Moderniseringen materieel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Terminus schreef: Daar is allemaal wel over gesproken en er is in 2001 een I10 (en naar ik eens hoorde ook een I6) aangepast aan de I11'en. Deze heeft een tijd in een I11-samenstelling IC-treinen gereden, maar er is nooit een vervolg op deze ritten gekomen... Tja, een te weinig aan locs type 13 maakt dat die aanpassing (voorlopig) weinig zin heeft, zeker?
Hier op de ICg heeft er eens enkele dagen een I6 gereden in een I11 ram. En in SJ stond er een foto van een I10 in de ICa.
In de bijlage zitten enkele foto's, helaas niet zo van vreselijk goede kwaliteit, maar ze zijn het bewijs dat er een I6 tussen I11 heeft meegereden in TD.
Groeten,
Joris De Mol
// De foto's zullen voor een volgende keer zijn, want, ik kan ze niet uploaden via m'n bericht :
Sorry, but the maximum filesize for all Attachments is reached. Please contact the Board Administrator if you have questions.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zolang de loc op kop staat maakt dat niks uit, is nog geen sluitend bewijs voor het trek duw rijden van de trein met I6, zover ik weet zijn er enkel aanpassingen gedaan voor het sluitingsbevel van de deuren
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik heb hem getrokken gezien, en geduwd.
Het bewijs komt straks.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Hier zijn de foto's, helaas wel in slechte kwaliteit, maarja... : Afbeelding Afbeelding Afbeelding Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

amaai straf, weet ge of ze dan ook andere draaistellen gestoken hebben voor 200 te rijden en de deurdichtingen hebben aangepast?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Mits wat photoshopwerk kan je toch nog iets goed van die 1ste foto maken :). Afbeelding
Moi

Bericht door Moi »

Er zijn idd. testen geweest om I6'en te integreren in de T/D-formaties met I11 en T13. Waarom de proeven zijn afgebroken weet ik niet, maar ik zag er het nut niet echt van in... ze hebben toch genoeg I11'en om die enkele stammen te vormen.

De deuren waren niet aangepast, de treinen reden toen gewoon in internationale modus en de treinen reden toen nog over de oude lijn dus niet nodig om de snelheid te verhogen....
260689
Berichten: 3335
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

I11 genoeg daar heb ik soms men twijfels over.Sinds die snelle P trein Luik - Brussel erbij hebben ze heel wat te kampen met I11 en moeten ze af en toe weer 2 stuurrijtuigen eraan hangen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat van die twee stuurrijtuigen heeft niks te maken met gebrek aan materieel, maar met verandering van samenstelling, omwisselen van 11 naar 8 rijtuigen op de meeste snelle manier (lees = minder rangeringen)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

er is geen tekort aan I11, maar als ze er meer hebben kunnen ze er gewoon meer lijnen mee rijden :P (liever een I10 voor mij dan een break :wink: )
RhB

Bericht door RhB »

I10 waren dan ook zeer geslaagde wagons. En het zijn ook mijn favorieten. Alhoewel ik nu zelden per trein reis, het is al verdomd lang geleden dat ik er nog is inzat. :cry:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
@ Simpy.be: De fotoshop bwewerking is zeer geslaagd!
Ik weet enkel datr die testen zeer snel afgebroken zijn (tenzij hij ook op de ICa getest is). Want bij mijn weten hielden de testen na 1 dag al op. Misschien waren het 2 dagen, maar, ik denk maar 1 dag, anders had ik er meer foto's van gemaakt.
De reden waraom die I10 niet verbouwd worden was dacht ik het financiële gebrek...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

In De IC A hebben er ook nog een hele tijd I10-rijtuigen meegereden! Dit rijtuig hing dan als eerste tegen de locomotief. Het was bedoeld als test om te zien of het I11-stuurstandrijtuig signalen doorgaf aan de duwende 13, via het I10-rijtuig.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Hoeveel I10'en zijn er eigenlijk aangepast voor 200?
Ik heb het niet over de SR3 en de resto's.
De SR3 of een resto zou toch perfect gaan in de IC A (@200km/u en trek-duw) neem ik aan.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

SIMPY.be schreef:Hoeveel I10'en zijn er eigenlijk aangepast voor 200?
Ik heb het niet over de SR3 en de resto's.
De SR3 of een resto zou toch perfect gaan in de IC A (@200km/u en trek-duw) neem ik aan.
Ik dacht geen één! :?
Plaats reactie