Moderniseringen materieel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AM80

Moderniseringen materieel

Bericht door AM80 »

Hallo iedereen,

Een tijdje geleden las ik op het forum over de nakende moderniseringen van het rolland materieel. Is hier al wat schot in de zaak? Zijn er al stellen/wagons, waar het werk aan begonnen is?

Alvast bedankt
Alain
Wover

Bericht door Wover »

Op de B-website staat nog altijd dat de M5'en vernieuwd gaan worden, maar dat staat er ook al een jaar of 2.

Daarnaast werd er ook iets gezegd over de varkensneuzen en de breaks, maar dat was volgens mij gewoon speculatie van op dit forum...
tom007

Bericht door tom007 »

ik had gehoord van een treinfreak dat er al bijna beslist is van de nieuwe locs dat de siemens die mss mocht maken. maar ik weet niet dat de informatie juist is.
Bert

Bericht door Bert »

tom007 schreef:ik had gehoord van een treinfreak dat er al bijna beslist is van de nieuwe locs dat de siemens die mss mocht maken. maar ik weet niet dat de informatie juist is.
Het kan bombardier zijn , siemens of alstom. Maar wat het zal worden weet niemand.
Braintrain

Modernisering materieel

Bericht door Braintrain »

Nog maar pas gehoord over 35 zware diesellocs (waarschijnlijk de
Voith Maxima met ABC motoren en 50 elecktrische locs die misschien wel
een navolgbestelling van de reeks 13 zou kunnen zijn.
Shrek

Bericht door Shrek »

De stelletjes 600-700, de M4 en de I6-I10 worden momenteel gemoderniseerd. De M5 en de varkensneuzen gaan zeker ook een grondige beurt krijgen en al de rest is nog niet zeker :wink:
adminn

Bericht door adminn »

hoe gaan die varkens er dan uitzien? denk tog dat die superlelijk staan in het grijs :?
Steven

Bericht door Steven »

dat met met die M5 en breaks nog niet bezig is, is normaal, je kan niet alles tegelijk doen aangezien dit een serieuse verstoring in de beurtregeling zal veroorzaken, ik vermoed dat de M5 zal gedaan worden op het moment men de volgende lading M6 zal beginnen leveren, alsook de breaks en 800-en zal men vermoedelijk beginnen eens men rond is met de klassiekjes denk ik
Shrek

Bericht door Shrek »

ik denk dat de breaks pas gedaan worden als de 75'en gedaan zijn :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Shrek schreef:ik denk dat de breaks pas gedaan worden als de 75'en gedaan zijn :P
Liever eerst de Breaks, die zijn er al meer aan toe.
Steven

Bericht door Steven »

denk het ni, de ms800- rijden al sinds hun aankoop in dat interieur rond, de ms breaks zijn 5-8 jaar jonger van interieur :-)
Shrek

Bericht door Shrek »

de middenste rijtuigen zijn nog maar 15 jaar oud :roll:
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:de middenste rijtuigen zijn nog maar 15 jaar oud :roll:
voila nog straffer dus :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Die Breaks zien er wel bouwvalliger uit. Losschienende zetels, grafittie en zo... Terwijl die MS 75 er nog degelijker uitzien.
Shrek

Bericht door Shrek »

dat vind ik juist niet :!:
de ms75 ziet er echt afgeleefd uit, de breaks hebben meestal wel herstellingen in hun zetels, maar ze zijn nog goed :wink:
Plaats reactie