activiteit lijn 4 brecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
tijger

activiteit lijn 4 brecht

Bericht door tijger »

Uit goede bron vernomen deze week 30/6/08 5/07/08 testritten met traxx op lijn 4.
OMC

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door OMC »

Dacht dit hier ergens op het forum ook terug te vinden was, met uren erbij enz ...
rds

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door rds »

Weer een niet gehaalde deadline... Het station zou in juli in gebruik genomen worden. Maar de testen lopen nog tot minstens 5 juli.

We zullen maar gokken op de volgende deadline van 6 oktober zeker?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

Never ending story...

Ik las deze week nog in EOS het volgende.

Tegen 2012 zal het European Train Control System operationeel zijn op 11000 km spoor. Dan zullen de twintig verschillende seinsystemen die tot nog toe in zwang zijn, volkomen uitgerangeerd zijn.

Toch mooi als je als journalist kan dromen. Binnen 4 jaar rijden dus alle treinen met ETCS, dream on :)
tijger

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door tijger »

Rechtzetting de traxx die nu rijden vanaf nl tot in brecht station noorderkempen en dan keren zijn rode traxx van raillon[met reklame erop]vermoedelijk om de beveiliging te testen?
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door dentheo »

tijger schreef:Rechtzetting de traxx die nu rijden vanaf nl tot in brecht station noorderkempen en dan keren zijn rode traxx van raillon[met reklame erop]vermoedelijk om de beveiliging te testen?
Zijn dat traxxen ?? ik dacht reeks 189 met geprofileerde wanden... dat zijn toch Siemens loks ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
tijger schreef:Rechtzetting de traxx die nu rijden vanaf nl tot in brecht station noorderkempen en dan keren zijn rode traxx van raillon[met reklame erop]vermoedelijk om de beveiliging te testen?
Zijn dat traxxen ?? ik dacht reeks 189 met geprofileerde wanden... dat zijn toch Siemens loks ??
dat zijn ofwel de rode traxxen die al omgezet zijn in de nieuwe kleuren zoals de rijtuigen op de benelux ook al de nieuwe kleuren hebben. anders zijn het idd de 189 van raillion zelf. indien 189 is het geen traxx maar een eurosprinter van siemens. ik zou zeggen kijk is op de site van tommyken, daar staan de bewuste 189 online, indien het over die loc gaat weet je wat juist is en wat niet :-)
rds

activiteit lijn 4 brecht

Bericht door rds »

Volgens insiders van de NMBS is de streefdatum oktober, volgens de ombudsdienst is er helemaal geen sprake van een ingebruikname van de verbinding voor december 2008.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

rds schreef:Volgens insiders van de NMBS is de streefdatum oktober, volgens de ombudsdienst is er helemaal geen sprake van een ingebruikname van de verbinding voor december 2008.
De hoeveelste streefdatum is dat nu al ?
Elke datum die men nu nog geeft is volkomen fictief, de NMBS heeft hier elke geloofwaardigheid verloren.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door stefanic »

NMBS-ReizigersNationaal is in dit hele verhaal enkel 'lijdend voorwerp'.
Wijzelf durven geen deadline meer stellen. Het gaat allemaal over homologatie van versie x-en-dertig en zoveel van de software in de locs. Met die versie lukt dat niet, met een andere loopt er weer iets anders niet zoals het hoort op die of die lijn (Betuwe, lijn 4,...).

Ik las zopas in een Chinese krant, in 't Engels :wink: (China Business Weekly van 21-27juli 2008 van een collega die net terug is van daar):
The 120km Beijing-Tianjin express railways was completed on 30 june, making it possible for the high-speed train (chinese versie van de ICE3, 300km/u) to go on track as scheduled for the 2008 Olympics.
...
Express railway began test runs on july 1,2008 and will run regulary beginning august 1.
Voor de duidelijkheid: alle data betreffen het jaar 2008...
Bouw van de lijn begon in juni 2005.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

stefanic schreef:NMBS-ReizigersNationaal is in dit hele verhaal enkel 'lijdend voorwerp'.
Met NMBS bedoelde ik dus wel NMBS-groep.

Op 19 mei kwam de directeur-generaal van UNIFE, Michael Clausecker, (Union of European Railway Industries) meedelen dat ETCS een absoluut succes is in Europa:

“These outstanding results demonstrate that ERTMS is a genuine European success story”

Het voorbeeld dat u aanhaalt in China bewijst dus dat men daar op 3 jaar tijd een compleet nieuwe HST-lijn kan bouwen, testen en in gebruik nemen.

Hoe lang gaan de politieke verantwoordelijken dat geknoei hier nog aanzien dat nu al 8 miljard euro heeft gekost en nog geen euro heeft opgebracht?
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door stefanic »

Ik voelde me ook niet persoonlijk aangesproken, Adler...
NMBS-RN (en meer concreet ons team) wordt wel met alle Parlementaire vragen en klachten hierover belaagd en wij kunnen het gaan uitleggen. Ik heb zonet weer 2 klachten beantwoord: 'RN geeft geen streefdatum meer...'
Laat ik duidelijk stellen dat wijzelf ook niet blij zijn met deze situatie (en eigenlijk niemand). Het voorbeeldje van China benadrukt de lange 'aansleep' bij ons. Bouw in 3 jaar ok, maar dan ook nog eens testen + ingebruikname op 1 maand... (enfin, we moeten nog zien :wink: ) dan voel ik me toch een beetje in m'n hemd gezet als 'NMBS-groep'-medewerker.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

in china speelt alles zich af in 1 land, met een systeem dat ze zelf kiezen voor hun land, dat maakt het nemen van beslissingen al iets eenvoudiger neem ik aan :-)
Fles

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Fles »

Steven schreef:in china speelt alles zich af in 1 land, met een systeem dat ze zelf kiezen voor hun land, dat maakt het nemen van beslissingen al iets eenvoudiger neem ik aan :-)
Plus dat ze daar over een eindeloze hoeveelheid mankracht beschikken om een en ander aan werk te verzetten :)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

Fles schreef:
Steven schreef:in china speelt alles zich af in 1 land, met een systeem dat ze zelf kiezen voor hun land, dat maakt het nemen van beslissingen al iets eenvoudiger neem ik aan :-)
Plus dat ze daar over een eindeloze hoeveelheid mankracht beschikken om een en ander aan werk te verzetten :)
Sorry maar dit heeft niets te maken met 1 of 2 landen of met de hoeveelheid mankracht maar enkel met de DDR-bureaucratie van de NMBS-groep en de onkunde van het bestuur.
Ik dacht dat Brecht nog altijd in Belgie ligt tot nader order.
Plaats reactie