Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rds

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rds »

Ik ben er gisteren eens met het fietske gaan kijken. Er hangen daar jongeren rond die op de parking met een BMW toerekes liggen te slippen. Ze vliegen daarbij bijna op een verlichtingspaal. Ik moet zeggen dat er al bij al nog niks is gevandaliseerd en weinig graffiti te vinden is.

Wat me wel opviel. Er staat nu een houten constructie wat volgens mij de loketten moeten gaan voorstellen. Er kwam iemand buiten die de deur op slot draaide en wegreed. Teken dat er toch wat leven in de brouwerij zit?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

rds schreef:Ik moet zeggen dat er al bij al nog niks is gevandaliseerd en weinig graffiti te vinden is.
Dat komt omdat de NMBS de politie van Brecht heeft opgezadeld met de bewaking van het spookstation.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

tja dat moet anders ook bewaakt worden hoor als het in dienst is. Hier bij ons in de regio heb ik al aan verschillende stations tijdens de nacht controle gezien van politie, stations zijn tijdens sluitingsuren nogal eens een aantrekkingspool van hangjongeren.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Steven schreef:tja dat moet anders ook bewaakt worden hoor als het in dienst is. Hier bij ons in de regio heb ik al aan verschillende stations tijdens de nacht controle gezien van politie, stations zijn tijdens sluitingsuren nogal eens een aantrekkingspool van hangjongeren.
Het gemeentebestuur heeft al wel 30 keer aan de NMBS gevraagd voor avondverlichting maar daar komt niets van in huis.
Ook de veiligheidscamera's zijn er nog niet.
Zoals ik al zei, dat station en die verbinding kan de NMBS gestolen worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

Misschien moeten ze het is aan Infrabel vragen, ik zou niet weten wie er momenteel eigenaar is van het geheel. Trouwens bij zovele andere stations die vandaag wel in dienst zijn (en treinen voor hun deur zien stoppen) is er een gelijkaardig beheer moet je dan ook besluiten da al die verbindingen hun niet interesseren?
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door trainman »

eigenlijk wel, ja
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

rds schreef:Is er al meer nieuws over de trein naar Noorderkempen? Ik zit namelijk met het volgende probleem. Op 18/11 vervalt het keuringsbewijs van mijn wagen en ik zou die door een opkoper willen laten meenemen. Tot 14/12 behelp ik me wel zonder wagen, maar als die trein dan niet rijdt ben ik wel dik gezien. Ik moet dus voor 17/11 beslissen om eventueel nog wel naar de keuring te gaan, maar als de NMBS de regeling pas 20/11 online zet... :roll:
BTTB: NOORDERKEMPEN: TROP IS TE VEEL

IC-trein naar Brecht: drie jaar vertraging

Deze week werd bekend dat er voor december 2009 wellicht geen trein zal stoppen in het station Noorderkempen in de gemeente Brecht. Voor de Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) is de maat vol. Dit is de tiende keer dat de opening wordt uitgesteld, de eerste beloften waren voor een opening in december 2006.

De spoorgroep moet alles doen om de trein naar Brecht zo snel mogelijk te laten rijden. Dat kan met een eenvoudiger beveiliging of door veiligheidsinstallaties bij andere fabrikanten te bestellen. Als de NMBS dit niet wil, moet een andere spoorwegonderneming het maar doen. Binnenkort is de markt voor grensoverschrijdende treinen immers open.

De BTTB ziet in de Noorderkempen een groot potentieel voor de trein. Brecht en de omliggende gemeenten kennen een sterke inwonersgroei[1]. Met een snelle trein zouden de reizigers de automobilisten die op de E19 in de file staan vlot voorbijsteken.

De BTTB wijst erop dat de NMBS van het uitstel gebruik moet maken om een betere dienstregeling op te stellen en de geplande shuttle naar Noorderkempen te integreren in een volwaardige doorgaande trein tussen Breda en Brussel. De trein moet zeven dagen op zeven van ’s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat gaan rijden. Volgens de laatste planning voorziet de NMBS immers maar in een beperkte bediening: enkel op weekdagen en niet later dan 19u.

Ook Luc Aerts, burgemeester van Brecht, laat ons weten dit uitstel ten zeerste te betreuren.

[1]Brecht telt 27.000 inwoners. De volgende gemeenten zouden via Brecht ook een snelle treinverbinding naar Antwerpen krijgen: Wuustwezel (18.000 inwoners), Rijkevorsel (11.000), Hoogstraten (19.000). Samen 65.000 inwoners, het equivalent van middelgrote steden als Hasselt of Oostende.

Wat heb ik u gezegd ? Maar ja, het is allemaal negatieve zever die ik hier verkoop volgens sommigen.
rds

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rds »

ronduit schandalig. De vieze vettige zakkenvullers. We zullen ze in juni eens afstraffen.

Ondertussen met de auto naar de keuring gaan en weer een jaartje 75% belastingen op benzine betalen.
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Ruben »

rds schreef:ronduit schandalig. De vieze vettige zakkenvullers. We zullen ze in juni eens afstraffen.
In juni afstraffen? Is dit dan de schuld van het Vlaamse gewest? :?
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door ferry »

Hoi

Als een Minister kan EISEN dat de Benelux stopt in Mechelen kan zij ook EISEN dat de trein naar BRECHT rijdt.
Eens te meer een bewijs wat een kl.. apenland België is.
Geef mij maar Zwitserse treinen!


f
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door ferry »

Hoi

Het is hier reeds aangehaald: men hoeft GEEN NIEUWE LOKS om dit stuje lijn te berijden. 3 Deense neuzen volstaan!
Aan de andere kant: zijn ze alhier weer vergeten om in hun kontrakt een boetebeding in te schrijven? Wellicht anders zou Bombardier wel vlugger zijn. Het interesseert de Dir gen van de NMBS ook geen moer of deze trein nu rijdt of niet.
Horen wij enige politiekers?


f
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

Een minister kan eisen stellen maar daarom is het probleem bij Bombardier niet ineens weg. Je vergelijkt het laten stoppen van een trein (die ze eerst gewoon wilde laten doorrijden) met een technisch probleem wat zo goed als appelen met peren vergelijken is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

ferry schreef:Hoi

Het is hier reeds aangehaald: men hoeft GEEN NIEUWE LOKS om dit stuje lijn te berijden. 3 Deense neuzen volstaan!
Aan de andere kant: zijn ze alhier weer vergeten om in hun kontrakt een boetebeding in te schrijven? Wellicht anders zou Bombardier wel vlugger zijn. Het interesseert de Dir gen van de NMBS ook geen moer of deze trein nu rijdt of niet.
Horen wij enige politiekers?


f
Drie stellen MS 96 zijn niet geschikt voor dit werk, wegens niet voorzien van de nodige veiligheid in de stuurpost, als je dit gaat doen begin je vanaf nul met alle testen die er tot nu toe geweest zijn. De stellen hebben eveneens maar een max snelheid van 160 km/u. De loks die ze nu huren kunnen nadien altijd vlot terug naar cargoof de eigenaar en de kost van aanpassing is dus voor de eigenaar in dit geval is die NIET voor de nmbs die betalen enkel een vooraf afgesproken huurprijs.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door ferry »

Zo kunt ge ONBEKWAMEN steeds gelijk geven!
Het minst dat en directie en politiek zouden kunnen doen is BOMBARDIER in gebreke stellen en schadevergoeding eisen


f
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

Bormbardier gebruiken is al plan B aangezien origineel niet eens sprake was deze traxxen te moeten huren. Als je heel het verhaal kent weet je dat je eerst moet gaan kijken naar het niet tijdig klaar zijn van de stellen Ansaldo Breda uit Italie. Hierna is men overgeschakeld op het huren van loks, deze zijn door Bombardier tot op heden nog niet voorzien geweest van etcs level 2 en deze heeft er dus geen ervaring mee. Dit gebrek aan ervaring laat zich nu voelen.
Kort samengevat moet je de fout die jij op Bombardier wil steken eerder gaan zoeken in Italie wegens het niet tijdig leveren van bestelde treinen.
Plaats reactie