Triple Playmobils ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Steven schreef:Die kortere treinen zijn er niet noodzakelijk door een tekort aan MW 41, er zijn ook nog andere zaken.
Beperking tot max 5 MW41 in 1 trein
Perrons die op verschillende plaatsen niet lang genoeg is om al dat materieel te ontvangen.
1) Er zijn al enkele weken tests aan de gang om de maximum samenstelling van een MW41-trein te brengen van 5 naar 6 stellen. En dat zal zeker nodig zijn op drukke diesellijnen.
2) Als er op drukke diesellijnen perrons worden aangelegd om maar 8 rijtuigen te kunnen ontvangen (als er tijdens de spits met 10 worden gereden), wie z'n fout is dat dan? Degene die deze fout maakt moet ze ook maar oplossen.

Maar deze 2 punten zijn totaal andere thema's. Hier gaat het toch over verlenging van de MW41 van 2 naar 3 bakken?

Nogmaals: kent hier iemand de stavaza van?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Dietrich

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Dietrich »

Het zou mij verbazen als er veel diesellijnen zijn met MW41 waar de perrons 5 stellen kunnen ontvangen. Misschien kan iemand dit eens vergelijken met de lengte van de perrons te vinden op railaccess.be. De lengte van 5 MW41 is 248 meter.
Wover

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Wover »

Antwerpen (C en Berchem), Lier, Herentals, Geel en Mol kunnen denk ik wel 10 rijtuigen ontvangen. Over Olen twijfel ik en alles daarachter doet er niet toe aangezien de trein gesplitst wordt.
melle

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door melle »

In Olen geraakt de trein er niet op. Er is wel genoeg plaats en de NMBS is druk bezig met de vernieuwingen van de parking en fietsenstalling e.d. Het perron echter verlengen met 50 meter gaat niet. :shock: Achja zolang er nitwitten baas zijn bij de nmbs zal het weer jaren duren eer ze beseffen dat dat stuk gemakkelijk verlengd kan worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Steven »

LML schreef: 2) Als er op drukke diesellijnen perrons worden aangelegd om maar 8 rijtuigen te kunnen ontvangen (als er tijdens de spits met 10 worden gereden), wie z'n fout is dat dan? Degene die deze fout maakt moet ze ook maar oplossen.
Maar deze 2 punten zijn totaal andere thema's. Hier gaat het toch over verlenging van de MW41 van 2 naar 3 bakken?
Dat is gewoonweg geschiedenis, vroeger was er bijna nergens een perron lang genoeg, zelfs in Antwerpen centraal hadden ze problemen met lange treinen.
elriverslide

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door elriverslide »

Wover schreef:Antwerpen (C en Berchem), Lier, Herentals, Geel en Mol kunnen denk ik wel 10 rijtuigen ontvangen. Over Olen twijfel ik en alles daarachter doet er niet toe aangezien de trein gesplitst wordt.
In de zomer rijd er elke dag 1 trein tussen Neerpelt en Blankenberge, deze wordt met 5 MW41's gereden. Neerpelt en Lommel zijn geen probleem, Overpelt wel.
Deze trein vertrekt 's morgens vroeg, komt in de voormiddag aan in blankenberge, staat daar dan uren stil om 's avonds terug te keren.

Melle schreef:In Olen geraakt de trein er niet op. Er is wel genoeg plaats en de NMBS is druk bezig met de vernieuwingen van de parking en fietsenstalling e.d. Het perron echter verlengen met 50 meter gaat niet. Achja zolang er nitwitten baas zijn bij de nmbs zal het weer jaren duren eer ze beseffen dat dat stuk gemakkelijk verlengd kan worden.
In Geel was het perron reeds lang genoeg, maar dat hebben ze vorig jaar een stuk langer gemaakt. De reden hiervoor is mij nog altijd niet duidelijk. (perronboorden en grind teveel zeker)
Dietrich

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Dietrich »

Wover schreef:Antwerpen (C en Berchem), Lier, Herentals, Geel en Mol kunnen denk ik wel 10 rijtuigen ontvangen. Over Olen twijfel ik en alles daarachter doet er niet toe aangezien de trein gesplitst wordt.
Heb eens gekeken en op L122 zijn alle perrons te kort, met uitzondering van deze in Geraardsbergen en Zottegem uiteraard, en spoor B in Scheldewindeke. :)
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

elriverslide schreef:In Geel was het perron reeds lang genoeg, maar dat hebben ze vorig jaar een stuk langer gemaakt. De reden hiervoor is mij nog altijd niet duidelijk. (perronboorden en grind teveel zeker)
Het perron in Geel hebben ze niet langer gemaakt. Ze hebben er vorig jaar wel de bovengrondse oversteek (via de sporen) verwijderd. De treinen richting Antwerpen stoppen nu een stuk dichter bij de overweg.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Wover schreef:Antwerpen (C en Berchem), Lier, Herentals, Geel en Mol kunnen denk ik wel 10 rijtuigen ontvangen. Over Olen twijfel ik en alles daarachter doet er niet toe aangezien de trein gesplitst wordt.
In alle IR-stations tussen Antwerpen en Mol kunnen er treinen met 12 bakken halt houden aan het perron. Olen idd niet. Daar is 8 het maximum.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door treinbruno »

kunnen de IR treinen olen dan niet overslaan en alleen de L trein laten stoppen?
dat is toch maar zo'n klein gehucht :P
Afbeelding
elriverslide

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door elriverslide »

LML schreef:
elriverslide schreef:In Geel was het perron reeds lang genoeg, maar dat hebben ze vorig jaar een stuk langer gemaakt. De reden hiervoor is mij nog altijd niet duidelijk. (perronboorden en grind teveel zeker)
Het perron in Geel hebben ze niet langer gemaakt. Ze hebben er vorig jaar wel de bovengrondse oversteek (via de sporen) verwijderd. De treinen richting Antwerpen stoppen nu een stuk dichter bij de overweg.
Het klopt inderdaad dat die oversteek verwijderd is, maar dat bedoel ik niet. Enkel spoor 2 (treinen richting Mol en verder) is op het uiteinde een stuk verlengd. De verlenging is aan de kant van Mol gebeurt en niet aan de overweg bij het station. Vroeger liep het perron tot waar de struiken ophielden, nu loopt dat nog een stukje verder. En bovendien hebben ze het niet eens deftig gedaan, de platiek tussen het grind en de perronboorden is niet goed afgesneden en het grind steek af tegenover de rest van het perron. Het verlengen van het perron is enkele weken later na het afbreken van de oversteek gebeurd.

Het andere perron (spoor 1) was al langer als perron 2, en is niet verlengd.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Nicholas »

treinbruno schreef:kunnen de IR treinen olen dan niet overslaan en alleen de L trein laten stoppen?
dat is toch maar zo'n klein gehucht :P
Bij de IR-e verbinding zou men de stop in Olen beter afschaffen en deze in Nijlen laten stoppen.
Nijlen heeft wel wat meer reizigers dan Olen en wordt enkel door L-treinen bediend.

Of gewoon de stop In Olen afschaffen is ook nog een optie.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

elriverslide schreef:Het klopt inderdaad dat die oversteek verwijderd is, maar dat bedoel ik niet. Enkel spoor 2 (treinen richting Mol en verder) is op het uiteinde een stuk verlengd. De verlenging is aan de kant van Mol gebeurt en niet aan de overweg bij het station. Vroeger liep het perron tot waar de struiken ophielden, nu loopt dat nog een stukje verder. En bovendien hebben ze het niet eens deftig gedaan, de platiek tussen het grind en de perronboorden is niet goed afgesneden en het grind steek af tegenover de rest van het perron. Het verlengen van het perron is enkele weken later na het afbreken van de oversteek gebeurd.

Het andere perron (spoor 1) was al langer als perron 2, en is niet verlengd.
Dan is het wel heel stom dat ze vorig jaar dat perron verlengd hebben. Toen die oversteek verwijderd is, werd er onmiddellijk naar een oplossing gezocht. Dit zou een voetgangers- en fietstunnel worden (waar ze volgend jaar (2010) gaan aan beginnen). Tijdens die werkzaamheden worden ook de perrons verhoogd (naar 55cm)... Echt stom, vorig jaar een perron verlengen als ze volgend jaar de boel weer gaan opengooien... typisch Belgisch...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Nicholas schreef:
treinbruno schreef:kunnen de IR treinen olen dan niet overslaan en alleen de L trein laten stoppen?
dat is toch maar zo'n klein gehucht :P
Bij de IR-e verbinding zou men de stop in Olen beter afschaffen en deze in Nijlen laten stoppen.
Nijlen heeft wel wat meer reizigers dan Olen en wordt enkel door L-treinen bediend.

Of gewoon de stop In Olen afschaffen is ook nog een optie.
Was dit al geen topic op dit forum: 'stopplaatsen die gesloten (kunnen) worden'? Als ik me niet vergis, ging het o.a. over Overpelt en Neerpelt dat nauwelijks op 1km van elkaar ligt... Olen zou ik mooi open houden, Nijlen verdient idd. ook een IR-stop...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
melle

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door melle »

Nicholas schreef:
treinbruno schreef:kunnen de IR treinen olen dan niet overslaan en alleen de L trein laten stoppen?
dat is toch maar zo'n klein gehucht :P
Bij de IR-e verbinding zou men de stop in Olen beter afschaffen en deze in Nijlen laten stoppen.
Nijlen heeft wel wat meer reizigers dan Olen en wordt enkel door L-treinen bediend.

Of gewoon de stop In Olen afschaffen is ook nog een optie.
Dude, ik woon in Olen en ik kan u verzekeren dat er genoeg mensen in Olen zijn die de trein nemen. Dat ze gewoon het peroon verlengen, er is genoeg plaats. Dan moet er niets worden afgeschaft. En ten tweede Olen is geen klein gehucht maar een dorp met 3 parochies, misschien kan je eens om 8 uur op het station van Olen komen kijken en dan zal je zien dat je in somige wagons er niet meer bij kan.
Plaats reactie