Station Leuven 14/07

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
mirax
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mei 2007, 00:52

Station Leuven 14/07

Bericht door mirax »

Ik kwam vandaag rond 14u55 in Leuven aan met de IC (nou ja...) uit Antwerpen. Op spoor 5, want op spoor 6 stond een (volle) Thalys stil met bestemming Köln Hbf (gezien op de displays naast de deuren) en op spoor 7 zowaar een ICE. Achter die ICE (kant Brussel) stonden twee gekoppelde Infrabel lieverdjes te grommen (6225 en 6324), de 6324 stond bijna neus aan neus (nauwelijks een halve meter tussen) met de ICE. Rond drie uur verdwenen zij plots in de goederenbundel, de ICE bleef wortel schieten.


Ik ben nog even blijven staan om te zien of er nog iets te gebeuren stond (quod non) maar moest mijn bus halen... Weet iemand wat er aan de hand was? Volgens de infoborden reden alle treinen op tijd, enkel een paar spoorwissels waren aangegeven.
Op het scherm van spoor 7 (ICE) stond 'aankomst IR'...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Station Leuven 14/07

Bericht door treinbruno »

in ans verwonderde mij het ook al dat er een ICE stil stond op het perron.

op de displays in luik waren er bij alle treinen uit brussel vertragingen te zien.
dat is dus de reden...
Afbeelding
Nekvin

Re: Station Leuven 14/07

Bericht door Nekvin »

er was blijkbaar iets gebeurd op de lijn 2. Er was een spoor versperd, het fijne weet ik er ook niet van, maar dit kan mogelijk een oorzaak zijn.

edit: of een gevolg van de thalys of de ICE die eventueel in panne stond fzo
Kris

Re: Station Leuven 14/07

Bericht door Kris »

ICE 15 FBMZ-FFM haalde vandaag Hoegaarden niet op L2 tengevolge een panne. Dus werd hij na een anderhalf uur terug richting Leuven getrokken. ICE 14 & 17 waren heden zelfs afgeschaft... Het blijven slechte tijden voor het ICE-verkeer. :?
Dan was er ook nog een Maastricht-Brussel-express die 40min defect stond op L2.
Bartjedj

Re: Station Leuven 14/07

Bericht door Bartjedj »

Zijn de ICE's altijd zo onbetrouwbaar geweest, of staan ze nu in de spotlights en horen we enkel nu alles wat er gebeurt rond die stellen? :?

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Station Leuven 14/07

Bericht door Steven »

het is algemeen geweten da ze wel is last hebben met het rijden onder onze 3000V.
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Station Leuven 14/07

Bericht door gysev »

Die ICE3's zijn nooit echt betrouwbaar geweest, ook niet op het Duitse net. Dat de ICE14/17 waren afgeschaft heeft de maken met die ontsporing in Keulen van vorige week. Alle stellen moeten binnen voor nazicht en dat betekent dat er momenteel veel te weinig beschikbaar zijn voor de dienst. De DBAG geeft gewoon voorrang aan het binnenlands verkeer.
Kris

Re: Station Leuven 14/07

Bericht door Kris »

gysev schreef:De DBAG geeft gewoon voorrang aan het binnenlands verkeer.
Dat is wel een gevaarlijk spelletje omdat de ICE Brussel-Frankfurt niet zo'n goede alternatieven heeft. Met de IC A naar Welkenraedt om daar over te stappen op de Museumbahn naar Aachen waar er gebruik kan gemaakt worden van een RE naar Köln noem ik geen goed alternatief voor een ICE... :?
Trainspotterke

Re: Station Leuven 14/07

Bericht door Trainspotterke »

Die 62's (uitgerust met TBL2) zijn niet van Infrabel, maar van de NMBS! :wink:
Plaats reactie