Triple Playmobils ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Nicholas »

melle schreef:
Nicholas schreef:
treinbruno schreef:kunnen de IR treinen olen dan niet overslaan en alleen de L trein laten stoppen?
dat is toch maar zo'n klein gehucht :P
Bij de IR-e verbinding zou men de stop in Olen beter afschaffen en deze in Nijlen laten stoppen.
Nijlen heeft wel wat meer reizigers dan Olen en wordt enkel door L-treinen bediend.

Of gewoon de stop In Olen afschaffen is ook nog een optie.
Dude, ik woon in Olen en ik kan u verzekeren dat er genoeg mensen in Olen zijn die de trein nemen. Dat ze gewoon het peroon verlengen, er is genoeg plaats. Dan moet er niets worden afgeschaft. En ten tweede Olen is geen klein gehucht maar een dorp met 3 parochies, misschien kan je eens om 8 uur op het station van Olen komen kijken en dan zal je zien dat je in somige wagons er niet meer bij kan.
Ik zeg niet dat Olen een gehucht is,verre van, maar ik vraag me af waarom Olen een IR-stop heeft terwijl Kessel, Nijlen en Bouwel stations zijn met ongeveer evenveel reizigers (Nijlen en Bouwel zelfs meer) terwijl daar enkel L-treinen stoppen.

Nuja, van mij mogen ze evengoed de stop in Olen houden, het tijdsverlies is gering en het zorgt toch voor een betere bediening, en misschien kunnen ze dan het perron verlengen zodat langere treinen geen problemen vormen. :wink:
:)


Volgens mij, 't is gewoon mijn persoonlijke ervaring, je hoeft er dus niet mee akkoord te gaan, worden de stations tussen Lier en Herentals toch als minderwaardig behandeld.
Sinds de nieuwe dienstregeling is het al verbeterd (nieuwe L-trein Lier-Herentals(, maar er is toch nog veel ruimte voor verbetering.
melle

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door melle »

In Bouwel neemt zo goed als niemand de trein. Het ligt dan ook 2 km uit de dorpskern en midden in de velden.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Zeg mannekes, kunnen we nu terug eindelijk ter zake komen? Treinsamenstellingen, perronlengtes, stations/stopplaatsen/haltes, e.d., daar zijn toch andere topics voor?

't Gaat hier toch over 3-delige MW41'ers als ik me niet vergis...

Thanks...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Wover

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Wover »

melle schreef:In Bouwel neemt zo goed als niemand de trein. Het ligt dan ook 2 km uit de dorpskern en midden in de velden.
Blijkbaar toch meer dan in Olen he...

Stations tussen Lier en Mol:

Lier: 5020
Kessel: 338
Nijlen: 487
Bouwel: 406
Wolfstee: 88
Herentals: 3173
Olen: 352
Geel: 2038
Mol: 2206

Cijfers van 2007
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Hobbes »

Dat er hier heel veel naast de (topic) kwestie gezeverd wordt is een oud zeer op dit forum...
Trammist

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Trammist »

Hobbes schreef:Dat er hier heel veel naast de (topic) kwestie gezeverd wordt is een oud zeer op dit forum...
Op alle forums. Hoewel het hier wel vrij extreem is in vergelijking met met andere fora die ik bezoek...

Bouwel, dat is een onaantrekkelijk ding, dat ook nog eens middenin een patattenveld ligt, met onverharde, slijkerige perrons (hoewel er perronboorden opgestapeld liggen?), met een versleten, scheefgezakt, vuil schuilhuisje...
pietje

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door pietje »

Poging om terug on topic te geraken:
In België is de maximum samenstelling voor stellen 12 wagens (al dan niet aangedreven).
Dus met de extra tussenbak kan de capaciteit op de drukke lijn tussen Mol en Antwerpen verhoogd worden.
Nu is daar de maximale samenstelling 5 stellen, dus 10 wagens, alle 10 met ruimteverlies door de stuurpost.
Als men nu kan gaan van 10 naar 12 wagens, met slechts 8 stuurposten, dan zijn dat toch heel wat extra plaatsen.

Indien hiervoor perrons verlengd moeten worden, dan is dat maar zo, best dat men er op tijd aan begint.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Nicholas »

LML schreef:Zeg mannekes, kunnen we nu terug eindelijk ter zake komen? Treinsamenstellingen, perronlengtes, stations/stopplaatsen/haltes, e.d., daar zijn toch andere topics voor?

't Gaat hier toch over 3-delige MW41'ers als ik me niet vergis...

Thanks...
Om op de vraag te antwoorden van dit topic: ja, ik vind dat er gerust een deel van de MW 41's mag omgebouwd worden.
Langs de andere kant is het misschien ook nuttig om al aan nieuw dieselmaterieel te denken?


Ik vond de discussie best interessant en ik begrijp dat deze hier niet echt past, maar in welk topic dan wel?
Ik ben nog geen professional met dit forum, dus kan best nog wat hulp gebruiken.

Zou het niet interessant zijn om een vanalles en nog wat topic van de spoorlijnen te maken? Bv. Lijn 15, Lijn 16, ...
Dietrich

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Dietrich »

Nieuw dieselmaterieel zie ik er niet direct komen. Er zijn toch redelijk wat MW's en ik vermoed dat de grootste problemen met capaciteit zich voordoen op geëlektrificeerde lijnen.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Ik dacht dat Bombardier (toen BN) in Brugge een dieselversie had van de AM96... Verbeter me als ik fout ben. Maar 'wegens te duur' is de NMBS niet op die kar gesprongen. Het dieselmaterieel moest goedkoper zijn en elders gebouwd worden.
Toen er al enkele MW41'ers geleverd waren vanuit Spanje, was er al sprake om een gedeelte van de reeks toch 3-delig te leveren (voor de zwaardere en drukkere diesellijnen), maar ook dat was te duur...

Dus nu zitten ze met de gebakken peren en 9 jaar na datum wordt er dan gesproken om de MW41'ers - al dan niet geheel of gedeeltelijk - 3-delig te maken...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door K V B »

Steven schreef:Die kortere treinen zijn er niet noodzakelijk door een tekort aan MW 41, er zijn ook nog andere zaken.
Beperking tot max 5 MW41 in 1 trein
Perrons die op verschillende plaatsen niet lang genoeg is om al dat materieel te ontvangen.

Dit zijn de twee voornaamste reden waarom nog beperkingen zijn aan het uitbaten van die diesellijnen. Wat baat het die treinen langer te maken als de mensen hun bennen moeten breken (vrij letterlijk te nemen) om in of uit de trein te geraken. Ook moet je rekening houden met de stations op de eindpunten die voldoende vrije lengte moeten hebben om dergelijke samenstellingen te ontvangen (Ronse en Eeklo bijvoorbeeld), indien ze daar maar max 4 mw 41 tussen 2 seinen krijgen (om zodoende op de hoofdlijn de rijrichting te kunnen veranderen voor de seinen). Je moet bij dergelijke problemen naar alle problemen kijken dus en niet enkel naar het materieel op zichzelf.
Het is ook klantvriendelijker om meer capaciteit aan te bieden door gewoon vaker te rijden, ipv. met langere treinen.
Wover

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Wover »

LML schreef:Ik dacht dat Bombardier (toen BN) in Brugge een dieselversie had van de AM96... Verbeter me als ik fout ben. Maar 'wegens te duur' is de NMBS niet op die kar gesprongen. Het dieselmaterieel moest goedkoper zijn en elders gebouwd worden.
Toen er al enkele MW41'ers geleverd waren vanuit Spanje, was er al sprake om een gedeelte van de reeks toch 3-delig te leveren (voor de zwaardere en drukkere diesellijnen), maar ook dat was te duur...

Dus nu zitten ze met de gebakken peren en 9 jaar na datum wordt er dan gesproken om de MW41'ers - al dan niet geheel of gedeeltelijk - 3-delig te maken...
De originele Deense neuzen (die in Denemarken rondrijden) waarop de AM96 zeer lichtjes op gebaseerd is, zijn dieselstellen ;).

http://www.railfaneurope.net/pix/dk/die ... y/pix.html
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Hobbes schreef:Dat er hier heel veel naast de (topic) kwestie gezeverd wordt is een oud zeer op dit forum...
Op dit forum is het echt erg, ja,... Ik ga hier 'ns beginnen over aquariumviskes en-planten op dit forum. En op een forum over aquariumviskes en -planten 'ns beginnen over spoorwegen en treinen. 'ns Zien wat dan de reacties zullen zijn... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door FLV-FGSP »

Om op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen: het project voor de verlenging van de MW41 is vertikaal geclasseerd. Men zoekt nu andere oplossingen.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Oef... toch één iemand die 'to the point' is...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie