Extra scholierentreinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Extra scholierentreinen

Bericht door Trainspotterke »

Vandaag werden er een aantal extra treinen ingelegd van de kust richting binnenland ten behoeve van schooluitstappen. Merkwaardig genoeg reden deze treinen onder IC-vlag en waren ook toegankelijk voor gewone reizigers. Er zaten enkele merkwaardige samenstellingen tussen:

Om 17u34 vertrok vanuit Oostende een 'IC' naar Bressoux :!: bestaande uit 12 I11-rijtuigen, die door de 2221 helemaal in zijn eentje moest gesleept worden. Deze trein had haltes in Brugge, Gent-Sint-Pieters, Brussel-Zuid, Brussel-Noord, Leuven, Ans en Liège-Guillemins.
Een andere extra trein was een 'IC' Blankenberge (?) - Antwerpen-Centraal, bestaande uit I10-rijtuigen en gesleept door de 2322.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door rvdborgt »

Trainspotterke schreef:Vandaag werden er een aantal extra treinen ingelegd van de kust richting binnenland ten behoeve van schooluitstappen. Merkwaardig genoeg reden deze treinen onder IC-vlag en waren ook toegankelijk voor gewone reizigers. Er zaten enkele merkwaardige samenstellingen tussen:

Om 17u34 vertrok vanuit Oostende een 'IC' naar Bressoux :!: bestaande uit 12 I11-rijtuigen, die door de 2221 helemaal in zijn eentje moest gesleept worden. Deze trein had haltes in Brugge, Gent-Sint-Pieters, Brussel-Zuid, Brussel-Noord, Leuven, Ans en Liège-Guillemins.
Klopt, ik zat erin tussen Gent en Leuven. Lekker rustig, want het rijtuig had zich in Gent geleegd :-)
De machinist was in Brussel-Zuid waarschijnlijk even vergeten hoe lang zijn trein was, want de laatste twee rijtuigen stonden niet aan het perron en blokkeerden nog minstens 1 wissel...

Groetjes,
Rian
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door Paul »

Trainspotterke schreef:Een andere extra trein was een 'IC' Blankenberge (?) - Antwerpen-Centraal, bestaande uit I10-rijtuigen en gesleept door de 2322.
Inderdaad, heb ik al twee dagen achter elkaar gezien. Tien I10-rijtuigen met een HLE reeks 23 vooraan én achteraan. Wordt in Berchem aangekondigd als "extra scholierentrein" of zoiets; in Sint-Niklaas als EXT Blankenberge toegankelijk voor iedereen...

En gisteravond rond 22 uur zag ik in Hasselt ook een sleep I10 rijtuigen staan met een HLE reeks 21 ervoor.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door 260689 »

al deze extra trein rijden met een loc reeks 22/23 dat staat zo vermeld in de BNX
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door wva »

Zou het kunnen zijn dat deze trein dit weekend afgesteld stond aan schijnpoort?
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door 260689 »

wva schreef:Zou het kunnen zijn dat deze trein dit weekend afgesteld stond aan schijnpoort?
normaal gezien niet deze komen altijd uit vorst rijtuigen
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door HLE 2302 »

rvdborgt schreef:
Trainspotterke schreef:Vandaag werden er een aantal extra treinen ingelegd van de kust richting binnenland ten behoeve van schooluitstappen. Merkwaardig genoeg reden deze treinen onder IC-vlag en waren ook toegankelijk voor gewone reizigers. Er zaten enkele merkwaardige samenstellingen tussen:

Om 17u34 vertrok vanuit Oostende een 'IC' naar Bressoux :!: bestaande uit 12 I11-rijtuigen, die door de 2221 helemaal in zijn eentje moest gesleept worden. Deze trein had haltes in Brugge, Gent-Sint-Pieters, Brussel-Zuid, Brussel-Noord, Leuven, Ans en Liège-Guillemins.
Klopt, ik zat erin tussen Gent en Leuven. Lekker rustig, want het rijtuig had zich in Gent geleegd :-)
De machinist was in Brussel-Zuid waarschijnlijk even vergeten hoe lang zijn trein was, want de laatste twee rijtuigen stonden niet aan het perron en blokkeerden nog minstens 1 wissel...

Groetjes,
Rian
nja, misschien had ie zich wat mispakt aan de remming, want je moet weten dat een loc met rijtuigen goed zal remmen, maar meestal traag lost, of vastkomt
en ik weet dat dit vooral gevaarlijk is bij de M4 rijtuigen, bij I11 rijtuigen weet ik het niet, kweet alleen dat ze allesinds goe remmen met ne 13 ervoor :p

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Nekvin

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door Nekvin »

ik dacht dat er ook een van hasselt fzo kwam. Die reed naar oostende (vertrek in FBN om 9.54, vlak voor ICA). Deze reed met 2114 (dacht ik) en 10 of 11 I10 rijtuigen
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door rvdborgt »

HLE 2302 schreef:en ik weet dat dit vooral gevaarlijk is bij de M4 rijtuigen, bij I11 rijtuigen weet ik het niet, kweet alleen dat ze allesinds goe remmen met ne 13 ervoor :p
Ja, in Leuven is er af en toe iemand die dat uittest. Onlangs werd IC A met ruim 8 minuten vertraging aangekondigd en met krap +5 en een stevige remming kwam hij helemaal vooran op spoor 2 tot stilstand. De loc stond nog net aan het perron, dat is dacht ik ongeveer 1 rijtuig voorbij het bordje "12"...

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door Bart »

wva schreef:Zou het kunnen zijn dat deze trein dit weekend afgesteld stond aan schijnpoort?
Jaja klopt, deze trein stond iedere avond afgesteld op A'pen Schijnpoort.
Nu donderdag is het de laatste keer dat hij gaat rijden, nadien wordt hij opnieuw over gebracht naar Vorst Rijtuigen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door Steve »

Rijden al deze extratreinen nog donderdag?
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door Paul »

Nekvin schreef:ik dacht dat er ook een van hasselt fzo kwam. Die reed naar oostende (vertrek in FBN om 9.54, vlak voor ICA). Deze reed met 2114 (dacht ik) en 10 of 11 I10 rijtuigen
Klopt, die heb ik dinsdagavond in FHS zien staan. Tien I-10-rijtuigen met een 21 ervoor.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door 't Seinerke »

Trainspotterke schreef: Om 17u34 vertrok vanuit Oostende een 'IC' naar Bressoux :!: bestaande uit 12 I11-rijtuigen, die door de 2221 helemaal in zijn eentje moest gesleept worden. Deze trein had haltes in Brugge, Gent-Sint-Pieters, Brussel-Zuid, Brussel-Noord, Leuven, Ans en Liège-Guillemins.
Deze morgen is de 2221 met diezelfde sleep (denk ik) in Luik in panne gevallen.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door 260689 »

alle treinen richting kust en brussel hadden vertraging wegens defecte lokomotief
Trainspotterke

Re: Extra scholierentreinen

Bericht door Trainspotterke »

't Seinerke schreef:
Trainspotterke schreef: Om 17u34 vertrok vanuit Oostende een 'IC' naar Bressoux :!: bestaande uit 12 I11-rijtuigen, die door de 2221 helemaal in zijn eentje moest gesleept worden. Deze trein had haltes in Brugge, Gent-Sint-Pieters, Brussel-Zuid, Brussel-Noord, Leuven, Ans en Liège-Guillemins.
Deze morgen is de 2221 met diezelfde sleep (denk ik) in Luik in panne gevallen.
Dat verwondert mij niet, na al die kilometers dat die heeft mogen slijten! :P Ik heb zijn dagboek gezien van maandag en die heeft precies toch wel kilometers mogen vreten die dag, hoor! :D
Plaats reactie