activiteit lijn 4 brecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door K V B »

Adler schreef:
K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.
Tijd voor een Vlaamse Spoorweg Maatschappij.
pietje

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door pietje »

K V B schreef:
Adler schreef:
K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.
Tijd voor een Vlaamse Spoorweg Maatschappij.
Dat weten we al lang, wie weet tegen de volgende staatshervorming :twisted:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Shrek »

K V B schreef:
Adler schreef:
K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.
Tijd voor een Vlaamse Spoorweg Maatschappij.
of een vrijgemaakte exploitatie? :wink:
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door AlexNL »

Shrek schreef:[..]
of een vrijgemaakte exploitatie? :wink:
Tijd voor de Nederlandse Spoorwegen :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

zo zaligmakend is NS nu ook weer niet vind ik.
rds

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door rds »

Met Fortis is een groot deel van onze economie naar Frankrijk en Nederland gegaan. Nu nog het land zelf splitsen, waarbij vlaanderen naar Nederland gaat en de spoorwegen dus ook NS worden. Ineens het probleem opgelost dat Nederland een HST over lijn 4 wil sturen. En off-topic ook het probleem van de uitdieping van de Schelde opgelost omdat we dan geen concurrentie meer zijn, maar hetzelfde land.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

beste rds dan heb je nog steeds concurrentie maar dan binnen dezelfde grenzen ipv er buiten. Door ineens de landgrenzen op te schuiven ga je het probleem van L4 niet oplossen. Aangezien het probleem ook bij de infra te zoeken is (GSM-R). Moest alles zo eenvoudig zijn he ...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

Steven schreef:beste rds dan heb je nog steeds concurrentie maar dan binnen dezelfde grenzen ipv er buiten. Door ineens de landgrenzen op te schuiven ga je het probleem van L4 niet oplossen. Aangezien het probleem ook bij de infra te zoeken is (GSM-R). Moest alles zo eenvoudig zijn he ...
Het probleem met de L4 is onder andere wel veroorzaakt door het feit dat Nederland en Belgie verschillende systemen hebben geinstalleerd voor ETCS zonder goed met mekaar af te spreken.
Dat zou je dus niet gehad hebben moest het 1 land geweest zijn (of moest men beter met mekaar gecommuniceerd hebben).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

wat ik wilde zeggen is dat door het geheel nu alsnog te herschikken (stel dat vlaanderen plost bij nederland zou gaan) het probleem morgen niet van de baan is.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

Steven schreef:wat ik wilde zeggen is dat door het geheel nu alsnog te herschikken (stel dat vlaanderen plost bij nederland zou gaan) het probleem morgen niet van de baan is.
Ik denk wel dat je dan nog wel meer problemen hebt dan de L4 :)
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door K V B »

Adler schreef: Het probleem met de L4 is onder andere wel veroorzaakt door het feit dat Nederland en Belgie verschillende systemen hebben geinstalleerd voor ETCS zonder goed met mekaar af te spreken.
Dat zou je dus niet gehad hebben moest het 1 land geweest zijn (of moest men beter met mekaar gecommuniceerd hebben).
Men had ook gewoon de bouw van L4 in zijn geheel in een enkele (grensoverschreidende) organisatie kunnen onderbrengen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

K V B schreef:
Adler schreef: Het probleem met de L4 is onder andere wel veroorzaakt door het feit dat Nederland en Belgie verschillende systemen hebben geinstalleerd voor ETCS zonder goed met mekaar af te spreken.
Dat zou je dus niet gehad hebben moest het 1 land geweest zijn (of moest men beter met mekaar gecommuniceerd hebben).
Men had ook gewoon de bouw van L4 in zijn geheel in een enkele (grensoverschreidende) organisatie kunnen onderbrengen.
Inderdaad, maar dat was blijkbaar te eenvoudig.
Men heeft eerst 10 jaar ruzie met mekaar gemaakt over het te volgen traject en wie wat zou betalen, en nu de lijn er eindelijk ligt kan men ze nog niet gebruiken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

ter info op de L1 naar paris zit op alle delen TVM en toch zijn ze verschillend, hier is echter zo geen groot probleem geweest, is de samenwerking belgie frankrijk dan vlotter dan belgie nederland kan je u de vraag gaan stellen.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Speedy »

Steven schreef:ter info op de L1 naar paris zit op alle delen TVM en toch zijn ze verschillend, hier is echter zo geen groot probleem geweest, is de samenwerking belgie frankrijk dan vlotter dan belgie nederland kan je u de vraag gaan stellen.
NMBS had toen ook nog geen expertise 'HST' bij de aanleg van L1. De Fransen zullen dus wel de technische kant vd zaak geregeld hebben.
Nu bij L4 heb je Infrabel & TUC-rail die toch al ervaring hebben opgedaan op L1 + aanleg L2 + L3.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

Wat ik wilde zeggen is dat je een Belgisch versie hebt van de tvm en de Franse, je hebt dus verschil in reglementering.
Plaats reactie