propere treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

propere treinen

Bericht door Treinenman »

Hallo,
Hoe vaak worden treinen gepoetst? Zowel van binnen als van buiten.
Ik heb de indruk dat bepaalde stellen vaker worden schoongemaakt dan andere en dat de 1ste klasseafdeling properder is/ vaker gepoetst is dan 2de klasse.
Sommige treinen rijden vuil rond (vuile ramen, toiletten, volle vuilnisbakjes, tafeltjes waar kauwgom aan kleeft).
Vooral de breaks zijn nogal vuile stellen. De klassieke stellen eveneens (voor modernisering). Het is leuker om in een propere trein te zitten dan een vuile.
Met vriendelijke groet
Treinenman
De trein is altijd een beetje reizen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: propere treinen

Bericht door HLE 2302 »

Treinenman schreef:Hallo,
Hoe vaak worden treinen gepoetst? Zowel van binnen als van buiten.
Ik heb de indruk dat bepaalde stellen vaker worden schoongemaakt dan andere en dat de 1ste klasseafdeling properder is/ vaker gepoetst is dan 2de klasse.
Sommige treinen rijden vuil rond (vuile ramen, toiletten, volle vuilnisbakjes, tafeltjes waar kauwgom aan kleeft).
Vooral de breaks zijn nogal vuile stellen. De klassieke stellen eveneens (voor modernisering). Het is leuker om in een propere trein te zitten dan een vuile.
Met vriendelijke groet
Treinenman
dat 1e klasse netter is is gewoon omdat er daar minder mensen zitten, en dus ook minder vuil maken, in de meeste grote eindstation worden de vuilbakken leeggehaald, maar kauwgum enz. doen ze niet weg, dat zijn van die mensen die klagen dat de treinen vuil zijn maar ze wel zelf vuil maken ...
toiletten worden nauwelijks gekuist ...
en de buitenkant nu en dan, het is te zien, soms moet de trein door de carwach met een bepaalde dienst ...
dus dat kan gebeuren dat 1 stel 2 maal door de carwach gaat in een paar dagen, dat hangt van dienst tot dienst af, maar over het algemeen zijn de treinen van buiten uit redelijk net

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: propere treinen

Bericht door Adler »

Er is niet enkel de carwash.
Je hebt ook nog de ploegen van B-Clean, dat zijn mobiele ploegen die alles proper maken.
Dagelijks reinigen die 400 treinen en verzamelen 200 zakken vuil.
In het weekend worden 150 treinen per dag schoongemaakt.
Vanaf deze maand zouden er extra B-Clean teams worden ingezet en 570 treinen per dag worden gereinigd.

En als iedereen wat properder zou zijn en niet overal rotzooi achterlaten, dan zou het misschien nog beter zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: propere treinen

Bericht door Steven »

tja de grootste klagers over vuile treinen laten geregeld zelf heel veel vuil achter. Iedereen zal het vanzelfsprekend vinden dat treinen proper gemaakt worden, maar zelf eens hun eigen vuil opruimen is meestal teveel gevraagd!! moest iedereen er al een beetje voor zorgen dat zijn persoonlijk afval weg is als hij de trein verlaat zou dat al heel wat schelen, dan bedoel ik dat er naast de vuilbakjes op de trein ook vuilbakken staan op de perrons die mogen gebruikt worden.
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: propere treinen

Bericht door dentheo »

Steven schreef:tja de grootste klagers over vuile treinen laten geregeld zelf heel veel vuil achter. Iedereen zal het vanzelfsprekend vinden dat treinen proper gemaakt worden, maar zelf eens hun eigen vuil opruimen is meestal teveel gevraagd!! moest iedereen er al een beetje voor zorgen dat zijn persoonlijk afval weg is als hij de trein verlaat zou dat al heel wat schelen, dan bedoel ik dat er naast de vuilbakjes op de trein ook vuilbakken staan op de perrons die mogen gebruikt worden.
Anderzijds is bekend dat een propere trein langer proper blijft... en dan zijn we rond.
Theo
Groeten vanop de Heide
fhs

Re: propere treinen

Bericht door fhs »

Het zijn niet alleen de reizigers die den trein vuil maken.Je zou sommige stuurposten of Tbg hokjes eens moeten zien.Die zien er vantijd uit als een vuilnisbelt.Het grootste probleem zijn die triestige METRO'S die makken het extra vuil.Hopen moeten de poetsers er daggelijks van de trein rappen.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: propere treinen

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
jan_olieslagers
Berichten: 3547
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: propere treinen

Bericht door jan_olieslagers »

fhs schreef:Het zijn niet alleen de reizigers die den trein vuil maken.Je zou sommige stuurposten of Tbg hokjes eens moeten zien.Die zien er vantijd uit als een vuilnisbelt.Het grootste probleem zijn die triestige METRO'S die makken het extra vuil.Hopen moeten de poetsers er daggelijks van de trein rappen.
Dit vraag ik me af: het lijkt bijna "algemeen aanvaarde gewoonte" om uw krantje op te pikken in uw vertrekstation, tijdens de rit door te nemen, en in de trein achter te laten na consumptie. En ik zie er toch wel een flink deel opnieuw gebruiken door een volgende reiziger, soms vraagt men me om overname als ik uitstap.
Hoe storend is dat krantje eigenlijk? Mij lijkt het eenvoudig op te ruimen, tegenover ander afval. Of is het volume echt zo groot? Enne, zou die uitgeverij geen afspraken hebben met ons aller NMBS, ook over het opruimen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: propere treinen

Bericht door treinbruno »

da's net tof dat er soms nog metro'tjes in de trein liggen :D
in de benelux liggen ook de hollandse gratis krantjes, daar hebben ze er 4 :) : metro, spits, de pers, dag :mrgreen:

ik laat mn metrotje trouwens ook elke dag gewoon liggen hoor en niemand die er een probleem van maakt...
metrokrantjes gevecht op school is natuurlijk leuker :)
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: propere treinen

Bericht door HLE 2302 »

voila
en als er al eens iets blijft liggen zoals een flesje, ok tot daar aan toe, dat ruimen ze wel op, maar je kauwgum aan het tafeltje kleven !!
of kerven met een mes in de zetels, plaag bij de breaks en klasiekjes, met stift ook dingen op de muren zetten enz.
en dan zijn ze verwonderd dat de treinen er vuil bij rijden

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: propere treinen

Bericht door Dietrich »

Gisteren op een klassiek stel gezeten, (676 dacht ik) en één coupe was redelijk zwaar toegetakeld met zwarte stift, enkele zitbanken deels opengesneden met een mes, enz. Tja als ze gepakt worden mogen ze van mij alle producten en materialen om dat te herstellen zelf kopen plus zelf de herstelling uitvoeren.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: propere treinen

Bericht door Adler »

Ik denk dat hier 2 zaken door mekaar gehaald worden die eigenlijk niets met mekaar te maken hebben.
Je hebt enerzijds vandalisme zoals het beschadigen van zitbanken, het aanbrengen van graffiti, enz. Daar kunnen de kuisploegen weinig of niets aan doen.
Waar dit topic over gaat is het normale onderhoud van de treinen, zoals het reinigen van de ramen, de toiletten en het interieur.
Daar kan iedereen wel wat aan doen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: propere treinen

Bericht door HLE 2302 »

Dietrich schreef:Gisteren op een klassiek stel gezeten, (676 dacht ik) en één coupe was redelijk zwaar toegetakeld met zwarte stift, enkele zitbanken deels opengesneden met een mes, enz. Tja als ze gepakt worden mogen ze van mij alle producten en materialen om dat te herstellen zelf kopen plus zelf de herstelling uitvoeren.
ik dacht dat het de 675 was, maar dan vooral in de laatste 2e classe coupé van een klasiekje wordt er meestal in de stoelen gesneden, en met stift op de wanden getekend, schandalig :evil: :evil: :evil:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: propere treinen

Bericht door treinbruno »

in de varkentjes zijn ook bijna alle banken al met lappen dichtgeplakt omdat er in gesneden was :evil:
Afbeelding
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: propere treinen

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Plaats reactie