Rood-Wit

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Rood-Wit

Bericht door Tim »

Afbeelding Vandaag zag ik voor het eerst dat het inritsein van Eeklo op rood-wit stond, had dit nog nooit gezien want normaal zijn het altijd 2 gele met een snelheidscijfer 4. Blijkbaar gebeurt dit sinds half december elke dag 's avond een keer, wie raadt waarom? :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

een trein die niet op de hoofdsporen aankomt maar op een zijspoortje komt? :P
Jonah

Bericht door Jonah »

bezet spoor, koppelen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jonah schreef:bezet spoor, koppelen?
je neemt me de woorden uit de mond :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Eén of andere P-trein komende van Gent dat gaat koppelen in Eeklo om dan de L-trein naar Gent te verzekeren?

Of is het gelijk in Brussel-Centraal. Rood-wit wanneer een trein, hier richting Maldegem dus, nogmaar vertrekt vanaf het perron, maar de volgende trein al toestemming krijgt om aan hetzelfde perron binnen te rijden. :lol: :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die regel is enkel voor brussel centraal trouwens eeklo is eindstation, dus jij wil brokken zien zeker:-)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Steven schreef:die regel is enkel voor brussel centraal trouwens eeklo is eindstation, dus jij wil brokken zien zeker:-)
Je kan wel proberen doorrijden naar Maldegem, maar verder dan de ontspoortong zal je niet raken :P

Sinds december wordt er inderdaag gekoppeld met de P-trein, om dan met 4 stellen als L-trein terug naar Gent te rijden. Op de laatste 2 stellen wordt wel niemand toegelaten omdat de perrons van Waarschoot en Sleidinge niet lang genoeg zijn.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ze mogen wel eens een nieuw deurtje aan de telefoonkast maken :lol:

Ik , groentje onder de machinisten , heb al één en ander opgezocht over seinen op http://users.pandora.be/seinen/indexnl.htm .Vind het een interessante site .Als dokter winand me nu afkert ben ik alweer voor niets bezig , maarja dat is dan weer het risico :? :oops: Dus voor geinteresseerde , surf eens tot daar , vele betekenissn staan erop.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Er zit nog een deurtje op hoor, maar het staat open. Blijkbaar had een vorige bestuurder moeten bellen en het deurtje niet goed dicht gedaan.
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Tim schreef:Er zit nog een deurtje op hoor, maar het staat open. Blijkbaar had een vorige bestuurder moeten bellen en het deurtje niet goed dicht gedaan.
Zoals de meeste, en dan krijg je moeilijk een papiertje mee of gewoon helemaal door en door nat en onleesbaar :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Tommyken schreef:
Tim schreef:Er zit nog een deurtje op hoor, maar het staat open. Blijkbaar had een vorige bestuurder moeten bellen en het deurtje niet goed dicht gedaan.
Zoals de meeste, en dan krijg je moeilijk een papiertje mee of gewoon helemaal door en door nat en onleesbaar :?
afhaneklijk in welke windrichting het sein staat he, staat dat westelijk opgesteld dan is er idd veel kans dat het geregdl regen te verwerken krijgt
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Zo'n zielig sein! Hij kan geen groen geven! :lol: :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nooit he, binnerijden antwerpen centraal op spoor 1 tot 6 kan dat ook niet
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Trainspotterke schreef:Zo'n zielig sein! Hij kan geen groen geven! :lol: :P
Er zijn zelfs seinen dat geen groen of 2 gele hebbe zitten .. dat gewoon Rood wit kan geven .. :wink: Daar moet je niet van verschieten dus :lol:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Trainspotterke schreef:Zo'n zielig sein! Hij kan geen groen geven! :lol: :P
Logisch, Eeklo is een eindstation, je kan wel doorrijden naar Maldegem maar dat sein kan enkel rood-wit vertonen.

In Luik-Guillemins staan er trouwens 2 seinen die enkel rood kunnen geven, in Zeebrugge staat er ook zo ene geloof ik.
Plaats reactie