elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door tomdg »

hoor net op de radio dat er een panne zou zijn tussen antwerpen en mechelen treinen rijden met vertragingen tot 40 min. iemand die weet wat er precies gebeurt is? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door Steven »

een rat? :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Wover

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door Wover »

Oei, kzou de IR trein naar Essen moeten hebben binnen een paar uur. Hopelijk hebben ze tegen dan een vervangingsdienst tussen Antwerpen en Essen :).
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door thejay »

In Berchem riepen ze om dat het een technische storing was in Kontich... is blijkbaar verholpen tegen 16:45 uur.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door Robin »

wat een geluk dat ik met de auto was vandaag :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door Adler »

Kontich lag inderdaad meer dan een uur uit door een stroomonderbreking, alle seinen en wissels buiten dienst.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door treinbruno »

Ik was om 16:40 in fn en bijna alle treinen die het voorbije uur hadden moeten vertrekken stonden nog op de tv, de omroep kon je natuurlijk niet verstaan, er stonden zelfs geen vertragingen bij die treinen. Tegen 5 uur vertrok er weer een trein naar fbmz
Afbeelding
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door 260689 »

L trein antwerpen brussel met 20min retaar vertrokken te Antwerpen Centraal. aangekomen in midi met 15min. optijd vertrokken maar in Mechelen moeste we de IC met 10min retaar voor laten, resultaat wij aangekomen met 10min retaar te antwerpen.

op de permanentie treinbegeleiding zeiden ze dat er een bovenleidingsbreuk was.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door Beesty »

In Maria-Aalter (L50a) zou er vandaag ook een fameus probleempje moeten geweest zijn.
Er waren treinen bij met zowat 43 minuten vertraging.
In de Noord werd uitgeroepen "wegens een kwaadwillige daad" .. das ook zeer verduidelijkend :D
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door Adler »

Om 19.30 u stond op de VRT-site volgend bericht:

Rond 16 uur was er door een nog onbekende oorzaak een stroomstoring in de buurt van Kontich. Daardoor konden de wissels niet meer bediend worden.
Het spoorverkeer tussen Antwerpen en Mechelen werd daardoor tijdelijk stilgelegd. Tegen 17 uur was er weer elektriciteit, maar gedurende de hele avondspits moet er wel rekening worden gehouden met vertragingen.

Hoe kan er een uur lang lang geen stroom meer zijn door een onbekende oorzaak ?
Waren er misschien aliens geland in Kontich die de stroom een uur lang hebben uitgeschakeld ?
rds

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door rds »

Tegen 17u terug stroom? Hoe komt het dan dat wij om 16:40 al mochten doorrijden? Die peuten van de NMBS hebben er een half uur over gedaan om te snappen dat onze wissel zowieso al goed stond en wij eigenlijk evengoed konden doorrijden?

Tof ze, een half uur ergens midden in de wei staan met een verwarming die alleen maar koude lucht lijkt te blazen.
En veel info moet je ook niet verwachten. Een franse geit die je bekan niet verstaat en heel fier weet te melden dat we stilstaan. Dat had ik ook al door.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door Adler »

rds schreef: Tof ze, een half uur ergens midden in de wei staan met een verwarming die alleen maar koude lucht lijkt te blazen.
Was dat toevallig soms met een break ?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door HLE 2302 »

aha, ik stond gisteren in Schellebelle treinen te trekken (http://www.belgiumtrains.net/l53.html en http://www.belgiumtrains.net/l50.html
ik stond al zo versteld dat er enorm weinig cargo was, dit was dus de boosdoener :x

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door Steven »

rds schreef:Tegen 17u terug stroom? Hoe komt het dan dat wij om 16:40 al mochten doorrijden? Die peuten van de NMBS hebben er een half uur over gedaan om te snappen dat onze wissel zowieso al goed stond en wij eigenlijk evengoed konden doorrijden?
.
om te starten heb ik niet graag dat ge dergelijke woorden gebruikt als peuten. komt niet echt beleefd over. Vervolgens is het infrabel die de wissels moet controleren en niet de nmbs. Verder kan ik u zeggen dat de controle op een wissel die geen stroom heeft heel belangrijk is, als die motor geen stroom krijgt is het niet zeker dat die wissel effectief zal blijven liggen, want zal de wisselstandblokkering het doen of niet. Tenzij jij liever hebt dat die wissel begint te verdraaien op de moment er een trein over aan het rijden is. Kortweg beetje nadenken voor je zulke uitspraken doet. Op de moment er zich ergens een probleem voordoet is er altijd 1 grote vijand en dat is de tijd. Ik kan u beloven dat als er een incident is (onder welke vorm dan ook) dat de tijd wel als een razende trein blijft verder gaan. Trouwens zoals jij spreekt is het alsof uw trein de enige was met problemen, bij dergelijke stroompannes staan er op slag tientallen treinen stil, dan is het aan de regelaars om te bepalen waar wanneer en wie ze eerst gaan laten rijden en bijgevolg alle nodige controles gaan uitvoeren.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen

Bericht door Adler »

Ik zou toch wel eens willen weten wat die zogenaamde 'onbekende oorzaak' was.
Als de oorzaak inderdaad onbekend was, kon men het ook niet herstellen en zou er nu nog steeds geen stroom zijn.
Door dergelijke berichten de wereld in te sturen en geen informatie te geven, veroorzaak je alleen nog maar meer onbegrip.
Of heeft hier iemand een blunder begaan die niet mag geweten zijn ?
Plaats reactie