Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Begint dat spelletje hier nu weer opnieuw ?
Hoe is dat nu toch in godsnaam mogelijk om die altijd maar te blijven verdedigen voor alles en nog wat ?
Als de NMBS-top had gewild, dan reden er nu al lang treinen naar Brecht, zo simpel is dat.
En dat heeft niets met Bombardier te maken.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:Kort samengevat moet je de fout die jij op Bombardier wil steken eerder gaan zoeken in Italie wegens het niet tijdig leveren van bestelde treinen.
Zoek de fout maar bij onze noorderburen :wink: . Zij wouden immers een zo goedkoop mogelijke trein... :mrgreen:
Had men bij de 'gevestigde waarden' HST stellen gekocht (Siemens-Alstom) dan had men dit niet voorgehad (heeft Bombardier iets snels in haar gamma, nee zeker?).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
pietje

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door pietje »

Adler schreef:Begint dat spelletje hier nu weer opnieuw ?
Hoe is dat nu toch in godsnaam mogelijk om die altijd maar te blijven verdedigen voor alles en nog wat ?
Als de NMBS-top had gewild, dan reden er nu al lang treinen naar Brecht, zo simpel is dat.
En dat heeft niets met Bombardier te maken.
Dit is de enige waarheid, al de rest zijn uitvluchten.
Als de NMBS zoals een normaal bedrijf (dat door de aandeelhouders ter verantwoording wordt geroepen bij nutteloze investeringen) aan goed management zou gedaan hebben, dan was ofwel de lijn later gebouwd, ofwel al lang in dienst.
Anders zou de directie het mogen bekopen (met ne C4 dus)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

Er is geen verdediging he, ik zeg niet specifiek wie er schuldig is, ik gaf enkel een deel van het verloop van het verhaal weer in drie zinnen. over het al dan niet juist nemen van beslissen wil ik me zelf niet uitspreken omdat je in dit geval ook de politiek tussen België en Nederland ter sprake moet brengen ten tijde van de bestelling van die stellen. Want uit mijn verwijzing naar die Italiaanse stellen gaat politiek vooraf en daar waag ik mij niet aan. het verhaal op zich neemt de allure van een soap aan en dat weten we allemaal omdat intussen die dure lijn ongebruikt blijft liggen. Jammer genoeg zijn er echter zo twee lijnen en dat vergeten hier nog een deel mensen precies. Verder tracht ik enkel een opsomming van feiten te geven. Het verhaal is gewoon zo complex geworden dat je volgens mij niet zomaar 1 of laat staan twee schuldigen kaan aanduiden.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door stefanic »

Betreffende de Brechtshuttle...
Als jullie (adler, pietje, rds,..) het dan toch allemaal zo zeker weten en er zo van overtuigd zijn dat er onverlaten bij de NMBS zitten die het allemaal bewust blokkeren, dan zou ik graag hebben dat jullie dit concreet bewijzen (mag via pm als je misschien toch niet zo zeker bent) en dan zal ik met plezier de betrokkenen intern interpelleren of uitpluizen wat van jullie complottheorieen klopt.
Want bij DE NMBS (EN Infrabel) wil de grote meerderheid, zoniet iedereen, niet liever dan dat er al lang treinen reden.
En al die mensen, en vooral zij die dit dossier met alle middelen trachten te finaliseren, ergeren zich dood aan al de uit de lucht gegrepen verwijten en verwensingen die ze hier met de regelmaat van de klok naar hun kop krijgen. Ik volg het hele dossier van zeer nabij op in het kader van mijn functie bij de NMBS, en ik weet dat de problemen van alle kanten komen en maar blijven aanslepen, maar van bewuste afremming ed. heb ik althans nog niets gemerkt.
Dus als je straffe uitspraken wil doen (wat ik kan begrijpen, want iedereen is de soap beu aan 't worden), ok, maar richt die dan naar de juiste dienst(en)/personen, ipv de hele NMBS, Infrabel en alle andere betrokkenen maar op één hoop te gooien.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door K V B »

Joris schreef: Had men bij de 'gevestigde waarden' HST stellen gekocht (Siemens-Alstom) dan had men dit niet voorgehad (heeft Bombardier iets snels in haar gamma, nee zeker?).
Bombardier kan ook een HST bouwen hoor. Bombardier heeft meegebouwd aan de ICE-3, heeft de plannen liggen van de X2000 en heeft ook HST's gebouwd voor Spanje en China.
Ansaldo - Breda heeft ook ervaring met het bouwen van HST's. Alleen hebben die geen ervaring met op tijd leveren.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Bormbardier gebruiken is al plan B aangezien origineel niet eens sprake was deze traxxen te moeten huren. Als je heel het verhaal kent weet je dat je eerst moet gaan kijken naar het niet tijdig klaar zijn van de stellen Ansaldo Breda uit Italie.
Het was bij mijn weten nooit de bedoeling om de Brechtpendels met de stellen van AnsaldoBreda te gaan rijden. Waarmee wel, daar heeft de NMBS volgens mij ook lang over nagedacht. De Traxxen met I11 zijn inderdaad een tijdelijke oplossing, maar daarna komt er geen vogelbekdier. Als ik me niet vergis, wil de NMBS volgens de nieuwste plannen daar uiteindelijk met aangepaste I10 en reeks 18 gaan rijden.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

@stefanic
Misschien kan u eens het verslag lezen van de Kamercommissie Infrastructuur van gisteren waar de heer Jef Van den Bergh vragen heeft gesteld aan de heer Staatssecretaris Etienne Schouppe over deze zaak.

Ik citeer alleen het laatste antwoord van de heer Schouppe: "Het moet dus kunnen. Ik denk dat men een voorhamer zal moeten nemen en… Ik geef u alleen een hint.".

Ik heb ook nooit geen uitspraken gedaan over de hele NMBS en Infrabel zoals u beweert en alles op 1 hoop gegooid.
Dat is hier nu juist het probleem elke keer, dat iedereen die het wel goed meent en wel hard werkt bij de NMBS zich telkens persoonlijk aangesproken voelt als er kritiek gegeven wordt over iets dat te wijten is aan het slechte management aan de top.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:Bormbardier gebruiken is al plan B aangezien origineel niet eens sprake was deze traxxen te moeten huren. Als je heel het verhaal kent weet je dat je eerst moet gaan kijken naar het niet tijdig klaar zijn van de stellen Ansaldo Breda uit Italie.
Het was bij mijn weten nooit de bedoeling om de Brechtpendels met de stellen van AnsaldoBreda te gaan rijden. Waarmee wel, daar heeft de NMBS volgens mij ook lang over nagedacht. De Traxxen met I11 zijn inderdaad een tijdelijke oplossing, maar daarna komt er geen vogelbekdier. Als ik me niet vergis, wil de NMBS volgens de nieuwste plannen daar uiteindelijk met aangepaste I10 en reeks 18 gaan rijden.

Groetjes,
Rian
de nmbs heeft nog steeds (samen met ns uiteraard) in de bestelling drie van die stellen staan, in het toekomstig project van hsa is nog steeds op hun website te zien hoe ze een verbinding Breda Brussel via Brecht Antwerpen Mechelen laten rijden, heb al meermaals die links hier geplaatst. dat er nog aanvullende treinen zullen zijn die vanuit Brecht richting binnenland gaan is maar te hopen zodat de capaciteit van dat station optimaal benut kan worden.
rds

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rds »

Hoe komt dat er dan half januari in Nederland wél een trein op het zuidelijke stuk kan rijden? Daar is er politieke wil.

Het is eigenlijk heel simpel. 1 trein op het spoor die constant heen en weer rijdt. Kwartier heen, kwartier draaien, kwartier terug en kwartier draaien. Dat is 1 trein per uur zoals gepland. Leg mij eens uit hoe die kan botsen tegen zichzelf? En met de GPS kan je uw positie constant doorseinen mochten ze tegen een koe rijden en de hulpdiensten moeten komen. Als ze ECHT willen dan rijdt daar gewoon een trein. Punt uit. Al eens gezien hoe ze in China op een jaar tijd een hogesnelheid monorail kunnen maken? Toen was er de druk van de spelen. Hier moet er maar politieke druk zijn.

En punt 2, voel je aub niet persoonlijk aangevallen, maar als de NMBS even vierkant draait als de Post dan weet ik genoeg. Ik werk zelf bij de Post, ik kan het weten. Als iets snel en efficiënt kan dan komen ze naar m'n voeten geven en zeggen dat ik traag en vierkant moet werken. Politieke spellekes tieren hier welig. Koffiedrinken is de dagopvulling. Spasten lopen hier alom rond en collega's die 4 maand ziek zijn is normaal.

Heel het zootje privatiseren. Niemand die in de privé 780 miljoen 3 jaar lang laat liggen verroesten.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

rds schreef: Niemand die in de privé 780 miljoen 3 jaar lang laat liggen verroesten.
Zet daar maar een nul achter.
De juiste prijs van het Belgische stuk ken ik niet, maar het Nederlandse stuk heeft tot nu toe 10,1 miljard euro gekost.
Dat is meer dan 400 miljard belgische frank die men laat oproesten.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Joris schreef:Zoek de fout maar bij onze noorderburen :wink: . Zij wouden immers een zo goedkoop mogelijke trein... :mrgreen:
Had men bij de 'gevestigde waarden' HST stellen gekocht (Siemens-Alstom) dan had men dit niet voorgehad (heeft Bombardier iets snels in haar gamma, nee zeker?).
De NMBS had hier ook iets over te zeggen.
Ik herinner me nog de beelden van destijds op tv toen Leo Pardon, toenmalig Directeur-generaal, met een grote smile en een gouden vulpen het contract ondertekende met AnsaldoBreda.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

Beste rds als jij die trein wil besturen zo blind op een lijn mag jij het komen doen maar bij ons zal je geen enkele tb vinden die zo blind wil rijden. vanuit uw standpunt lijkt het eenvoudig, kwartier hier en kwartier daar. het probleem is dat jij iets te theoretisch de zaken weergeeft, kom zelf is met een trein rijden en dan zal je misschien anders piepen. Tja in NL kan het idd wel, in NL hebben ze jaarlijks ook een veelvoud van ons in aantal seinen die in gesloten stand voorbijgereden worden, dat kan er ook. Hier zijn enorm veel mensen die van aan de kant staan te roepen met de beperkte info die over heel deze zaak te vinden is. Ik denk niet dat er iemand op het forum hier aanwezig is die ten gronde alle feiten over die soap kennen laat staan zomaar een kant en klare oplossing kunnen geven.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Steven schreef:Ik denk niet dat er iemand op het forum hier aanwezig is die ten gronde alle feiten over die soap kennen laat staan zomaar een kant en klare oplossing kunnen geven.
Steven, dit is niet "zomaar" een oplossing.
Hoe lang weet men nu al dat op datum X die lijn ging af zijn en met ETCS en alleen met ETCS zou moeten gaan werken ?
Men doet hier precies dat dit allemaal een onverwacht probleem is dat plots is opgedoken.
Ik ga toch ook geen modeltreinbaan bouwen van duizenden euros als ik op voorhand weet dat er geen enkele fabrikant is die treinen heeft die daar kunnen op rijden.
Dat is dus juist hetzelfde.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

Tja dat wist men inderdaad, maar hoeveel subversies bestaan er ondertussen van die etcs? sinds wanneer wist men precies dat België en Nederland twee verschillende versies van een ogenschijnlijk gelijkaardig produkt hebben? zoals ik al zei we kennen niet alle factoren en van die factoren die we kennen schenkt men ook niet altijd volledige klaarheid (bewust of onbewust). We kennen onze politiek, onze deelnemende infrastructuurbeheerders, de spoorwegondernemingen en de constructeurs. Allemaal zullen ze wel ergens foutjes maken (het zijn uiteindelijk allemaal mensen), maar wie waar verantwoordelijk voor is en in welke mate het een invloed heeft op het geheel is voor ons als buitenstaander altijd een beetje koffiedik kijken. Om die reden zomaar besluiten trekken wat bepaalde mensen doen vind ik dus totaal verkeerd. Het kan altijd beter, voor de meeste mensen begint de frustratie om begrijpelijke reden hoog op te lopen maar om dan zomaar ergens een vinger te wijzen... ik heb mijn bedenkingen. Ik werk nu zelf tien jaar als werknemer bij de spoorweg en ik kan u vertellen dat de spoorwegwereld (zowel in België als er buiten) niet noodzakelijker eenvoudiger geworden is om te begrijpen. Ik heb al veel nieuwe dingen opgestoken over spoorwegen, maar ook zovele andere zaken waar ik nog met vragen zit die beginnen met waarom ....
Plaats reactie