Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bartjedj

Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door Bartjedj »

MECHELEN - SP.A en de jongerenafdeling Animo hebben gisteren actie gevoerd aan het station van Mechelen. Ze reageren tegen de verhoging met tien procent van de Go Pass en de opslag van 25 procent voor het seniorenbiljet. 'De regering-Leterme geeft hiermee een fout signaal', zegt Caroline Gennez. 'Ze kan beter jongeren stimuleren om het openbaar vervoer te nemen dan hen weg te duwen met dure abonnementen. Ook voor senioren, die vaak op de trein aangewezen zijn voor verplaatsingen, is dit een serieuze hap uit hun budget.' (rbm)

Bron: HLN.be

BDJ
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door wrpint »

Bartjedj schreef:MECHELEN - SP.A en de jongerenafdeling Animo hebben gisteren actie gevoerd aan het station van Mechelen. Ze reageren tegen de verhoging met tien procent van de Go Pass en de opslag van 25 procent voor het seniorenbiljet. 'De regering-Leterme geeft hiermee een fout signaal', zegt Caroline Gennez. 'Ze kan beter jongeren stimuleren om het openbaar vervoer te nemen dan hen weg te duwen met dure abonnementen. Ook voor senioren, die vaak op de trein aangewezen zijn voor verplaatsingen, is dit een serieuze hap uit hun budget.' (rbm)

Bron: HLN.be

BDJ
Het is toch duidelijk dat SP.A in de oppositie zit. Bij prijsverhogingen de voorbije jaren hoorden we ze niet mekkeren. Louter politieke spelletjes...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door HLE 2302 »

ConducLK schreef:Hallo!!!! 25 procent opslag voor een seniorenbiljet......!!! So what, 5 euro om van Oostende naar Arlon te rijden en terug is nog niet veel hé. Wanneer de senioren massaal naar de kust rijden moeten ze zich geen zorgen maken over die treinrit van 5 euro maar misschien wel over koffietjes van 3 euro en wafeltjes van 10 euro en meer.....
zeeeeer groot gelijk, en ge moet dan nog oplette ze want de meeste van die kunnen nie rap genoeg de trein op zijn, de mensen zijn nog aan het afstappen en ze wurmen er al door, maar als jij voor de trein staat te wachten en de mensen laat uitstappen ist direct van snotneus ga op zij !

zo heb ik het al meegemaakt en toen kwam ik behoorlijk boos, heel boos zelfs, komaan zeg

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door treinbruno »

in sint niklaas waren ze een paar dagen geleden bezig te proberen van de kust een zone te maken :)
stond zelfs in de metro de volgdende dag.

maandag ofzo liepen er ook een paar mannetjes rond van ikea in een kussenpak, om reclame te maken van de veel garantie en de nieuwe winkel in gent :mrgreen:

dat van die actie van den SPA, da is natuurlijk puur politiek :) , maar het zou wel leuk zijn
de electriciteitsprijs, gasprijs, dieselprijs slaat toch allemaal op...
de kans is heel klein dat dat nog veranderd word :)
Afbeelding
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door dekooiker »

Dezelfde partij was het brein achter het opdelen van de biljetverkoop bij De Lijn in voorverkoop en verkoop op het voertuig waarbij de reiziger die bijvoorbeeld niet in stedelijk gebied woont heel wat meer moet neertellen.
En snappen de rooien weer niet dat de trein eigenlijk nog goedkoop is?
En de NMBS is ook een redelijk rood nest dus ze willen eigen volk treffen, of zie ik het verkeerd?
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door overweg13 »

HLE 2302 schreef: zeeeeer groot gelijk, en ge moet dan nog oplette ze want de meeste van die kunnen nie rap genoeg de trein op zijn, de mensen zijn nog aan het afstappen en ze wurmen er al door, maar als jij voor de trein staat te wachten en de mensen laat uitstappen ist direct van snotneus ga op zij !

zo heb ik het al meegemaakt en toen kwam ik behoorlijk boos, heel boos zelfs, komaan zeg

greetz 2302
Deze generatie heeft dan ook decennia lang de neus opgetrokken voor alle vormen van openbaar vervoer. Ze zouden dan ook helemaal opnieuw opgevoed moeten worden, en o.m. moeten leren dat je reizigers eerst laat uitstappen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Dietrich

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door Dietrich »

Het verbaast mij dat dit eigen zou zijn aan die oude generatie. Mijn eigen grootouders hebben destijds veel de trein gebruikt en dus wel iets ervaring mee, zelfs nu nog met de bus. Ik denk dat de grootste groep mensen die niets van OV afweten vandaag de dag rondrijden in hun wagen in de file, en vooral deze die zich arrogant gedragen met hun veel te grote 4x4 of Audi (voorzien van nodige LEDs).

Hoewel veel ouderen zich toch ook slecht gedragen op de trein, kabaal maken en de binnendeuren zeker niet dichtdoen achter zich.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door Robin »

overweg13 schreef:
HLE 2302 schreef: zeeeeer groot gelijk, en ge moet dan nog oplette ze want de meeste van die kunnen nie rap genoeg de trein op zijn, de mensen zijn nog aan het afstappen en ze wurmen er al door, maar als jij voor de trein staat te wachten en de mensen laat uitstappen ist direct van snotneus ga op zij !

zo heb ik het al meegemaakt en toen kwam ik behoorlijk boos, heel boos zelfs, komaan zeg

greetz 2302
Deze generatie heeft dan ook decennia lang de neus opgetrokken voor alle vormen van openbaar vervoer. Ze zouden dan ook helemaal opnieuw opgevoed moeten worden, en o.m. moeten leren dat je reizigers eerst laat uitstappen.
maak ik elke dag mee in mechelen. Mensen kunnen niet 5 seconden wachten tot ik uit die M6 ben. Duw ze gewoon terug achteruit, heb al paar keer ruzie mee gehad ook ze maar daar lig ik niet van wakker, gewoon een antwoord geven :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door fitnessboy »

voor mij was dat niet zo erg
als ik in blankenberge aankwam met de dmt 'kes dan was ik nog niet gestopt of de groep met hun 200 ogen en 5 tanden :) zat al te wringen voor binnen te komen en dan stonden ze daar te wachten dan komt ge aan de andere stuurcabine ook aan als bestuurder , en gij moet daar nog door. dus ook eens wringen denk ge , "manneke wacht u beurt eens af !" okee geen probleem
5 minuten later hoort ge " dat is vreemd die trein moest al 5 minuten geleden vertrokken zijn
en dan komt kwam ik af ,als ge de machinist hier zo nog lang laat staan moogt ge nog lang wachten , dan kreeg ge wel ineens plaats
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door Robin »

fitnessboy schreef:voor mij was dat niet zo erg
als ik in blankenberge aankwam met de dmt 'kes dan was ik nog niet gestopt of de groep met hun 200 ogen en 5 tanden :) zat al te wringen voor binnen te komen en dan stonden ze daar te wachten dan komt ge aan de andere stuurcabine ook aan als bestuurder , en gij moet daar nog door. dus ook eens wringen denk ge , "manneke wacht u beurt eens af !" okee geen probleem
5 minuten later hoort ge " dat is vreemd die trein moest al 5 minuten geleden vertrokken zijn
en dan komt kwam ik af ,als ge de machinist hier zo nog lang laat staan moogt ge nog lang wachten , dan kreeg ge wel ineens plaats
hehehe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door AlexNL »

fitnessboy schreef:voor mij was dat niet zo erg
als ik in blankenberge aankwam met de dmt 'kes dan was ik nog niet gestopt of de groep met hun 200 ogen en 5 tanden :) zat al te wringen voor binnen te komen en dan stonden ze daar te wachten dan komt ge aan de andere stuurcabine ook aan als bestuurder , en gij moet daar nog door. dus ook eens wringen denk ge , "manneke wacht u beurt eens af !" okee geen probleem
5 minuten later hoort ge " dat is vreemd die trein moest al 5 minuten geleden vertrokken zijn
en dan komt kwam ik af ,als ge de machinist hier zo nog lang laat staan moogt ge nog lang wachten , dan kreeg ge wel ineens plaats
Prachtig :lol:
Zo moet het :)

Hier in NL maak ik dat niet zo vaak mee... maar in de spits reizen vooral jongere mensen (studenten / mensen met een baan), denk ik. De ouderen komen pas later op gang, als ik al op m'n werk ben / weer thuis ben :lol:
Bartjedj

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door Bartjedj »

Dat is nu net het probleem: ze zijn er heel de tijd. En dan vooral tijdens de spitsuren.
Want ze moeten absoluut om 8 uur de trein nemen, en om 16 terugkeren.

BDJ
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door overweg13 »

Dag

Het is gewoon een verkeerd principe, en ik vermoed dat de politiek (nee, niet die van de partijen) erin bestaat het product oninteressant te maken door stelselmatige verhogingen van de prijs.
Het is trouwens niet het enige product waarvan men op termijn af zou moeten raken. Er is nu zo een discrepantie tussen wat het opbrengt, zowel op sociaal als op financieel vlak, en wat het kost, dat het onhoudbaar is.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik over tien jaar een realistische prijs zal kunnen betalen voor een deugdelijke treindienst. Seniorenbiljetten passen niet in die optie; al te goedkope passen en treinkaarten trouwens ook niet.
Met vriendelijke groet

overweg13
q149

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door q149 »

Ik heb eens een hele groep 'ouden van dagen' meegemaakt tijdens de spits 's avonds in een AM96. Gezien hier geen coupés meer zijn, was het lawaai immens in de balzaal die zo een AM96 voor mijn part toch is.

Lezen, werken op de PC of luisteren naar muziek is er dan niet meer bij, tenzij je zo een in-ear hoofdtelefoon hebt die bijna volledig afsluit.

Misschien een tip voor treinbegeleiders: kunnen jullie 'Daar bij die molen' en 'Twee ogen zo blauw' in zo een geval niet door de omroepinstallatie sturen? Dat zal de chaos misschien wat controleren en dan kunnen we nog armwiegen...
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Treinactie tegen duurdere Go-Passen

Bericht door Robin »

dat kun je op een 96, MP3 speler aansluiten :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie