Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rds

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rds »

Is er al meer nieuws over de trein naar Noorderkempen? Ik zit namelijk met het volgende probleem. Op 18/11 vervalt het keuringsbewijs van mijn wagen en ik zou die door een opkoper willen laten meenemen. Tot 14/12 behelp ik me wel zonder wagen, maar als die trein dan niet rijdt ben ik wel dik gezien. Ik moet dus voor 17/11 beslissen om eventueel nog wel naar de keuring te gaan, maar als de NMBS de regeling pas 20/11 online zet... :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

ik denk dat je zal moeten afwachten tot december zelf, de nmbs heeft een uurregeling en al voorzien, die kan je zien op www.bttb.be waar er een korte samenvatting staat van de nieuwigheden. De nmbs is nu echter afhankelijk van bombardier om de laatste aanpassingen voor de etcs in orde te krijgen op die traxx locs.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

rds schreef:Is er al meer nieuws over de trein naar Noorderkempen? Ik zit namelijk met het volgende probleem. Op 18/11 vervalt het keuringsbewijs van mijn wagen en ik zou die door een opkoper willen laten meenemen. Tot 14/12 behelp ik me wel zonder wagen, maar als die trein dan niet rijdt ben ik wel dik gezien. Ik moet dus voor 17/11 beslissen om eventueel nog wel naar de keuring te gaan, maar als de NMBS de regeling pas 20/11 online zet... :roll:
Ik zou er maar niet te veel op rekenen als ik van u was. Negen kansen op tien komt er weer niets van.
Nu de NMBS weer een nieuwe zondebok heeft gevonden (Bombardier) kunnen ze weer voort voor een aantal maanden.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door FLV-FGSP »

In de "Voortgangsrapportage" van Eurlings aan het Nederlandse Parlement staat:
Van fabrikant Bombardier zijn signalen ontvangen dat het geschikt maken van het TRAXX-materieel voor ERTMS Level 2 meer tijd vergt en dat dit materieel pas vanaf voorjaar 2010 op het gehele tracé inzetbaar zal zijn. De vervoerder is hierover in gesprek met Bombardier.
Tenzij de NMBS nog een of ander konijn uit de hoed tovert zal er voorlopig geen dienst op de L4 zijn.
rds

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rds »

Ze hebben het al wel voorzien in de planning, maar mag ik aannemen dat als ze 1 van de dagen de nieuwe planning op nmbs.be zetten en hij is er mee in opgenomen, dat ze ook effectief gaan rijden of wil dat nog niks zeggen?

De NMBS moet dat toch ook een tijd van tevoren definitief weten, of gaan ze tegen de TB's pas op 13 december zeggen je moet morgen komen rijden?

In een brief aan de gemeente Brecht schrijven ze dat de kans groot is maar geen 100% zekerheid. Daarvoor moeten ze de resultaten van de testen in augustus afwachten. Ondertussen moeten ze deze resultaten toch al weten? Of is Bombardier as we speak er nog altijd mee bezig?
http://www.brecht.be/Info/BN2008-6.pdf#page=36
rds

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rds »

FLV-FGSP schreef:In de "Voortgangsrapportage" van Eurlings aan het Nederlandse Parlement staat
Ok, maar ze spreken over het 'gehele tracé'. Ik ken er niks van, maar zijn er voor de dienst Brecht - Antwerpen niet minder strenge regels dan de grensoverschrijdende? Vandaar dat ze misschien de term "gehele tracé" in de mond nemen. De internationale trein was sowieso veel later voorzien dat de IC trein
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

rds schreef: In een brief aan de gemeente Brecht schrijven ze dat de kans groot is maar geen 100% zekerheid. Daarvoor moeten ze de resultaten van de testen in augustus afwachten. Ondertussen moeten ze deze resultaten toch al weten? Of is Bombardier as we speak er nog altijd mee bezig?
Beste rds,
Die brief van Descheemaecker aan de burgemeester van Brecht is een opeenstapeling van uitvluchten en als je goed tussen de regels leest, zie je dat hij eigenlijk zegt dat Bombardier geen tijd heeft om zich met dit project bezig te houden omdat er belangrijker projecten zijn in Europa.
Dan weet je al genoeg denk ik.
De burgemeester van Brecht is trouwens zo woedend over de voortdurende uitstellen van de NMBS dat hij voortaan iedereen met vragen rechtstreeks doorverwijst naar Descheemaecker.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rvdborgt »

rds schreef:
FLV-FGSP schreef:In de "Voortgangsrapportage" van Eurlings aan het Nederlandse Parlement staat
Ok, maar ze spreken over het 'gehele tracé'. Ik ken er niks van, maar zijn er voor de dienst Brecht - Antwerpen niet minder strenge regels dan de grensoverschrijdende?
Eigenlijk niet. Op het hele traject is in principe ERTMS level 2 nodig en ligt er level 1 als backup. Bombardier krijgt level 2 niet werkend op zijn locs, maar level 1 schijnt het wel te doen. In Nederland zal er waarschijnlijk vanaf januari van Amsterdam naar Rotterdam gereden worden onder level 1. Dat zou ook tussen Antwerpen en Noorderkempen moeten kunnen, maar Infrabel en de FOD zullen daar ongetwijfeld bezwaren tegen uitvinden, anders hadden ze er al lang gereden. Je kunt immers met zeer eenvoudige beveiliging rijden als er maar 1 trein op het baanvak is.

Groetjes,
Rian
Nekvin

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Nekvin »

Robin schreef:weet er iemand of de IC's brussel/chalala-Antwerpen/Essen meer worden verspreid over een uur? Nu rijden er 4 IC's richting antwerpen binnen de 30min :?
het schijnt dat er van in antwerpen centraal geen enkele rechtstreekse trein meer naar charleroi gaat rijden. Die gaan nog maar tot nijvel rijden en dan terugkeren
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

Dat klopt al niet want Brussel zuid blijft treinen Antwerpen Charleroi doen zoals we de roosters nu gekregen hebben voor de diensten.
Tijdens de spits komt er wel een doorgetrokken verbinding Antwerpen Nijvel, de stoptrein zou dan doorrijden tot Nijvel, tot op heden zijn dat altijd de CR treinen Louvain la Neuve Brussel die dat deden.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Hobbes »

Klopt niet, FN heeft verschillende treinen FES-FCR in de nieuwe diensten zitten.
In de spits gaan een aantal stoptreinen idd doorrijden naar FNVT.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

dan zullen charleroi en schaarbeek ook nog wel de diensten hebben tot fcr.
Wover

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Wover »

De nieuwe dienstregeling zou rond 11 november online moeten beschikbaar zijn ;).
Trainspotterke

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Trainspotterke »

Adler schreef:
rds schreef:Is er al meer nieuws over de trein naar Noorderkempen? Ik zit namelijk met het volgende probleem. Op 18/11 vervalt het keuringsbewijs van mijn wagen en ik zou die door een opkoper willen laten meenemen. Tot 14/12 behelp ik me wel zonder wagen, maar als die trein dan niet rijdt ben ik wel dik gezien. Ik moet dus voor 17/11 beslissen om eventueel nog wel naar de keuring te gaan, maar als de NMBS de regeling pas 20/11 online zet... :roll:
Ik zou er maar niet te veel op rekenen als ik van u was. Negen kansen op tien komt er weer niets van.
Nu de NMBS weer een nieuwe zondebok heeft gevonden (Bombardier) kunnen ze weer voort voor een aantal maanden.
Dat zou ik nog niet durven zeggen! Ik denk dat het vrij zeker is dat het in december nu eindelijk zal doorgaan. Denk maar aan de Maastricht Express, waarvan ze een week voor zijn indienstname ook nog niet zeker wisten of heel het boeltje nog ging doorgaan.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Trainspotterke schreef: Dat zou ik nog niet durven zeggen! Ik denk dat het vrij zeker is dat het in december nu eindelijk zal doorgaan. Denk maar aan de Maastricht Express, waarvan ze een week voor zijn indienstname ook nog niet zeker wisten of heel het boeltje nog ging doorgaan.
De NMBS is helemaal niet geinteresseerd in die verbinding Antwerpen-Noorderkempen.
De enige reden dat dit station er gekomen is, is dat men op die manier een cofinanciering van de Staat kon bekomen voor de aanleg van de HST lijn.
Dat is de echte reden, nu zit men er mee en men zal zeker geen inspanningen doen om de technische problemen op te lossen zolang er toch geen treinen naar Nederland kunnen rijden.
De jaarlijkse exploitatietoelage van de Staat van 1.9 miljoen euro voor de verbinding Antwerpen-Noorderkempen die men op die manier misloopt, neemt men er dan maar bij.
Plaats reactie