Spookstation Noorderkempen in Volt

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door Steven »

natuurlijk er zijn gewoon te veel factoren die alles bepalen. Ik wilde enkel duidelijk maken dat je ni simpel mag afgaan op enkel het aantal op en afstappende reizigers om te bepalen of iets succes kan hebben.
Ik ken plaatsen waar genoeg volk maar waar een bepaald concept toch niet is aangeslagen.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door Bordensteker »

Adler schreef:
Bartjedj schreef:Adler zei dat je enkel spookstations in ons land vindt.
Buiten dat dat er niet toe doet in dit topic, is dit ook volledig verkeerd.
Noem me dan een ander station dat zoveel heeft gekost en al jaren niet gebruikt wordt.
Vooruit dan, voor de volledigheid: Canfranc in de Pyreneeën :)
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door K V B »

Bordensteker schreef: Noem me dan een ander station dat zoveel heeft gekost en al jaren niet gebruikt wordt.
Vooruit dan, voor de volledigheid: Canfranc in de Pyreneeën :)[/quote]

Een bewijs dat men een eeuw geleden ook al GTI's bouwde...
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Steven schreef:er is bij mijn weten geen enkel stationsbuffet aar nmbs personeel in staat. Zover ik weet zijn alle handelspanden die in de stations voorzien zijn uitgebaat door andere mensen die er al dan niet in slagen om er een succes van te maken. Dit alles heeft te maken met gekozen formule, inrichting en aanbod, concurrentie in de buurt en zo meer. Als het rechtstreeks en alleen van het aantal mensen zou afhangen dan kan je zoiets nergens inrichten volgens mij. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat elke buffet (of hoe je het ook noemen wil) enkel passagiers zou aantrekken (al zal dat in principe wel het grootste potentieel zijn.
Volledig akkoord, maar een aantrekkelijk station met bijkomende voorzieningen kan ook meer reizigers aantrekken.
Het heeft dus alleen maar voordelen, ook voor de NMBS.
Ik hoop dat de NMBS zich met ernstiger zaken bezighoud dan het bouwen van cafés en snackbars midden in een wei.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door Steven »

tja das de nmbs niet meer he, het is in mijn ogen de taak van infrabel een station te voorzien waar de infrastructuurgebruikers gebruik van kunnen maken voor verkoop van tickets, wie zegt dat het in de toekomst nog de nmbs zal zijn?
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door rvdborgt »

rds schreef:volgens S'Heeren is zelfs de lijn nog niet goedgekeurd als ik het goed gehoord heb. In het rapport van minister Eurlings stond toch dat de lijn werd vrijgegeven (ook Belgische gedeelte), inclusief de grensovergang? Alleen is er dan nog geen goedgekeurde trein.
Eurlings schreef dat de vrijgave van het Belgische deel begin december werd verwacht.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door dentheo »

Steven schreef:tja das de nmbs niet meer he, het is in mijn ogen de taak van infrabel een station te voorzien waar de infrastructuurgebruikers gebruik van kunnen maken voor verkoop van tickets, wie zegt dat het in de toekomst nog de nmbs zal zijn?
Ik heb er ook geen automaten zien staan... vond ik nogal gek voor een modern station.
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door Bartjedj »

Als ze het in Noorderkempen een beetje slim bekijken, kunnen ze er een station- en snelwegrestaurant van maken.
Potentieel heb je dan denk ik wel genoeg.
Ook de infrastructuur kan het aan: een grote parking, makkelijke toegangswegen van en naar de snelweg. Alleen moet Vlaanderen dan wel de spookbrug afwerken.

BDJ

P.S.: Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik werk voor Autogrill, België's marktleider voor snelwegrestaurants :wink:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door treinbruno »

Bartjedj schreef:Als ze het in Noorderkempen een beetje slim bekijken, kunnen ze er een station- en snelwegrestaurant van maken.
Potentieel heb je dan denk ik wel genoeg.
Ook de infrastructuur kan het aan: een grote parking, makkelijke toegangswegen van en naar de snelweg. Alleen moet Vlaanderen dan wel de spookbrug afwerken.

BDJ

P.S.: Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik werk voor Autogrill, België's marktleider voor snelwegrestaurants :wink:
maar ze hebben er al eentje in meer, en brecht ligt niet echt ver van meer :)
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door AlexNL »

treinbruno schreef:
Bartjedj schreef:Als ze het in Noorderkempen een beetje slim bekijken, kunnen ze er een station- en snelwegrestaurant van maken.
Potentieel heb je dan denk ik wel genoeg.
Ook de infrastructuur kan het aan: een grote parking, makkelijke toegangswegen van en naar de snelweg. Alleen moet Vlaanderen dan wel de spookbrug afwerken.

BDJ

P.S.: Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik werk voor Autogrill, België's marktleider voor snelwegrestaurants :wink:
maar ze hebben er al eentje in meer, en brecht ligt niet echt ver van meer :)
Het lijkt mij logischer om het bij Noorderkempen te doen, omdat dat een groter potentieel heeft: mensen (vanuit Nederland of uit de buurt, bijvoorbeeld) komen met de auto naar Noorderkempen, parkeren daar, kopen een broodje o.i.d. en stappen in de trein naar Antwerpen of Brussel.

Dat lijkt me een scenario wat je zo ongeveer wel wilt hebben, als spoorwegexploitant, en als regio.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef: Het lijkt mij logischer om het bij Noorderkempen te doen, omdat dat een groter potentieel heeft: mensen (vanuit Nederland of uit de buurt, bijvoorbeeld) komen met de auto naar Noorderkempen, parkeren daar, kopen een broodje o.i.d. en stappen in de trein naar Antwerpen of Brussel.

Dat lijkt me een scenario wat je zo ongeveer wel wilt hebben, als spoorwegexploitant, en als regio.
Hoe zit dat eigenlijk bij de TGV halte "gare des betteraves"( echte naam ben ik vergeten) ? Daar zie ik veel auto's staan, wat is daar zoal als secondaire "attracties" gegroeid in de laatste jaren ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Filoreta

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door Filoreta »

Wat het station Noorderkempen betreft zou ik daar graag een koffiecorner/restaurantje/ broodjeszaak willen starten, ik ben ervan dat het een goede omzet kan opleveren, en het verhoogt ook de veiligheid van mensen die moeten wachten. Ik ga op korte termijn eens kijken of er een mogelijkheid voor mij is om daar wat te starten.
Wat mij betreft start ik er morgen al mee, en mischien zijn er nog wel meer stations die geen buffet of restaurantje/ broodjeszaak hebben in Belgie jullie mogen mij contacteren voor een afspraak ik kom graag langs
john_oosterkamp@hotmail.com
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door Eimai »

Filoreta schreef:Wat het station Noorderkempen betreft zou ik daar graag een koffiecorner/restaurantje/ broodjeszaak willen starten, ik ben ervan dat het een goede omzet kan opleveren, en het verhoogt ook de veiligheid van mensen die moeten wachten. Ik ga op korte termijn eens kijken of er een mogelijkheid voor mij is om daar wat te starten.
Is een station als Noorderkempen wel druk genoeg om een bloeiende zaak uit te bouwen? Vrijwel enkel in de spits lijkt daar ietwat volk te zijn. Daarnaast ben je ook enkel op treinreizigers aangewezen want het station ligt daarvoor te ver van Brecht. Moest je in een station in een dorpcentrum zitten kan je je tegelijk richten op de bewoners.

Niet om je te ontmoedigen of zo, ik wens je alle succes toe, maar volgens mij zijn er wel beter geschikte stations over in België (maar vraag me nu niet welke stations zo nog niets hebben en waar het winstgevend kan zijn :) ). Maar ik denk dat het best is dat als je een plek uitkiest je eens een dagje gaat observeren hoeveel reizigers er wel zijn.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door kika »

Overstapstations lijken me vruchtbaarder: mensen met trek die net hun aansluiting hebben gemist.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Spookstation Noorderkempen in Volt

Bericht door AlexNL »

Van het volk op station Noorderkempen alleen zul je waarschijnlijk niet rondkomen. Er passen aardig wat reizigers in een Desiro, maar lang niet alle reizigers zullen interesse hebben om iets bij je te kopen. Wanneer de afrit van de E19 opengaat is er al een iets groter potentieel, maar die mensen zijn eerder al een tankstation gepasseerd waar ze ook al wat te eten hadden kunnen halen.
Plaats reactie