer laten vertrekken tot Halle aangezien alle sporen volstonden met treinen.

Ik kon vandaag geen informatie vinden over het ongeval. Weten jullie wat er gebeurde in Tubize.


Groetjes,

Pendelaar
Wover

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door Wover »

Een van de (meer dan) wekelijkse persoonsongevallen wellicht. Daar kan de NMBS weinig aan veranderen en bussen inleggen doen ze wellicht niet zo graag omdat ze de schade meestal toch op niemand kunnen verhalen...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door HLE 2302 »

Pendelaar schreef:Gisteren, zondag 22 juni werden in de late namiddag alle treinen richting Binche & Braine-Le-Chateau afgeschaft vanwege een ongeval met personen. Het gevolg was dat heel wat reizigers vast kwamen te zitten in Brussel-Zuid waaronder ook ondergeschreven.

De communicatie beperkte zich tot een "wij hebben geen informatie" en "we weten ook niet wanneer het opgelost gaat zijn". Men kon geen trein meer laten vertrekken tot Halle aangezien alle sporen volstonden met treinen.

Ik kon vandaag geen informatie vinden over het ongeval. Weten jullie wat er gebeurde in Tubize.


Groetjes,

Pendelaar
ik was op het moment dat het gebeurde op artweb bezig en zag het erop komen, heb het blijven volgen, en der zijn zo'n 5 treinen afgeschaft

en je zal er ook niks van vinden,
tenzij in het intern boekje van de NMBS waar er een verslag van staat
maar zelfdoding ondertrein gebeurd zo vaak dat ze dat niet meer in het nieuws brengen, ik dacht zelfs dat dat niet meer mocht

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door treinbruno »

HLE 2302 schreef:
Pendelaar schreef:Gisteren, zondag 22 juni werden in de late namiddag alle treinen richting Binche & Braine-Le-Chateau afgeschaft vanwege een ongeval met personen. Het gevolg was dat heel wat reizigers vast kwamen te zitten in Brussel-Zuid waaronder ook ondergeschreven.

De communicatie beperkte zich tot een "wij hebben geen informatie" en "we weten ook niet wanneer het opgelost gaat zijn". Men kon geen trein meer laten vertrekken tot Halle aangezien alle sporen volstonden met treinen.

Ik kon vandaag geen informatie vinden over het ongeval. Weten jullie wat er gebeurde in Tubize.


Groetjes,

Pendelaar
ik was op het moment dat het gebeurde op artweb bezig en zag het erop komen, heb het blijven volgen, en der zijn zo'n 5 treinen afgeschaft

en je zal er ook niks van vinden,
tenzij in het intern boekje van de NMBS waar er een verslag van staat
maar zelfdoding ondertrein gebeurd zo vaak dat ze dat niet meer in het nieuws brengen, ik dacht zelfs dat dat niet meer mocht

greetz 2302
wat heb jij op artweb te zoeken jongen :o :twisted:
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:
HLE 2302 schreef:
Pendelaar schreef:Gisteren, zondag 22 juni werden in de late namiddag alle treinen richting Binche & Braine-Le-Chateau afgeschaft vanwege een ongeval met personen. Het gevolg was dat heel wat reizigers vast kwamen te zitten in Brussel-Zuid waaronder ook ondergeschreven.

De communicatie beperkte zich tot een "wij hebben geen informatie" en "we weten ook niet wanneer het opgelost gaat zijn". Men kon geen trein meer laten vertrekken tot Halle aangezien alle sporen volstonden met treinen.

Ik kon vandaag geen informatie vinden over het ongeval. Weten jullie wat er gebeurde in Tubize.


Groetjes,

Pendelaar
ik was op het moment dat het gebeurde op artweb bezig en zag het erop komen, heb het blijven volgen, en der zijn zo'n 5 treinen afgeschaft

en je zal er ook niks van vinden,
tenzij in het intern boekje van de NMBS waar er een verslag van staat
maar zelfdoding ondertrein gebeurd zo vaak dat ze dat niet meer in het nieuws brengen, ik dacht zelfs dat dat niet meer mocht

greetz 2302
wat heb jij op artweb te zoeken jongen :o :twisted:
is dat verboden misschien, steekt et u tegen ?
moest je die mogelijkheid hebben zou je het ook doen !!!!!
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Pendelaar

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door Pendelaar »

Hallo,

Bedankt voor de antwoorden ; ik wist echt niet dat er wekelijks mensen voor de trein sprongen. In de zomer moeten dat er statistisch gezien toch heel wat minder zijn.
Btw, wat is Artweb ? Is dat een vereniging van kunstenaars :lol:
Wover

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door Wover »

Artweb is de website waarop NMBS-werknemers kunnen aanloggen. Er staat bedrijfsinformatie en je kan er real time alle treinen opvolgen aan de hand van de treinnummers.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door Adler »

Ik lees hier enkele merkwaardige zaken:
De communicatie beperkte zich tot een "wij hebben geen informatie" en "we weten ook niet wanneer het opgelost gaat zijn".
ik was op het moment dat het gebeurde op artweb bezig en zag het erop komen, heb het blijven volgen, en der zijn zo'n 5 treinen afgeschaft
Op dat intranet zet men dus blijkbaar alle informatie die men bij andere spoorwegmaatschappijen, zoals de DB en de NS, op de officiële website kan vinden (actuele tijden, vertragingen, spoorwijzigingen, ongevallen, enz.)
Het is dus niet dat men bij de NMBS die informatie niet heeft, men is blijkbaar nog steeds van oordeel dat die dwaze 'klanten' (een woord dat nog altijd niet in het NMBS-woordenboek staat) daar allemaal geen zaken mee hebben en maar beter in het ongewisse kunnen gelaten worden over alles.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door stefanic »

Het Intraweb bevat zeer veel statische info en heel wat toepassingen, waaronder Artweb
Op artweb wordt 'enkel' het reeel treinverkeer weergegeven. Hierop kunnen we dus vertragingen zien en eventueel (!) ook de oorzaken, voor zover die door de dispatchings (denk ik toch) al zijn ingevoerd. Spoorwijzigingen ed. zien we niet op Artweb.

De info die op Artweb staat is zeer technisch. Het intraweb is dan ook een intern werkinstrument, en pas in de 2e plaats een informatiebron. Het is aan de diensten communicatie of dispatching om dergelijke info eventueel om te vormen tot info geschikt voor de reiziger, en deze dan op internet te zetten of via andere wegen naar de reiziger te communiceren.

Artweb zal trouwens weldra (?) afgesloten worden en enkel nog consulteerbaar zijn voor Infrabel-personeel. Voor NMBS (en BCargo?) komt er Passengersweb, waarop een deel van de Artwebinfo (enkel NMBS-reizigerstreinen) te zien zullen zijn. Dit alles is natuurlijk ook weer het gevolg van privatiseringen, andere operatoren etc. NMBS heeft geen zaken met info of rijpaden van bv. DLC.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door Adler »

stefanic schreef:Voor NMBS (en BCargo?) komt er Passengersweb, waarop een deel van de Artwebinfo (enkel NMBS-reizigerstreinen) te zien zullen zijn.
Dus toch weer alle informatie die zeer nuttig kan zijn voor de reizigers intern houden.
Ik begrijp dat dus totaal niet.
Langs de ene kant zit men hoog van de toren te blazen met futuristische toekomstprojecten zoals onlangs bij het bezoek van Steve Ballmer van Microsoft en langs de andere kant doet men al het mogelijke om zaken die vandaag reeds perfect mogelijk zijn tegen te houden.
Fles

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door Fles »

Maar waar gaat het dan mis? Is het gewoon zo dat iedere spoorfiguur in zijn vrije tijd over alles op de hoogte kan zijn, terwijl andere spoorfiguren die aan het werk zijn, op dat moment de toegang tot de informatie onthouden wordt? Of staan ze gewoon keihard te liegen over dat ze niks weten? Beide opties klinken mij ongeveer even onwaarschijnlijk :roll:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door HLE 2302 »

hoh
men vader is loket bediende en als ik savonds van school kom kijk ik wel eens, maar ik heb er wel een tijdje over gedaan om alles te kunnen begrijpen, want zit namelijk onlogisch in elkaar
kwou da de nmbs ook toegang gaf aan treinspotters :(

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door markske »

De informatie die op artweb verschijnt is niet altijd correct, zo werd dit ongeval door sommige stations als een persoonsongeval beschreven en door andere als een zelfmoord. Wat de ware toedracht was wordt door het parket uitgezocht dit duurt enkele uren, wat dan weer de afschaffingen verklaart, en zal men dan ook nooit op het artweb te lezen zijn,op artweb krijg je enkel een vlugge indicatie zodat de stations weten hoe hun reizigers te informeren.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door HLE 2302 »

markske schreef:De informatie die op artweb verschijnt is niet altijd correct, zo werd dit ongeval door sommige stations als een persoonsongeval beschreven en door andere als een zelfmoord. Wat de ware toedracht was wordt door het parket uitgezocht dit duurt enkele uren, wat dan weer de afschaffingen verklaart, en zal men dan ook nooit op het artweb te lezen zijn,op artweb krijg je enkel een vlugge indicatie zodat de stations weten hoe hun reizigers te informeren.
ze gaan nooit zelfmoord zetten hoor
gewoon altijd 'persoonsongeval op lijn ... terhoogte van Tubize, 2 sporen versperd '

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Fles

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize

Bericht door Fles »

bij ons heet zoiets gewoon "aanrijding" dan. Alleen als het gebeurt op een traject waarvan je weet dat er geen gelijkvloerse kruisingen in zitten, trek je dan je conclusies.
Plaats reactie